Groot touring windscherm ZZR600 (1995)

Bike_Explorer

MF veteraan
4 jun 2012
2.913
2
-
Beste,

Ik ben op zoek naar een groot touring windscherm zoals te zien op onderstaande afbeelding:
010356022_1.jpg


010302004_1.jpg


Dit scherm is te koop op deze website:
http://www.mlmparts.com/nl/ermax-hoog-scherm-voor-kawasaki-zzr-600.html

Maar heel simpel gezegd: ik vind 116 euro toch veel geld voor zo'n windscherm, dus hoop dat iemand hier nog zo'n eentje heeft liggen die hij/zij voor een leuke prijs wilt verkopen. Liefst een 'heldere'' uitvoering. Hoeft niet precies bovenstaand windscherm te zijn, als het maar een wat groter scherm is die wat minder herrie bij mijn hoofd geeft. Zo'n spoilertje heb ik al, maar werkt niet optimaal op zo'n lage kuipwindscherm.

Motor: Kawasaki ZZR600 (BJ 1995)

Ik hoop op een reactie :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, die spoiler heb ik er later bijgekocht. Het heeft wel effect, maar denk dat een hogere ruit (i.c.m. de spoiler) beter is.

Ik hoor weleens verhalen van mensen die fluitend 140-170 cruisen over de snelweg, maar ik hoor toch wel wat herrie/turbulentie bij mijn hoofd. Dan heb ik het dus echt over turbulentie en niet het windgeruis.. Ik wil van de zomer gewoon knap paar uur aaneengesloten over de snelweg kunnen rijden zonder die herrie aan mijn hoofd.

Zou met zo'n zzr toch moeten kunnen lijkt mij? Had er goede verhalen over gelezen en verder zit de motor ook prima.
 
Ik heb zelf ook een zzr600 gehad, ik vond het wel meevallen maar iedereen ervaart het weer anders.
Een hoge ruit kan juist voor turbulentie rond de helm zorgen(minder druk op de borst maar meer turbulentie) het blijft dan ook persoonlijk.
succes
 
Hiervoor had ik een Dragstar 650 met 0 windbescherming en dat was al helemaal geen pretje op de snelweg. Zoveel herrie aan mijn kop, niet alleen windgeruis maar het dreunde ook wel aardig..

Heb vandaag nog een rondje gereden en toen ik op een gegeven moment wat naar achteren ging zitten, merkte ik op dat misschien wel alle turbulentie weg was en dat ik alleen nog maar wat rustig windgeruis hoorde.. Wat ik toen ervaarde, dat wil ik hebben in mijn normale zithouding/rijpositie.
Moet dus mogelijk zijn lijkt me :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan