Grote beurt inflatie!??!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, want die voegen waarde toe waar ik bereid ben voor te betalen. Een band bestellen en die op een los aangeleverd wiel monteren voegt voor mij niet de waarde toe om dubbel te betalen. En er zijn voldoende alternatieven om de band op de velg te laten leggen buitenom de dealer. Ik laat wel onderhoud uitvoeren wat ik zelf niet kan, dat betaal ik met alle plezier.

Ooh en tijdens corona knipte ik de haren van de kinderen zelf, na corona nog tijdje blijven doen. M'n vrouw en kinderen vonden het toch wel het geld waard om het door de kapper te laten doen 😅

Ik bedoel alleen dat een dealer toch meer nodig is dan men denkt.. vele werkplaatsen werken samen met dealers gezien veel speciaal gereedschap, software etc etc niet meteen vrij gegeven worden. Of dat mag laat ik buiten beschouwing.
Als een dealerschap verdwijnt...ga je dan je auto of motor op internet kopen? Want proefrijden wordt hem dan bij servicepunten?
Ben benieuwd hoe mensen ernaar kijken. Hoor veel en vaak in de wereld dan mensen klagen als iets opgeheven is. En doorgaans daar zelf schuldig aan is.
 
Ik bedoel alleen dat een dealer toch meer nodig is dan men denkt.. vele werkplaatsen werken samen met dealers gezien veel speciaal gereedschap, software etc etc niet meteen vrij gegeven worden. Of dat mag laat ik buiten beschouwing.
Als een dealerschap verdwijnt...ga je dan je auto of motor op internet kopen? Want proefrijden wordt hem dan bij servicepunten?
Ben benieuwd hoe mensen ernaar kijken. Hoor veel en vaak in de wereld dan mensen klagen als iets opgeheven is. En doorgaans daar zelf schuldig aan is.

Dealers verdwijnen niet. De kleintjes wel. Net zoals in de autoindustrie, gaan het grote groepen worden of multimerken dealers.
Vroeger was alles beter...
 
Dealers verdwijnen niet. De kleintjes wel. Net zoals in de autoindustrie, gaan het grote groepen worden of multimerken dealers.
Vroeger was alles beter...

Dat zie je nu al gebeuren. Hier in het zuiden zit vrijwel geen enkele zelfstandige dealer meer. Zijn nog maar een paar grote dealers die alles onder hun hoede hebben.
 
Dat weet ik.. toch ben ik sceptisch hoe jij en ik daar bv mee omgaan als je in grun woont...en naar Amsterdam moet om je auro weg te brengen voor onderhoud en of problemen.
Hoe weten ze dat in Grun dan?
Ze hebben daar toch ook nog geen internet? :+
 
Dat weet ik.. toch ben ik sceptisch hoe jij en ik daar bv mee omgaan als je in grun woont...en naar Amsterdam moet om je auro weg te brengen voor onderhoud en of problemen.

Helemaal mee eens. :t

Ik denk echter dat er dan vanzelf in die markt gesprongen wordt. Een kleine zelfstandige die puur en alleen reparaties en onderhoud doet. Geen randzaken.

Degenen die kwaliteit leveren blijven dan overeind, de beunhazen gaan over de kop.

Een oud buurman van mij zit in de autohandel. Hij gaf 5 jaar geleden al aan dat met de komst van de volledig electrische auto er een ommekeer zou komen in het verdienmodel, vanwege het onderhoud dat nagenoeg zou wegvallen en de online verkoop van auto's.

Linksom of rechtsom gaat de boel gewoon veranderen.
 
Dealers verdwijnen niet. De kleintjes wel. Net zoals in de autoindustrie, gaan het grote groepen worden of multimerken dealers.
Vroeger was alles beter...
Ik vind grote merken dealers helemaal niks…glazen paleizen dus…gelukkig kan ik hier in de buurt goed terecht. En ze hebben het nog steeds retedruk. Ook de bedrijf die onderdelen rondbrengt….
 
Sowieso zijn autodealers tegenwoordig boeven. Laatst nog bij een dealer geweest die onze 3 jaar oude Suzuki wel wilde inruilen tegen een nieuwe. Maar die nieuwe kon pas over een maand of 9 geleverd worden. En daarom kon hij op dat moment niet zeggen wat we voor die nieuwe moesten betalen en kon hij ook geen inruilwaarde bepalen voor onze huidige. Dus hij wilt iets (onze auto) maar wij moeten afwachten wat dat gaat kosten. Dank je de Koekkoek. Dan rijden we deze nog wel even door totdat we ergens anders een andere zien van minder dan een jaar oud.

Geen idee of dat bij motoren ook zo is. Heb nog nooit een nieuwe motor gekocht
 
Sowieso zijn autodealers tegenwoordig boeven. Laatst nog bij een dealer geweest die onze 3 jaar oude Suzuki wel wilde inruilen tegen een nieuwe. Maar die nieuwe kon pas over een maand of 9 geleverd worden. En daarom kon hij op dat moment niet zeggen wat we voor die nieuwe moesten betalen en kon hij ook geen inruilwaarde bepalen voor onze huidige. Dus hij wilt iets (onze auto) maar wij moeten afwachten wat dat gaat kosten. Dank je de Koekkoek. Dan rijden we deze nog wel even door totdat we ergens anders een andere zien van minder dan een jaar oud.

Geen idee of dat bij motoren ook zo is. Heb nog nooit een nieuwe motor gekocht
En de dealer kan daar niks aan doen.
Die wil graag verkopen.
Ik informeerde bij de Suzuki dealer naar een nieuwe EV.
Ook weer een apart merkje zoals tegenwoordig.
De prijs was inderdaad onbekend want de fabriek kan zomaar de prijzen in het nieuwe kalenderjaar verhogen. :Y

Een collega van mijn vriendin heeft helemaal een zwaar leven. :+
De lease auto kan niet geleverd worden, dus ze moet twee jaar in de oude rijden.
Voor hetzelfde bedrag als vorig jaar. :?
 
Ik denk echt niet dat dat goedkoper zal zijn.
Werkuren zijn dikwijls duurder in NL heb ik de indruk,en van meerdere merken zit de Benelux invoerder in NL,dan zijn prijzen voor onderdelen hetzelfde.
Ik zou dus niet weten waarom een onderhoud duurder zou zijn in B dan in NL.
Belastingen en sociale lasten op de werkuren zijn hoger in BE. Maar ik dacht niet aan NL voor groot onderhoud en zulks, eerder aan Duitsland.. Anderzijds kost zo’n 400km op en af met aanhangwagen ook wel wat moeite, tijd, benzine, risico’s, planning,... Ik ben daar te lui voor. 😅
 
Belastingen en sociale lasten op de werkuren zijn hoger in BE. Maar ik dacht niet aan NL voor groot onderhoud en zulks, eerder aan Duitsland.. Anderzijds kost zo’n 400km op en af met aanhangwagen ook wel wat moeite, tijd, benzine, risico’s, planning,... Ik ben daar te lui voor. 😅
Ik dacht Polen.
Wel eens gehoord in een ver verleden.
Je auto even netjes over laten spuiten en een grote beurt met distributieketting voor een habbekrats.
Deskundige monteurs.
 
En de dealer kan daar niks aan doen.
Die wil graag verkopen.
Ik informeerde bij de Suzuki dealer naar een nieuwe EV.
Ook weer een apart merkje zoals tegenwoordig.
De prijs was inderdaad onbekend want de fabriek kan zomaar de prijzen in het nieuwe kalenderjaar verhogen. :Y

Een collega van mijn vriendin heeft helemaal een zwaar leven. :+
De lease auto kan niet geleverd worden, dus ze moet twee jaar in de oude rijden.
Voor hetzelfde bedrag als vorig jaar. :?
Dat is normaal bij leaseauto's. Dan weet je tenminste ook voor de leaseperiode waar je aan toe bent.
 
Dat is normaal bij leaseauto's. Dan weet je tenminste ook voor de leaseperiode waar je aan toe bent.
Alleen gaat de lease van drie naar vijf jaar.
Met inderdaad hetzelfde maandbedrag, maar wel een meer dan drie jaar oude auto.
Op een gegeven moment vijf jaar oud.
Terwijl ze eerst na drie jaar een nieuwe auto kreeg. 8)7
 
Voordeel is dan wel dat ze nog twee jaar langer voor dezelfde kosten rijdt. als ze een nieuwe krijgt dan zijn de kosten ongetwijfeld hoger voor een vergelijkbare auto. Was bij mij de reden om mijn vorige leaseauto tot het maximale te verlengen.
Daarna werd onze leaseregeling ook nog een in mijn voordeel gewijzigd, dus daar kon ik toen ook van profiteren.

Maar goed, dit gaat volgens mij over de kosten van een grote beurt bij een motor
 
Voordeel is dan wel dat ze nog twee jaar langer voor dezelfde kosten rijdt. als ze een nieuwe krijgt dan zijn de kosten ongetwijfeld hoger voor een vergelijkbare auto. Was bij mij de reden om mijn vorige leaseauto tot het maximale te verlengen.
Daarna werd onze leaseregeling ook nog een in mijn voordeel gewijzigd, dus daar kon ik toen ook van profiteren.

Maar goed, dit gaat volgens mij over de kosten van een grote beurt bij een motor
Als je zelf voor kiest prima natuurlijk.
Nu wordt het opgedrongen en komt het als een teleurstelling omdat je er naar uitkijkt.
Vroeger deed ik zelf een half jaar vantevoren overal proefritten maken.
Voorpret. :9
 
Als je zelf voor kiest prima natuurlijk.
Nu wordt het opgedrongen en komt het als een teleurstelling omdat je er naar uitkijkt.
Als het contract afgelopen is kun je toch simpelweg bij een ander bedrijf gaan leasen?
Ze kunnen je toch niet verplichten je oude wagen langer te houden?
Of je bij een andere maatschappij snel de wagen krijgt die je graag wil is weer wat anders.
Wat doen ze eigenlijk als je je leasewagen total loss rijdt?
 
Als het contract afgelopen is kun je toch simpelweg bij een ander bedrijf gaan leasen?
Ze kunnen je toch niet verplichten je oude wagen langer te houden?
Ik begreep dat de levering steeds een paar maanden tot een half jaar is uitgesteld en recent uiteindelijk naar twee jaar is gegaan. Overmacht.
Slim gespeeld?

De dame in kwestie heeft het maar gewoon geaccepteerd.
Sommige mensen zijn niet zo van anticiperen.
Wat doen ze eigenlijk als je je leasewagen total loss rijdt?
Je werkgever bellen is mijn ervaring. :+

Een vergelijkbare tweedehands die wel net uit de lease is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan