gebruik inrijklem

brian

MF veteraan
29 mrt 2005
3.533
4
heren

hoe zetten jullie de inrijklemmen vast in aanhangers of bussen

ik kan gebruik maken van een 'normale' aanhanger dwz stalen bodem geen goten

je zou de inrijklem ook los moeten kunnen gebruiken, de spanbanden houden de klem + motor op zijn plaats

maar mijn wantrouwige onderbuik zegt me dat ik hem vast moet bouten aan de bodemplaat van de aanhanger


hebben jullie hem vast of los staan
 
los of vast

internet plaatje
full
 
Zo'n klem heb je helemaal niet nodig op deze aanhanger.
Ik vervoer al 10 jaar lang de motor op de aanhanger of bus door 4 spanbanden. 2 voor en 2 achter. Trek de voorkant voor de helft in de voorvering. Moet goed gaan.

Maar als je twijfelt zet je er toch gewoon 4 (slot)bouten in door en door :)
 
Laatst bewerkt:
Zo'n klem heb je helemaal niet nodig op deze aanhanger.
Ik vervoer al 10 jaar lang de motor op de aanhanger of bus door 4 spanbanden. 2 voor en 2 achter. Trek de voorkant voor de helft in de voorvering. Moet goed gaan.

Maar als je twijfelt zet je er toch gewoon 4 (slot)bouten in door en door :)


als ik 4 mei niet bij je kom opdagen, dan ligt de brommert op het asfalt van onze zuider buren
;)
 
als ik 4 mei niet bij je kom opdagen, dan ligt de brommert op het asfalt van onze zuider buren
;)
Hmmm dat betekend dat wij meer ruimte op de baan hebben hahaha Geintje!!!

Nou zet hem dan maar goed vast. En eerst in zn voorvering trekken en daarna achter afschoren met 2 banden.
 
wij hebben ook een steadystand gemonteerd in onze aanhanger, is wel een steadystand bedoeld voor vaste montage.
daar zaten slotbouten bij en die hebben we onderaan de aanhangwagen op een grote stalen plaat vastgezet (zodat je de bouten niet door de bodem trekt).
bouten afgekit, platen afgekit en later alles in de tectyl gezet, gebeurt niks meer mee...
 
Wij hebben een staal U-profiel op de aanhanger vastgezet. Twee stukjes eruitgeslepen zodat de klem erin gezet kan worden.
De bouten waarmee het profiel vast staat voorzien van grote O-ringen (M10 of 12). Hieraan kan je meteen je spanbanden vast zetten.

Hierdoor schuift het geheel niet en je hoeft je klem niet altijd buiten te laten staan.
Heel simpel opgezet. Kostte mij minder dan een uur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan