gezocht: adresje voor Termignoni's

ZamBeZi

MF'er
26 nov 2002
140
0
voor m'n Monster 750ie, bj 2002
wil in principe nieuw kopen, gewoon bij m'n dealer, maar als iemand wat goedkopers weet, hoor ik 't graag

zou 't zin hebben om die dingen in Duitsland te halen?
 
termi's zijn duur!!! ze zijn wel goed maar je betaald toch een groot stuk voor de naam!!

Je moet es bij DAM gaan zien, da is in lummen België! handgemaakt naar jouw wensen en niet te duur!

Ciao Czy
 
Ben je die standaardpijpen nu al beu dan?
Waarom geen Leovince's ofzo? Ik zag laatst dat Bruggeman ze in de aanbieding heeft. Scheelt aanzienlijk.
 
Ik heb anderhalf jaar geleden gloednieuwe Termi's gekocht voor bijna 1500 piek (guldens dus), bij Affetto Ducati / Overasselt
 
Ik zou ook wel nieuwe uitlaten op m'n M620 willen, ipv de standaards die er nu op zitten.
Probleem is dat ik er wel absoluut niets van afweet!

Het belangrijkste is dat ze meer Duc-lawaai maken dan nu het geval is (klinkt veel te braafjes). En verder zou de prijs ook nog iets of wat binnen de perken moeten zijn...
Carbon vind ik wel mooi (ook belangrijk natuurlijk, het uiterlijk :) ).

Dus, voor de kenners: wat raden jullie me aan? :?
En nog een vraagje: verandert er iets aan de power? :?
En nog een laatste: wat zijn de voor-/nadelen van hoge uitlaten? :?
 
Je moet es bij DAM gaan zien, da is in lummen België! handgemaakt naar jouw wensen en niet te duur

Hoge carbonuitlaten voor een Monster kosten bij DAM 750 Euro. De levertijd is ongeveer 5 weken. Je moet dan wel je motor 2 dagen naar zijn werkplaats brengen want hij maakt de pijpen juist tussen de achterbrug en de voetsteunen en hij heeft daar maar enkele mm plaats over.

Waarom geen Leovince's ofzo?

De hoge carbonuitlaten van Leovinci kosten hier in Belgie ongeveer 1000 Euro.

Lage carbonuitlaten van Akrapovic moet je 1035 Euro betalen, en voor hoge Termi's ben je hier in België 1250 Euro kwijt. Bij de Termi's zit wel een andere ECU en luchtfilter bij.

Zelf ben ik van plan om uitlaten van Superpole te steken, maar omdat ik enige tijd geleden en ongeluk gehad heb met de wagen is dit wat opgeschoven.
 
8-) ik heb het geluk gehad om via dit forum enkele weken geleden een set (bijna) splinternieuwe Ducati Performance ovalen lage carbondempers te kopen voor maar 500 euro :P Met speciale luchtfilter en de originele factuur (903 euro)natuurlijk :)
 
dan heb je mazl, want Termi's worden volgens Safe - Zoetermeer niet meer voor de Monster geleverd

alternatieven waar we het over gehad hebben zijn:
- Bos rond-carbon (legaal) EUR 690
- Ducati Performance ovaal-carbon (legaal) EUR 918
- Ducati Performance ovaal-carbon (RACE) EUR 832

alles zonder filter, eprom etc., maar daar ging het ook niet om
qua herrie moet de Bos tussen de twee Performance-opties in zitten, dus dat lijkt heel interessant, het moet iig niet te veel herrie maken

'zaterdag maar 's kijken wat Bruggeman heeft liggen, 'ga dan ff met m'n vriendin kijken bij die nieuwe Ducatistore Schiphol die zij hebben geopend (zij is helemaal gek van de M620ie DARK die ik voor d'r gehuurd heb een paar weken geleden, ze wil nu een gele M620ie)
 
'zaterdag maar 's kijken wat Bruggeman heeft liggen, 'ga dan ff met m'n vriendin kijken bij die nieuwe Ducatistore Schiphol die zij hebben geopend (zij is helemaal gek van de M620ie DARK die ik voor d'r gehuurd heb een paar weken geleden, ze wil nu een gele M620ie)

Die Store voldeed toch niet geheel aan mijn verwachtingen. Vrij eenvoudig van opzet -- een paar weken geleden althans.
Volgende week ga ik daar een 800S bestellen. Prijs, etc. is al rond. Ik zit enkel nog wat te dubben over de kleur; zo'n blauwe heeft toch ook wel iets (waar rood eerst niet ter discussie stond).

N.B.; Jouw vriendin ook al? Nu was ik er eveneens met mijn vriendin; ze liep ook direct naar een gele (al mompelend 'zou dat niet iets voor mij zijn').
 
Idd; mijn vriendin ook al

vandaag naar de Store geweest (officiele opening), wel leuk geheel; presentatie d'r bij enzo
best aardig

ondanks de drukte toch goed geholpen > m'n vriendin heeft een Monster M620ie DARK besteld (ze twijfelde tussen een gele en een DARK)
ik heb in de deal mee kunnen liften en een leuk uitlaatkitje van Ducati Performance besteld (lage carbon dempers + luchtfilter) besteld voor m'n M750

tevens leuk zomerjack gekocht van Ducati (Dainese) met allemaal sponsorstickers; wel grappig, alleen ik kom er nu achter dat er eigenlijk amper protectie in zit
misschien toch maar ff ruilen voor een wat saaier jack met meer protectie
heb overigens een leren Dainesepak voor de echte ritten
 
btw: gefeliciteerd met je keuze!

je bent duidelijk niet over een nacht ijs gegaan
ik vind dat blauw ook wel mooi, maar ik denk dat ik uiteindelijk niet die kleur zou hebben gekozen (maar rood of geel)
ik zou overigens niet te lang wachten met bestellen, want het is niet zo dat ze alle kleuren het hele jaar door produceren
 
ik heb in de deal mee kunnen liften en een leuk uitlaatkitje van Ducati Performance besteld (lage carbon dempers + luchtfilter) besteld voor m'n M750

Kreeg je nog wat fatsoenlijks voor je huidige uitlaten terug, of gaan die als wanddecoratie dienen?
 
in de vensterbank zal ik er nog jaaaaaaaaaaaaren plezier van kunnen hebben O-)
 
Ook mooi.
Toch typisch; de firma heeft anders wél (2e hands)originele pijpen fijntjes in de verkoop.
 
inmiddels heb ik carbondempers op m'n Duc
het zijn originele Ducati Performancedempers geworden; Remus dus (Termignoni levert niets meer voor de Monster en was inderdaad veel te duur)

het geluid is waanzinnig mooi en net niet té hard
echt aan te bevelen dus!
 
@Appie: heb je je bike al besteld? welke kleur is het geworden?

overigens: die dempers van mij zaten in een kit; ik heb ook een open luchtfilter er bij
'kon leuk meeliften in de deal van de M620 DARK van m'n vriendin
 
@Appie: heb je je bike al besteld? welke kleur is het geworden?

overigens: die dempers van mij zaten in een kit; ik heb ook een open luchtfilter er bij
'kon leuk meeliften in de deal van de M620 DARK van m'n vriendin

'Tis een rooie 800s geworden. Even schoot een 1000 in m'n gedachten -- moment van helderheid?. Nah, dan lig ik waarschijnlijk binnen no time hier in de gracht.
Bovendien, ik wil er eveneens andere uitlaten ophebben. Dan is het voorlopig wel weer goed zo.
Ik heb 'ns wat in de Performance brochure zitten bladeren; 'denk dat ik ook maar voor hetzelfde kitje ga. Het geluid -- daar gaat het toch voornamelijk om -- kun je toch niet uit een foldertje beoordelen. Ik vertrouw dan maar effe op jou gehoor.
Het feit dat het allemaal zo retelang duurde, zit 'm meer in tijdgebrek (dan in mijn twijfel, nachtjes ijs of wat dies meer zij). Een hoop opdrachten, etc. (tja, contant betalen: mooiste wat er is). Daarnaast, 'heb momenteel geen eigen vervoer; per OV naar Nieuw-Vennep wordt je ook nie blij van.
Groet, Appie
 
Ik was een tijdje geleden bij Mobu om op de dyno te gaan en voor mij was een Tl op de bank geweest
Die motor liep voor geen cent iets van 97 en dat is ruim 20 pk teweinig
Die man die de test uit voerde had het toen over de dempers die erop zaten
En dat waren dempers van Remus en volgens hem waren die geen bal waard en je kon ook geen goede demper maken voor dat geld ze waren dus erg goed koop en het binnen werk ramelde al en dat kwam meer voor
Dus als je perse Remus wilt zou ik eerst even onafhankelijke advies proberen tekrijgen
En mischien ook de prijs tevragen van remus dus zonder het ducati performance stikkertje
Mijn termignoni´s koste 822E wel een jaar geleden bij den biggelaar
 
ik kan tot op heden iig niet merken dat de prestaties er op achteruit zijn gegaan in mijn geval (ook niet beter; ik heb nu 2000 km er op staan, dus doe nog redelijk rustig)
misschien had je gewoon pech, of een type uitlaat dat niet lekker paste bij jouw Duc

ik heb me overigens niet gefocust op meer pk's ofzo; het ging mij puur om het geluid en dat mag er zijn:
http://home.wanadoo.nl/djdaudeij/m750performance.wav

kan me wel voorstellen dat Termignoni's wat beter "presteren", maar ze zijn loeiduur, maken nog meer herrie (liever niet; dit is hard zat) en bovendien niet meer leverbaar voor de Monster
je mag aannemen dat Ducati geen rotzooi onder de naam Performance op de markt gooit, toch?

dingen kostten trouwens normaliter rond de 800 euro
 
Ik heb geen Remus dempers maar die Suzuki 1000 TL had ze er op zitten
Ikheb Termi´s en een prima geluidje en ook nog eens 76 pk op het achterwiel dus geen klachten
 
ik kan tot op heden iig niet merken dat de prestaties er op achteruit zijn gegaan in mijn geval (ook niet beter; ik heb nu 2000 km er op staan, dus doe nog redelijk rustig)

Is toch wel ingereden inmiddels?

Iets anders, in de brochure pretenderen ze daarentegen wél een (significante) vermogenstoename.
 
Is toch wel ingereden inmiddels?

Iets anders, in de brochure pretenderen ze daarentegen wél een (significante) vermogenstoename.

Een Duc moet je de eerste 1000 km inrijden en max tot 5500 a 6000 RPM gaan, en daarna zou je de volgende 1500 km verder moeten inrijden en max tot 7000 RPM gaan. Dus na 2500 km mag je hem pas vol opendraaien :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan