Gestolen: 2x Husaberg FE450 (2010 & 2013),lookout voor Mercedes VT-297-B !!!!

Rammelende Bak

Die hard MF'er
3 mei 2006
934
646
De Randstad
Gestolen op maandag 17 april 2023 om 21:45 uit een garagebox op de Oudlaan in Pijnacker.

Vervoerd met een Mercedes Benz Sprinter met kenteken VT-297-B

Husaberg FE 450 uit 2013, kenteken 14-MF-KB

Opvallende uiterlijke kenmerken die afwijken van origineel:
volledig zwart kappenset zonder stickers
zwarte voorvork van het merk WP met zwarte DLC coating, type closed cartridge, met zwarte verstelknoppen en zwarte snelontluchters
zwarte handkappen Acerbiss met aluminium beugel
achterschokbreker heeft een sticker van JJ Suspension en een nieuwe rode veer van het merk YSS met code "63-69"
LED-koplamp
Vaste 5V USB kabel voeding voor telefoon, geschakeld vanaf de koplamp
Koelfan achter rechter radiator, thermostaat verwijderd
Nieuwe banden, merk Maxxis model Endupro 713/714
Heel veel balanceerlood op de velgen zichtbaar

IMG-20220704-143345741.jpg


Husaberg FE 450 uit 2010, kenteken MZ-FH-92
(modeljaar met het "liggende" motorblok, cylinder wijst naar voren)

Opvallende uiterlijke kenmerken die afwijken van origineel:
voorvork van het merk WP van het type closed cartridge met snelontluchters
zwarte handkappen Acerbiss zonder aluminium beugel
LED-koplamp
Blauwe aluminium voetsteunen
Blauwe zijstandaard
Vaste 5V USB kabel voeding voor telefoon, geschakeld vanaf de koplamp
Koelfan achter rechter radiator, thermostaatklep verwijderd
Nieuwe banden, merk Razorback, voorzien van TUbliss systeem (twee ventielen per wiel zichtbaar)
Heel veel balanceerlood op de velgen zichtbaar
Ouderwets rood label op de linker stuurstrop met de tekst: HAHA
Ouderwets rood label op de rechter stuurstrop met de tekst: 1M2A3S

threema-20230418-093003969.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat de platen niet gekloond zijn van een andere bus?

Die @#*¢~×# lui zouden wel heel stupide zijn om criminele activiteiten uit te voeren met hun eigen bus/nummerplaat...

@TS: balen!
Ik hoop echt dat ze snel gevonden worden.
 
met RDW kenteken opzoeken en 170.000 MF'ers moet dat busje toch te vinden zijn?
Waarschijnlijk 2 zelfs.
Eentje met de echte kentekenplaat erop met een 1-tje of 2-tje. De andere met de gestolen kentekenplaat erop.

Kan me namelijk niet voorstellen een motor met je eigen bestelbus gaat jatten met de rechtmatige kentekenplaten erop.
 
Laatst bewerkt:
Fleetowner, busje (kenteken) is van een bedrijf met meerdere busjes.



Foto 18-04-2023 om 13.47.jpg
bron

Zwaar klote, sterkte en ik hoop dat ze die ratten snel pakken.
 
Laatst bewerkt:
Fleetowner, busje (kenteken) is van een bedrijf met meerdere busjes.



Bekijk bijlage 1869403


Zwaar klote, sterkte en ik hoop dat ze die ratten snel pakken.

Zegt ook weer niet zoveel. Hoe makkelijk is het om van een busje een kentekenplaat te stellen?

Welke site gebruik je om deze info in te zien? Ik gebruikte vroeger vaker een website, maar weet niet meer welke dat was die net wat specifieker was dan rdw.nl
 
Wel netjes dat ze de garagedeur weer dicht hebben gedaan.
Dat klopt. Ze hebben zich ook "heel netjes" beperkt tot alleen deze twee motoren. Er stond nog een straatmotor uit 2019 gestald van diezelfde maat. Die hebben ze ook laten staan. Misschien omdat er veel meer elektronische beveiligingen in zitten, misschien omdat ze specifiek endurootjes zoeken. Wie zal het zeggen.

We denken in elk geval dat we ze nooit meer terug zien en zijn in de markt voor twee occasion enduro's. Heeft iemand nog wat staan?
 
Wel netjes dat ze de garagedeur weer dicht hebben gedaan.
Netjes de deur sluiten levert minder argwaan op dus dat snap ik wel. ALs ik een bestelbus weg zie rijden bij een garagebox terwijl de garagebox open blijft staan, neem ik toch echt even het kenteken in me op als dat kan. Vind ik namelijk nogal opvallend gedrag.

Wel benieuwd waarom de ooggetuige het kenteken heeft genoteerd? Was dat een bekende die wist dat die bus niet bij die garagebox hoorde?
 
Omdat ze de deur erg hard dicht klapte, werd de argwaan gewekt. Ik sleutel al 22 jaar in die garagebox en iedereen kent me. Elke hondeneigenaar weet me te vinden voor een praatje en de honden voor een snoepje. Dus als iemand om 21:35u de deur dicht smijt, zijn bus dicht smijt en vol gas weg rijdt, dan valt dat juist op 8)7
Ondertussen druppelt er via informele kanalen meer informatie binnen.
 
Laatst bewerkt:
Gestolen op maandag 17 april 2023 om 21:45 uit een garagebox op de Oudlaan in Pijnacker.

Vervoerd met een Mercedes Benz Sprinter met kenteken VT-297-B

Husaberg FE 450 uit 2013, kenteken 14-MF-KB

Opvallende uiterlijke kenmerken die afwijken van origineel:
volledig zwart kappenset zonder stickers
zwarte voorvork van het merk WP met zwarte DLC coating, type closed cartridge, met zwarte verstelknoppen en zwarte snelontluchters
zwarte handkappen Acerbiss met aluminium beugel
achterschokbreker heeft een sticker van JJ Suspension en een nieuwe rode veer van het merk YSS met code "63-69"
LED-koplamp
Vaste 5V USB kabel voeding voor telefoon, geschakeld vanaf de koplamp
Koelfan achter rechter radiator, thermostaat verwijderd
Nieuwe banden, merk Maxxis model Endupro 713/714
Heel veel balanceerlood op de velgen zichtbaar

IMG-20220704-143345741.jpg


Husaberg FE 450 uit 2010, kenteken MZ-FH-92
(modeljaar met het "liggende" motorblok, cylinder wijst naar voren)

Opvallende uiterlijke kenmerken die afwijken van origineel:
voorvork van het merk WP van het type closed cartridge met snelontluchters
zwarte handkappen Acerbiss zonder aluminium beugel
LED-koplamp
Blauwe aluminium voetsteunen
Blauwe zijstandaard
Vaste 5V USB kabel voeding voor telefoon, geschakeld vanaf de koplamp
Koelfan achter rechter radiator, thermostaatklep verwijderd
Nieuwe banden, merk Razorback, voorzien van TUbliss systeem (twee ventielen per wiel zichtbaar)
Heel veel balanceerlood op de velgen zichtbaar
Ouderwets rood label op de linker stuurstrop met de tekst: HAHA
Ouderwets rood label op de rechter stuurstrop met de tekst: 1M2A3S

threema-20230418-093003969.jpg

Kreeg dit bericht ook via de Wie Rijdt app groep.

Zit je daar ook in?
 
Nope, maar de eigenaar van de tweede Husa zat daar in en heeft de admin een verzoek gestuurd. We hebben nogal wat kanalen aangesproken in de hoop dat er iets uit komt wat de motoren terug brengt.

De eerste lijkenpikker heeft zich ook gemeld. Mensen die via (social) media dit bericht oppikken nemen contact op en claimen te weten waar de motoren worden verborgen. Omdat verlinken voor hun erg gevaarlijk is moet er natuurlijk wel eerst even van te voren betaald worden voordat er een adres wordt gegeven. Jaja...
Dit blijkt een redelijk vaak voorkomend tafereel te zijn in deze situaties. Voor mij is het weer een nieuw inkijkje in de verrotheid van sommige mensen. Zoiets zou bij mij nog geen eens in me opkomen, laat staan dat ik in staat zou zijn zo glashard te liegen als degene die ik aan de telefoon had.
 
Nope, maar de eigenaar van de tweede Husa zat daar in en heeft de admin een verzoek gestuurd. We hebben nogal wat kanalen aangesproken in de hoop dat er iets uit komt wat de motoren terug brengt.

De eerste lijkenpikker heeft zich ook gemeld. Mensen die via (social) media dit bericht oppikken nemen contact op en claimen te weten waar de motoren worden verborgen. Omdat verlinken voor hun erg gevaarlijk is moet er natuurlijk wel eerst even van te voren betaald worden voordat er een adres wordt gegeven. Jaja...
Dit blijkt een redelijk vaak voorkomend tafereel te zijn in deze situaties. Voor mij is het weer een nieuw inkijkje in de verrotheid van sommige mensen. Zoiets zou bij mij nog geen eens in me opkomen, laat staan dat ik in staat zou zijn zo glashard te liegen als degene die ik aan de telefoon had.

Geef eerst het adres maar, mag je daarna een beloning komen halen😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan