Hallo allemaal, ik heb een Gilera runner 180cc 2 takt die ik helemaal vanaf 0 heb opgebouwd heb m07 sd blok met volgende aanpassingen;
- jasil krukas 52slag en ntn lagers
- malossi 172cc
- malossi binnenkop
- polini CP 23 met stationair sproeier 44, naald middelste stand, hoofdsproeier 92, luchtschroef op 2 slag open.
- membraan standaard met Carbon klepjes
- malossi vario met 14,5g rollen
- malossi Kevlar v snaar
- origineel koppeling met rode malossi drukveer en gele malossi trekveren (met rode maakte die overtoeren)
- originele luchtfilter box met malossi luchtfilter element
- sm06 uitlaat
- bougie ngk bre9es
Setup heeft al 150km gedaan en na 60km heb ik bougie vervangen omdat die altijd zwart en nat was en niet meer (goed) deed, ben van stationair sproeier 49 naar 44 gegaan en van hoofdsproeier 96 naar 92, naald stand hou ik altijd in midden.
Nu is mij probleem dat de bougie na ong. 90km rit met variabele gas posities half lichtbruin half zwart was, maar telkens als ik hem 5min stationair laat lopen met afentoe gas geven is de bougie zwart en nat, na mij laatste rit van 5km met alleen tot half gas open is de bougie licht zwart en niet nat. Hij rijd ok, van 0 tot 20 trekt die niet al te goed, lijkt alsof die zijn kracht mist, 20 tot 60 trekt die best snel op en na 60 zoals t hoort Bij koude start schiet die soms uit de uitlaat, stationair varieert de toerental van 1350 tot 1600 dat kan ik zien omdat ik rpm teller heb ingebouwd. Hij trekt nergens valse lucht heb deo test gedaan.
Mij vraag is wat kan ik er aan doen om stationair toerental gelijk te houden op 1500 en welke veranderingen zou ik doen aan sproeiers en of naald stand.
Hierbij stuur ik ook foto’s van bougie na stationair draaien en na 90km rit
- jasil krukas 52slag en ntn lagers
- malossi 172cc
- malossi binnenkop
- polini CP 23 met stationair sproeier 44, naald middelste stand, hoofdsproeier 92, luchtschroef op 2 slag open.
- membraan standaard met Carbon klepjes
- malossi vario met 14,5g rollen
- malossi Kevlar v snaar
- origineel koppeling met rode malossi drukveer en gele malossi trekveren (met rode maakte die overtoeren)
- originele luchtfilter box met malossi luchtfilter element
- sm06 uitlaat
- bougie ngk bre9es
Setup heeft al 150km gedaan en na 60km heb ik bougie vervangen omdat die altijd zwart en nat was en niet meer (goed) deed, ben van stationair sproeier 49 naar 44 gegaan en van hoofdsproeier 96 naar 92, naald stand hou ik altijd in midden.
Nu is mij probleem dat de bougie na ong. 90km rit met variabele gas posities half lichtbruin half zwart was, maar telkens als ik hem 5min stationair laat lopen met afentoe gas geven is de bougie zwart en nat, na mij laatste rit van 5km met alleen tot half gas open is de bougie licht zwart en niet nat. Hij rijd ok, van 0 tot 20 trekt die niet al te goed, lijkt alsof die zijn kracht mist, 20 tot 60 trekt die best snel op en na 60 zoals t hoort Bij koude start schiet die soms uit de uitlaat, stationair varieert de toerental van 1350 tot 1600 dat kan ik zien omdat ik rpm teller heb ingebouwd. Hij trekt nergens valse lucht heb deo test gedaan.
Mij vraag is wat kan ik er aan doen om stationair toerental gelijk te houden op 1500 en welke veranderingen zou ik doen aan sproeiers en of naald stand.
Hierbij stuur ik ook foto’s van bougie na stationair draaien en na 90km rit