Gewoon navigeren met TomTom 40

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
15.419
18.555
Zeeuws Vlaanderen
Ok, ik zal gerust de dombo van de dag award krijgen voor deze
( zal hem met trots dragen )


Ben vrachtwagen en auto tomtom gewend ( lees, zo vlot mogelijk van A naar B )

Dus, deze jongen wou nu eens z'n meegeleverde tomtom gebruiken voor een "het regent, ik wil snel naar plek X"
Dus géén mooie route.

Hoe doe ik dat ?
( ik heb de 3 icoontjes van beetje mooi.. gewoon mooi en heel mooi route al gevonden )

Máár.. ik moet eerst een bestemming invoeren ( kuch, vind hem vrij onhandig.. maar ok ) , dan bevestigen.. dan tussenstops negeren..
Ging ie rekenen.. en alsnog stuurde de nav me het laatste stuk bizar binnendoor.
( serieus, ik dacht echt op een punt dat ik door iemand z'n achtertuin reed )

Is het mogelijk om een tomtom motor-nav als "gewone" navigatie te laten werken ? ( zit er ergens een instelling )
 
Is het mogelijk om een tomtom motor-nav als "gewone" navigatie te laten werken ? ( zit er ergens een instelling )
Jazeker, dan moet je hem op snelste tijd zetten (ipv kortste afstand) en de vermijdingen uitzetten.
Bij het overnemen van een tweedehands toestel is het echter ‘t slimste om hem te resetten:
 
De TomTom heet twee soorten resets, de andere is door de aan-/uitknop gedurende een bepaalde tijd ingedrukt te houden. Die reset zet de instellingen niet terug naar fabrieksinstellingen.
 
Ik heb het gevonden :) Dank , het was inderdaad in de instellingen en dan de "snelste route" functie aanzetten.

Ik kan hem nu ook gebruiken als "even snel ergens heen tomtom" , naast "ik wil spektakel en achtertuintjes doorkruisen" tomtom

* buigt *


Voor wie het zoekt,
In instellingen, route voorkeuren, en dan "snelste route" als voorkeur instellen.
Krijg je er ook een icoontje bij in je 1e scherm "navigeer naar"

( die had ik eerst niet )
 
Terug
Bovenaan Onderaan