Gipro X-type G2

gerlof mulder

Rookie
10 sep 2021
7
2
Hoi, wie heeft voor mij een tip over het volgende,

Ik wil een Gipro X-type G2 versnelling indicator aansluiten op mijn yamaha 1000 R Thunderace!
Op welke kleur draad van de Pickup coil (krukas cencor) moet de groen/zwarte draad van de Gipro X-type G2 worden aangesloten!
wie heeft hier ervaring mee!
Alvast bedankt!

Gerlof
 
Hoi, wie heeft voor mij een tip over het volgende,

Ik wil een Gipro X-type G2 versnelling indicator aansluiten op mijn yamaha 1000 R Thunderace!
Op welke kleur draad van de Pickup coil (krukas cencor) moet de groen/zwarte draad van de Gipro X-type G2 worden aangesloten!
wie heeft hier ervaring mee!
Alvast bedankt!

Gerlof
a) When using the GPX-Y01 kit:
Find the 2-pole natural (or black) color plug of the Crankshaft position
sensor (Pickup coil). It has two wires coming from the crankcase: one is Gray,
the other is usually Black/Blue - check the colors at both sides of the plug (if in
doubt, do a temporary connection e.g. by using a thin needle to backprobe the
connector pin). The 2-pole connector is usually under the fuel tank.
for XVS1100 models only: find and use the Orange (ignition coil wire).
 
ik heb indertijd op mijn r6 van '99 door middel van kopspeldjes die ik in de draden prikte kunnen bepalen welke ik nodig had
dus naaldje door je groen/zwarte en dat naaldje dan in één van je krukassensor, testen of het werkt, zo niet andere draad proberen
 
Hoi, wie heeft voor mij een tip over het volgende,

Ik wil een Gipro X-type G2 versnelling indicator aansluiten op mijn yamaha 1000 R Thunderace!
Op welke kleur draad van de Pickup coil (krukas cencor) moet de groen/zwarte draad van de Gipro X-type G2 worden aangesloten!
wie heeft hier ervaring mee!
Alvast bedankt!

Gerlof
Ik heb zo'n ding toendertijd aangesloten op mijn thundercat.

Wilde maar niet lukken, ook een eeuwigheid bezig geweest.

Toen heb ik achter de tellerbak de groen/zwarte draad aangesloten op het draadje van mijn toerenteller.

Hoppa tikkie lopen.

Werkte gelijk, even inleren en gaan met die banaan.

Ik had toen gewoon een ringkabelschoentje aan de draad geknepen en zo achterop de tellerbak geschroefd bij de kabel van de toerenteller.
 
Hoi, wie heeft voor mij een tip over het volgende,

Ik wil een Gipro X-type G2 versnelling indicator aansluiten op mijn yamaha 1000 R Thunderace!
Op welke kleur draad van de Pickup coil (krukas cencor) moet de groen/zwarte draad van de Gipro X-type G2 worden aangesloten!
wie heeft hier ervaring mee!
Alvast bedankt!

Gerlof
Hallo mede Forum leden,

Ik ben hier op het Forum inderdaad een Rooki!!
Dus weet niet goed of ik hier alles goed doe!

Op motorgebied toch wel een beetje een veteraan, rijd ongeveer 45 jaar motor, in bezit van twee motoren, een Honda CBX prolink, en een Yamaha 1000 R thunderace.
Hoop ijs en weder dienende eind deze maand 65 jaar te worden!

Ik wil iedereen bedanken voor alle goede tips ivm gear position idicator voor mijn Ace!

Vriendelijke groet,
Gerlof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan