Gevalletje Dunlop band

LeendertPeter

Rookie
24 aug 2005
27
0
Haarlem
Zie op de foto de schade aan de Dunlop band. Gewoon dus een gat erin.
Dit is ontstaan doordat de uit twee lagen bestaande buitenband niet goed aan elkaar waren gehecht.
Door de middelpunt vliedende kracht ontstaat er een 'ei' vorm. Daardoor 'slaat' de punt van de eivorm tegen het spatbord en 'schept' daar een gat in. Bij constatering heeft Motoport Hillegom mij terstond geholpen. 'Zo laten wij u niet doorrijden'.
Uiteraart kosteloze vervanging. Klacht ingediend bij Dunlop. Deze reageerde standaard met marketing tekst 'ondanks hoge kwaliteits- en strenge eindcontrole blijft het mogelijk dat........ onze excuses'. En dat wilde ik even kwijt.

Leendert
full
 
wauw nog nooit gezien dit..

Neem aan dat dit niet alleen bij dunlop kan gebeuren maar bij elk merk/type band?
 
Schande, jij en wij kunnen dit maar op een manier afstraffen. Voorlopig niet meer kopen
 
Mwah, ik denk dat er bij Bridgestone ook weleens fabricagefoutjes inzitten. Kan gebeuren. Maar reageer dan niet met zo'n standaard-onzinbrief.

Ik denk dat de constatering van Motoport dat het niet veilig is verder te rijden een juiste is..
 
en het is nog niet eens pasen en dan al een "EI" wat kwam er uit dat "EI" :?

heb het ooit is gehad met de auto met van die Sava banden
 
Laatst bewerkt:
Kan met iedere band gebeuren, ik heb zelf een tijdje met kunstoffen gewerkt welke bij een bepaalde temperatuur verwerkt moesten worden, als dit niet gebeurde hechten deze ook niet goed en gingen ze gewoon stuk...

Weliswaar geen rubber maar principe is hetzelfde, temperatuur is van groot belang samen met goed schoonmaken en de juiste primer...
 
Kan met iedere band gebeuren, ik heb zelf een tijdje met kunstoffen gewerkt welke bij een bepaalde temperatuur verwerkt moesten worden, als dit niet gebeurde hechten deze ook niet goed en gingen ze gewoon stuk......

Dat hoop ik maar van niet.

Een instabiel productie proces, en da wil je niet hebben met een (motor)band.

Dus na Dunlop autobanden zitten de motorbanden van dat merk nu bij mij in het bakje niet kopen.
Ook zo bij conti-motorbanden, rare afwijkingen te zien in de band en droogte scheurtjes na 2,5 jaar.
Goedkoop-duurkoop.
 
Ook ik heb continental onder de GP1 250 gehad waar opeens een scheur dwars over het loopvlak zat, rij nu tot volle tevredenheid Michelin.

Grtz Ed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan