- Onderwerp starter
- #176
Maar, maar, daar zal het dan wel op aan gaan.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geen idee waarom je dat denkt.
In geen van de plannen van de laatste jaren is dat aan de orde geweest.
Ik weet niet of je gelijk hebt???Ik denk dat de meeste mensen toen echt wel wisten dat ze een slechte auto hadden en dus er voorzichtiger mee reden.
Ik zou er zelfs voor betalen als dat betekend dat die hoer van een achterbuurman met zijn prut chopper met alleen wat regenpijpen als uitlaat niet meer om 7 uur sochtends door het steegje ploft.
(en nee, vriendelijk verzoek normaal te doen kwam niet aan, ik moest niet zo "kankeren")
Wel, ik heb eens proefgereden op een triumph sprint met een lamme voorrem.. die deed amper wat..
eigenaar vertelde dat hij 'gewoon'er nog mee met vrouw achterop had gereden..
Dus voor dit soort mensen.. Maar hoe krijg je die mensen naar zo'n keuring?
Ik zou er zelfs voor betalen als dat betekend dat die hoer van een achterbuurman met zijn prut chopper met alleen wat regenpijpen als uitlaat niet meer om 7 uur sochtends door het steegje ploft.
(en nee, vriendelijk verzoek normaal te doen kwam niet aan, ik moest niet zo "kankeren")
Ik weet niet of je gelijk hebt???
Sommigen weten het echt niet en anderen hebben (nog) niet voldoende technische kennis.
Toendertijd had een klasgenoot van mij een Fiat 1100 gekocht voor een paar knaken.
Technisch waren dat heel slechte auto's en ongelooflijke roestbakken.
Hij had aan de auto gesleuteld (niet de rem) en we zouden een proefrit maken.
Met een snelheid van 120 op een binnenweg was er een haakse knik in de weg. Geen probleem, afremmen en de bocht door. Wél een probleem want hij trapte door de rem. Ik hoor hem nog heel verschrikt zeggen: IK HEB GEEN REM!! Met een gangetje van ruim 100 rechtdoor een zandweg in. Gelukkig geen ander verkeer in de buurt. Op de zandweg waren een paar flinke gaten waardoor de auto half gelanceerd werd. Met de nodige druppels zweet stonden we 500m verder stil met een giga stofwolk achter ons. Geen fijne, maar wel een leerzame ervaring. Nu, 40 jaar later is het nog steeds in mijn geheugen gekerfd.
Nou, wat een geweldig excuus om uit te proberen wat een dot purschuim in een open demper doet..Ik zou er zelfs voor betalen als dat betekend dat die hoer van een achterbuurman met zijn prut chopper met alleen wat regenpijpen als uitlaat niet meer om 7 uur sochtends door het steegje ploft.
(en nee, vriendelijk verzoek normaal te doen kwam niet aan, ik moest niet zo "kankeren")
Hoewel off-topic, snap ik het wel. Er zijn veel mensen die hun rijbewijs na 6 lessen of zo in het jaar ruk gehaald hebben en er inmiddles nog niets van snappen, sterker zelfs nog slechter gaan rijden.APK voor motoren is nog niet eens heel spannend. Ik ben gematigd voor. Het heeft bij de auto's ooit een heleboel ongein van de weg gehaald. Nou denk ik dat de impact voor motoren inderdaad minder is omdat inderdaad de gemiddelde motorrijder iets banger is voor een motor in slechte staat, maar toch zou het helpen.
Veel belangrijker lijkt me echter de APK voor de rijbewijshouder: 1x per 4 jaar opnieuw je theorie halen voor alle categorieën die je wilt behouden en 1x per 8 jaar praktijk. (En na je 60e ook praktijk 1x per 4 jaar.) Dát zou pas ellende van de weg halen. Waarom is het zo vanzelfsprekend dat je je rijbewijs min of meer voor je leven houdt?
APK voor motoren is nog niet eens heel spannend. Ik ben gematigd voor. Het heeft bij de auto's ooit een heleboel ongein van de weg gehaald. Nou denk ik dat de impact voor motoren inderdaad minder is omdat inderdaad de gemiddelde motorrijder iets banger is voor een motor in slechte staat, maar toch zou het helpen.
Veel belangrijker lijkt me echter de APK voor de rijbewijshouder: 1x per 4 jaar opnieuw je theorie halen voor alle categorieën die je wilt behouden en 1x per 8 jaar praktijk. (En na je 60e ook praktijk 1x per 4 jaar.) Dát zou pas ellende van de weg halen. Waarom is het zo vanzelfsprekend dat je je rijbewijs min of meer voor je leven houdt?
Zo min mogelijk. Ik zou zo gauw niet eens weten waar mijn OV-Chipkaart ligtSpoor je wel ?
Ok, point taken. Als ik dan toch op mijn wetgeversstoel zit bepaal ik mede dat je vrijstelling krijgt als je kunt aantonen dat je je rijvaardigheid op een andere manier bijhoudt, bijvoorbeeld door bijscholing die beroepsmatig toch al verplicht is.Heb m'n pasje vol, doe al cursus'en om aan het werk te mogen blijven ( code 95 gelul )
Kost me al genoeg vrije zaterdagen.
Dan voor de rest ook nog ?
Sorry Sam, je maakt hier 2 fouten.Hoewel off-topic, snap ik het wel. Er zijn veel mensen die hun rijbewijs na 6 lessen of zo in het jaar ruk gehaald hebben en er inmiddels nog niets van snappen, sterker zelfs nog slechter gaan rijden.
Je ziet dat ze van (grote)rotondes vaak ook niets snappen..
De ring in Assen is op zondag echt oppassen geblazen door 'senioren'.
Zo min mogelijk. Ik zou zo gauw niet eens weten waar mijn OV-Chipkaart ligt Ok, point taken. Als ik dan toch op mijn wetgeversstoel zit bepaal ik mede dat je vrijstelling krijgt als je kunt aantonen dat je je rijvaardigheid op een andere manier bijhoudt, bijvoorbeeld door bijscholing die beroepsmatig toch al verplicht is.
De APK van auto's controleerd of de motoren nog aan de milieueisen voldoet en zowel de engelse MOT en de Duitse keuringen nemen dat allemaal mee met de keuring.
Het klimaatbeheer is voor Den Haag zo'n belangrijk punt dat het naief is om te denken dat ze voor een motor APK alleen naar de veiligheid gaan kijken.
Grote kans dat ze dan ook op zoek gaan naar E-keurtjes op uitlaten en knipperlichten. Dat ze de wettelijke eisen mbt verlichting gaan controleren etc.
Wees voorbereid op dat soort ellende en wees blij dat we nog de relatieve vrijheid hebben om te rommelen aan onze motoren.
Gr. Michel
Ik geef direct toe hier niet heel lang over te hebben nagedacht. Maar toch ben ik van mening dat het mogelijk moet zijn om mensen linksom of rechtsom periodiek te herkeuren om aan het verkeer te mogen blijven deelnemen.Je hebt geen idee waar je het over hebt, en wat voor een impact dit gaat hebben...
Ja.Je gaat op deze manier een groep mensen isoleren die van hun rijbewijs afhankelijk zijn, en hoe zie je dit voor je... Moet een boertje uit noord groningen ook in de spits van rotterdam kunnen rijden.
Niet per sé, de verkeersregels in GB of DL kennen is niet nodig om in Nederland te kunnen rijden. Maar áls je daar gaat rijden, dan ja, dan moet je dat kunnen. Niet omdat dat hier moet, maar omdat dat daar moet. Maar goed, de regels situaties lijken voldoende op elkaar (zeker in Duitsland) dat ik denk dat we daar in Europees verband wel uit gaan komen.Moet een jonge knaap met net zijn rijbewijs ook in Dld op de autobahn kunnen rijden?
Moet Oma uit de grote stad ook in GB kunnen rijden..
Waar komt dit nou opeens allemaal vandaan? Ga eens bij jezelf na waarom je je zo aangesproken voelt terwijl ik die dingen helemaal niet zeg.Of alleen maar om de plaats waar jij er last van hebt.... Waarom kunnen we niet gewoon rekening houden met elkaar, waarom is iedereen die zich anders gedraagt dan jezelf een lul op de weg
Inderdaad, en om zeker te zijn dat men de regels ook ként, en ook in staat is om op situaties te reageren, lijkt een periodieke herkeuring mij een prima middel. Om die mensen die dus de regels niet kennen en/of om wat voor reden dan ook niet in staat zijn veilig aan het verkeer deel te nemen er ook uit te halen.als je je aan de regels houdt, en je zorgt dat je in elke situatie nog kunt reageren, dan is er toch niets aan de hand....
Dat hoop ik ook. Maar waarom heb je (blijkbaar) het idee dat ik op senioren focus? *Iedereen* mag wat mij betreft elke paar jaar opnieuw laten zien dat 'ie alles nog weet en kan. Alleen bij senioren is de kans dat vermogens afnemen gewoon groter, dus dan mag het vaker.Ook jij komt een keer op een leeftijd dat andere je zullen vervloeken, hoop voor je dat ze dan ook vergevingsgezind zijn
Gratis bestaat niet. Je bedoelt dat iemand anders het betaalt.
Mwoah... Ik heb liever een aso die de regels goed kent en in staat is zich eraan te houden dan een goedwillend iemand die écht de regels niet kent en/of niet in staat is zich eraan te houden.De aso houd zich bij de test keurig aan de regels, passeert de test en gedraagt zich daarna gewoon weer aso.
De aso weet, dat er nauwelijks toezicht is op de wegen en dat de pakkans gering is. Beter rijgedrag dwing je niet af met herexamens en rijtesten, maar met handhaving van de regels. Nog meer regels gaan gedrag niet veranderen, jagen alleen maar de kosten voor de weggebruiker omhoog.
DAN in het anticiperenDat je op zondag last hebt van seneioren, ligt meer aan jezelf, blijkbaar is de jongere beter in het zich ergeren, als in het anticiperen in het verkeer.
Eerste wat ik dacht bij de titel.