Gixxer 7/11

sjefkuhk

MF'er
8 okt 2010
237
0
standdaarbuiten
heeje luitjes

ik heb sings van de zomer een nieuw streetfighter project.
een gsxr 7/11 uit 1989.

voorheen had ik een yamaha xj600 n (diversion) en die wekte de intresse op om er een streetfighter van te maken. maar dat viel niet echt mee. dus toen de xj600 n eruit en een gsxr 1100 oliekoeler erin :P . na een heel gespeur op MP had ik er eentje naar mijn zin gevonden. onder weg naar huis met de motor op de aanhagen schrok ik me kapot. ik zat in de motor papieren te neuzen. stond er op de kenteken papieren, GSXR 750. ik snel aan de kant. en bij een pomp op het type plaatje gekeken en jawel or 750. dagt godver ben genaaid. maar toen keek opt motor blok na een kwatier ofzo. 1127cc zo da was een opluchting. dus eigenlijk een gelijk bij een ongeluk en 7/11 onder de kont *O* . er was al een begin mee gemaakt om er fighter van te maken. alle kappen waren er al af. een ander LELIJK stuur kuipje er op. een normaal stuurtje. ander uitlaatje enz.


mijn to do list.

Chrome koppelings deksel eraf en de originele mat zwarte er terug op.
frame mat zwart spuiten.
andere kont.... dacht aan een cbr 600RR of sv 1000
misschien andere achterbrug, R6 of een vfr monoswing.
de remus einddemper en linkpipe vervangen door iets anders, maar weet nog niet wat.
andere kleur combi
en nog een hoop kleine dingentjes

wat ik al wel heb gedaan.
Mt-03 koplamp
acewell ace 1500 cockpitje er op.
contactslot verplaast
electra netjes gemaakt


maar genoeg geluld tijd voor een antal foto's

full

zo heb ik hem gekocht

full

nog geen week later stond hij er al zo bij

en toen ook de MT-03 koplamp besteld

full

hier een tijdelijk beugel voor gemaakt
wist nie precies hoe ik het wilde hebben.
maar dankzij mieluh *O* de perfecte koplamp beugel gevonden en gelijk besteld.

full

hier met de beugel

full

maar omdat ik de koplamp zo strak mogelijk tege de voorpoten aan wilde hebben moest er het een en ander wijken.
zo dus het contact slot verplaatst

full

kort daarna deze cockpit besteld en gemonteerd.

het probleem was alleen dat hier geen controle lichten op zitten.

full

dus bij conrad 2 led lichten bestels rood en groen olie en neutraal en in de kroonplaat gemaakt. dit vond ik de 2 belangrijkste om bij de hand te hebben.


en zo staat hij er nu bij.

full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Gaaf ding! Ik denk dat er wel wat gegadigden zijn mocht je dat chrome ding verkopen ;)

(link ff in het oldschoolgixxertopic geplant)
 
klein updatje

ik heb vant weekend een andere kont gekocht.
het is toch een honda cbr 600 rr kont geworden. hoop hem vandaag of morgen binnen te krijgen.
 
vandaag mijn seat binnen gekregen.
gelijk even de orginele seat er af gehaald en gekeken hoe dat staat, en bevalt me wel.

nu nog ff kijken hoe ik het precies ga doen met het nieuwe subframe. iemand nog tips om het nieuwe subframe te bevestiggen aan mun gewone frame???


full


full


full


full


welke lijn is mooier?
 
Niet doen !! De oude kont is veel mooier dan zo'n mini kontje :o

Doe je het wel wil ik je complete oude kont wel van je overnemen.
 
vandaag mijn seat binnen gekregen.
gelijk even de orginele seat er af gehaald en gekeken hoe dat staat, en bevalt me wel.

nu nog ff kijken hoe ik het precies ga doen met het nieuwe subframe. iemand nog tips om het nieuwe subframe te bevestiggen aan mun gewone frame???


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

welke lijn is mooier?


yep, lassen.



vraag ff naar Mieluh op het OST, die heeft dit allemaal [laten] doen/gedaan.

hij heeft een knaloranje gixxer SF. :]
 
die oude kont gaat het zo i zo nie worden :N

heb nog geprobeert om ff snel te photoshoppe, tis nie best uitgevallen maar ach.
je krijgt wel een beter beeld.

full


en het is de bedoeling dat deze uitlaten er onder komen.
denk wel dat dan een ander zicht word.
full
 
cbr600rr kont erop veel mooier dus afslijpen dat subframe en zelf een bouwen

ff plaatje............
full
 
Laatst bewerkt:
Kijk, weer een om te volgen, ik heb het subframe overigens bij yerrit laten maken in friesland, heb zelf helaas geen buizen en (fatsoenlijk) lasmateriaal ter beschikking
 
zo vant weekend nog wat spullen besteld. stalen kokers en een achterlicht. hopen dat het snel binnen komt dan ga ik eens proberen om een subframe te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan