GPz 500 lekt koelvloeistof uit gaatje rechts in het blok

Motorhopper

MF veteraan
20 jul 2010
4.133
0
amstelveen
dag leden

ik heb laast me kleppen gesteld
en hij loopt weer prima .
alleen nu lekt die koelvloeistof uit een gaatje in het blok ( zie foto )

de reden denk ik :? , er zitten 2 koelvoeistof pijpjes op de klepdeksel . daar heb ik 2 nieuwe ringetjes tussen gedaan + vloeibaare pakking . ( want dat zat er ook tussen )
maar er lekt niks uit aan de boven kant alleen uit dat gaatje in het blok .

graag advies :)
full
 
Laatst bewerkt:
dag leden

ik heb laast me kleppen gesteld
en hij loopt weer prima .
alleen nu lekt die koelvloeistof uit een gaatje in het blok ( zie foto )

de reden denk ik :? , er zitten 2 koelvoeistof pijpjes op de klepdeksel . daar heb ik 2 nieuwe ringetjes tussen gedaan + vloeibaare pakking . ( want dat zat er ook tussen )
maar er lekt niks uit aan de boven kant alleen uit dat gaatje in het blok .

graag advies :)[afbeelding]
full
 
kvs lekt in je bougiegat, en vandaar door het gaatje naar de zijkant er uit.

De plek waar je dus eerder ringetjes+vloeibare pakking hebt gedaan moet je nog eens goed bekijken.

[/gokopafstand]
 
kvs lekt in je bougiegat, en vandaar door het gaatje naar de zijkant er uit.

De plek waar je dus eerder ringetjes+vloeibare pakking hebt gedaan moet je nog eens goed bekijken.

[/gokopafstand]

ga vanavond nog maar keer het pijpje er uit halen en op nieuw er in doen :S met pakking

gekke blijft dat hij niks naar boven lekt zie de 2de foto
alleen uit dat gaatje op de cilinder
 
WD40 hole? ;)

TS, hou even in de gaten of dat koelwater er eenmalig uit kwam. Ook dat gebeurt wel eens. Blijft er koelwater uit komen, dan heb je al je antwoord.....
 
Wel logisch dat wanneer dat buisje lekt dat het uit dat gaatje komt daar. Check rubber ringetjes/pakkingen bij die buisjes. Eventueel de boel wat invetten en voorzichtig weer erin drukken. Vaak willen die rubber ringetjes wat verplaatsen en schuin komen te zitten waardoor ze niet goed meer aansluiten.

Oh ja.. check ook of de slangen op de buisjes toevallig niet lekken. Dat kan natuurlijk ook nog. Misschien gescheurd ofzo (bv door die slangenklem idioot hard aan te draaien ofzo :) ).
 
Laatst bewerkt:
Wel logisch dat wanneer dat buisje lekt dat het uit dat gaatje komt daar. Check rubber ringetjes/pakkingen bij die buisjes. Eventueel de boel wat invetten en voorzichtig weer erin drukken. Vaak willen die rubber ringetjes wat verplaatsen en schuin komen te zitten waardoor ze niet goed meer aansluiten.

Oh ja.. check ook of de slangen op de buisjes toevallig niet lekken. Dat kan natuurlijk ook nog. Misschien gescheurd ofzo (bv door die slangenklem idioot hard aan te draaien ofzo :) ).

bedankt voor alle info ik ben er uit nu :)
idd het buisje , gek genoeg met een nieuwe ring zit er te veel speling op nog steeds .
dus morgen testen als pakking droog is anders dikkere ring halen :)

kan slotje op
 
ik heb dus nu opnieuw het ringetje ingesmeerd met vloeibare pakking .
en gister dus flink lopen gassen .
en geen lekkage meer ( TOT nu toe )
dus de lekkage komt langs het pijpje naar boven en via het bougi overloop gat er uit :)

weer wat geleerd !
 
Vloeibare pakking zou niet nodig hoeven zijn, gewoon de goede maat ring en klaar.. Kan wellicht niet echt veel kwaad, wat vloeibare pakking. Maar dan zit je de volgende keer dus wel met de troep, en daar wordt het niet makkelijker van (bv wat meer kans op lekkage de volgende keer tenzij je alles weer heel goed schoon maakt).

En aangezien de kleppen van de GPZ best nog wel eens vaker gesteld moeten worden, wordt je daar dan niet blij van! :Y Ehh.. nee :N
:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan