geluids uitdaging yamaha R6 2014

ricksmits

Die hard MF'er
17 mei 2015
407
1
Eindhoven
Zo dan, nieuw in dit subtopic!

Sinds kort ben ik eigenaar van een circuitmotor naast de straat R6 en ben ik deze aan het prepareren voor het volgende seizoen. Het gaat om een yamaha RJ15 R6,

Deze heeft een bmc luchtfilter en gianelli uitlaatbochten icm een mivv demper zonder db killer. Deze maakt lawaai tot werkelijk het idiote aan toe. Aangezien ik met de straatmotoe al meermalen afgevlagd ben op zolder ivm geluid ( orginele bochten, orginele demper ) wil ik dit gaan aanpakken.

Hoe doen de andere het? Monteren van een andere demper voorzien van db killer geeft nauwelijks effect.. montage van een orginele demper van een R6 UIT 2003 werkte wel, maar lijkt me zeer nadelig voor afstelling.

Gewoon orginele bochten erop of wat is wijsheid?
 
Origineel luchtfilter.. aangezien inlaatgeluid tegenwoordig bij veel r6jes harder is dan wat er uit de demper komt.
Daarbij kan je een langere demper laten maken, die wel goede flow heeft, maar door de lengte meer geluid dempt dan aftermarket. Verder kan je het kuipwerk aan de binnenkant bekleden met noppenfoam.

volgens mij zijn dat wel een beetje de algemene modificaties wbt geluid
 
Laatst bewerkt:
ik neem aan dat de kuip al voorzien is van isolatie materiaal.
je kan een langere db killer laten maken en dan de bike laten afstellen met deze erin.
 
De focus ligt me momenteel op de uitlaat. De kappen worden idd allemaal voorzien maar de uitlaat is letterlijk te bizar voor woorden en simpelweg niet grappig meer..

Maar thanks voor de tips en ik ga er mee aan de slag
 
De focus ligt me momenteel op de uitlaat. De kappen worden idd allemaal voorzien maar de uitlaat is letterlijk te bizar voor woorden en simpelweg niet grappig meer..

Maar thanks voor de tips en ik ga er mee aan de slag



rick, zoeken op een universele db killer deze heb je in meerdere varianten kwa lengtes

en wat de bovenstaande postings aangeven de kuipen goed bekleden.

deed ik ook bij mijn RR
 
je kan contact opnemen met m pajic in gendringen , die kan een aanpassing maken waardoor je met een aftermarket uitlaat gewoon kan blijven rijden
 
Zo dan, nieuw in dit subtopic!

Sinds kort ben ik eigenaar van een circuitmotor naast de straat R6 en ben ik deze aan het prepareren voor het volgende seizoen. Het gaat om een yamaha RJ15 R6,

Deze heeft een bmc luchtfilter en gianelli uitlaatbochten icm een mivv demper zonder db killer. Deze maakt lawaai tot werkelijk het idiote aan toe. Aangezien ik met de straatmotoe al meermalen afgevlagd ben op zolder ivm geluid ( orginele bochten, orginele demper ) wil ik dit gaan aanpakken.

Hoe doen de andere het? Monteren van een andere demper voorzien van db killer geeft nauwelijks effect.. montage van een orginele demper van een R6 UIT 2003 werkte wel, maar lijkt me zeer nadelig voor afstelling.

Gewoon orginele bochten erop of wat is wijsheid?

Andere demper (rij met zelf Arrow met DB killer), reductie stuk op het BMC filter, Kuip bekleden aan de binnenkant en inlaat buis bekleden aan de binnenkant.
 
Andere demper (rij met zelf Arrow met DB killer), reductie stuk op het BMC filter, Kuip bekleden aan de binnenkant en inlaat buis bekleden aan de binnenkant.
Je inlaat bekleden is zonde van je vermogen. Dan kan je beter net voor de paal opschakelen en vervolgens een moment niet teveel gas geven. Dan heb je de rest van de ronde en op andere circuits volle bak vermogen.
 
Heb contact gehad met de mannen van maxtreme. deze beloven mij een demper te bouwen die met zo goed als geen restrictie het geluid aanzienlijk omlaag te krijgen. dan de kuipen bekleden met foam aan de binnenkant.

zijn we een heel eind hoop ik.
 
Ehm jaj ligt eraan hoe je ernaar kijkt,, custom dempersysteem voor 660 eurooid. Akra dempertje kost ook n bak..
 
met een herrie demper blijven rijden is wel t goedkoopst
lekker op tijd naar huis
gunstig brandstofverbruik
weinig bandenslijtage
niet zo vermoeiend ook
de verhalen kunnen net zo groot blijven

:+
 
met een herrie demper blijven rijden is wel t goedkoopst
lekker op tijd naar huis
gunstig brandstofverbruik
weinig bandenslijtage
niet zo vermoeiend ook
de verhalen kunnen net zo groot blijven

:+

maar dan mis ik de foto's voor instagram.. alles voor de likes he :+
 
Je kann er ook nog een MWR luchtfilter in plaatsen. Zo een met een plaat. Die reduceren het aanzuiggeluid, leveren geen vermogensverlies op en zijn niet zo gek duur. Heb je aan die kant ook minder geluid.
Bij mijn cbr600rr doet ie t best.
 
Terug
Bovenaan Onderaan