Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Wegens verkoop motor heb ik nog een famsa tanktas te koop.

Nieuwprijs: 160 euro, mag weg voor de helft van de prijs...
QGr3fe7.jpg

tankrucksack_tank_bag_xt660z_tenere_enduro_max_tank.jpg
 
Heeft er iemand nog een 15t tandwieltje liggen waar hij vanaf wil?
M'n zoon en ik rijden beide met WR450 15T, passing is identiek als 660,
alleen geen verdikking rondom as.
Heb er nog een nieuw van liggen, mag weg voor 12,50
Ook nog nieuwe achtertandwielen 45+46T mogen weg voor 22,50 (passen ook op S-Tenere 3LD)
 
Pfff, ik zie door de bomen het bos niet meer. :+
Ik ben bijna toe aan een nieuw setje banden, maar wat te kiezen...
Ik dacht er eerst aan om eens de Mitas E-10 te proberen, maar die maken geen achterband in 130/80/17. B|

Nu twijfel ik tussen Mitas E-07, Heidi K60 Scout, Metzeler Enduro 3 Sahara, Michelin Anakee Wild of Mitas E-09.
Een beetje oplopend in hoe grof de banden zijn, voor zover ik kon zien op plaatjes. Grover dan dit wil ik niet gaan.

De TKC80 heb ik op een vorige motor eens gehad, die beviel me niet en valt dus af.
Levensduur boeit me niet zo.

Veel zitten googlen, maar er zijn zóveel uiteenlopende meningen te lezen... dat schiet ook niet op. :P
Heeft iemand toevallig bijvoorbeeld ervaring met de Enduro 3 in vergelijking met de K60 Scout? De Enduro 3 kan ik wat moeilijk plaatsen, is dat meer of minder wegband dan de K60.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga een Anakee wild proberen. Was goed te spreken over de mitas E09 en de T63s. (reed steeds zo offroad mogelijk)
 
HELP!!!
Mijn geliefde Tenere XT660Z doet het niet meer!!!
Opeens een hoop geratel, achterwiel blokkeerde volledig, en al slippend kwam ik ergens in Parijs halverwege een zebrapad tot stilstand...
Versnellingsbak is totaal vastgelopen, voortandwiel zit compleet op slot! Blok liep toen nog wel…., koppeling intrekken had geen enkel effect.
Olie was veranderd in een soort grijze blurrie…(snif, snif)…
Motorblok had pas 36.000 km gelopen.

Wat nu.., wat is wijsheid?
Reviseren? Waarschijnlijk is een donor-blok zoeken dan nog de voordeligste optie...?

Is er iemand die mij kan helpen, en/of adviseren?
Ik hoor het graag als iemand ideeën heeft hoe ik deze fijne fiets weer rijdend kan krijgen!!!
full
 
Geen goed nieuws! Ook een 2009? Blok moet open en je komt ofwel een kapotte borging tegen van de schakelwals, of kapotte tandwielen. Of beide. Het probleem is bekend en komt slechts bij een enkeling voor, ergens in de orde van 5 op 10.000 dacht ik. En inderdaad rond de 40.000 km. Op xt660.com vind je alles hierover.

Snelste en makkelijkste oplossing gaat een gebruikt blok zijn. Staan regelmatig op Ebay.
 
Ook gehad. Kostte me 500 euro. Staat uitgebreid in ik denk het vorige topic beschreven.

1 op 10 000 klopt denk ik niet, ik vrees dat 2009s rond de 40 000 km veel kabs hebben.

3e versnelling in grut, andere wrsch ook + extra schade. Vooral blok niet meer laten draaien, de brokken kunnen veel extra schade aanrichten.
 
Er was hier toch iemand die preventief zijn versnellingsbak had gereviseerd? Ikzelf heb ook een 2009 tenere en bovenstaand probleem wil ik toch een klein beetje voor zijn.

Weten jullie wie hier zijn eigen bak heeft gereviseerd?
 
Geen goed nieuws! Ook een 2009? Blok moet open en je komt ofwel een kapotte borging tegen van de schakelwals, of kapotte tandwielen. Of beide. Het probleem is bekend en komt slechts bij een enkeling voor, ergens in de orde van 5 op 10.000 dacht ik. En inderdaad rond de 40.000 km. Op xt660.com vind je alles hierover.

Snelste en makkelijkste oplossing gaat een gebruikt blok zijn. Staan regelmatig op Ebay.

Bedankt voor je reactie, Harry!
Mocht iemand nog een goed blok hebben liggen, hoor ik het ook graag!
 
Laatst bewerkt:
Ook gehad. Kostte me 500 euro. Staat uitgebreid in ik denk het vorige topic beschreven.

1 op 10 000 klopt denk ik niet, ik vrees dat 2009s rond de 40 000 km veel kabs hebben.

3e versnelling in grut, andere wrsch ook + extra schade. Vooral blok niet meer laten draaien, de brokken kunnen veel extra schade aanrichten.

Bedankt Hubertje! €500,- dat valt me eigenlijk heel erg mee!
Mijn probleem is dat ik zelf noch de kennis, noch de ruimte heb om een blok uit elkaar te halen, dus als ik dit ergens moet laten doen, ben ik al een megakapitaal kwijt aan alleen arbeidsloon.....

zal eens even zoeken naar dat topic, ben benieuwd!
 
Spullen te koop voor een xt 660 z tenere

3344ff6b19e6369ac0e3180037ba8a6f.jpg


Verkocht

Pivot pegs in zeer goede staat €110 incl verzenden

9c0c63931994692d9df460c971104040.jpg


Verkocht

Metal mule radiator beschermer zgan €35 incl verzenden

3be996e3fc881cd346dca9f98677c027.jpg


Verkocht
OTR koplamp beschermer €40 incl verzenden

19ef5f1ee60a871c4c03af3a9e8c64d8.jpg
3a992abddebf0a993b1fb6bf6dc8bf4e.jpg


Verkocht

Exan hexagonaal uitlaat met Carbon eindkap en extra versterkte beugel € 220 incl verzenden

581c46a567a96fddce09b954cad46ea9.jpg


Accu nieuw in verpakking nog niet gebruikt €45 incl verzenden

e0397296cc3786e6e9d227d6464f2a37.jpg


Touratech bagagerek tasje, is groter te maken dmv rits
€30 incl verzenden

af333e8796a1ad55864c809d2f73e9be.jpg


Famsa tanktas met waterdichte hoes
€80 incl verzenden

451442de26e23ac2667aeebfba96a0f8.jpg


Originele rechter spiegel izgs €30 incl verzenden

c3d72f76fa4198ac5c010232b34e3bba.jpg


Verkocht

Acerbis rally spiegeltje €20 incl verzenden
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Hubertje! €500,- dat valt me eigenlijk heel erg mee!
Mijn probleem is dat ik zelf noch de kennis, noch de ruimte heb om een blok uit elkaar te halen, dus als ik dit ergens moet laten doen, ben ik al een megakapitaal kwijt aan alleen arbeidsloon.....

zal eens even zoeken naar dat topic, ben benieuwd!

Ik heb 't laten doen.
Blok los naar dealer gebracht.
 
Er was hier toch iemand die preventief zijn versnellingsbak had gereviseerd? Ikzelf heb ook een 2009 tenere en bovenstaand probleem wil ik toch een klein beetje voor zijn.

Weten jullie wie hier zijn eigen bak heeft gereviseerd?

Mijn 2009 blok is wel uit elkaar geweest, verder zou ik niet weten wie hier preventief zijn bak heeft laten doen.

Bij kwam het met name door een hoog olieverbruik dat ik het blok heb laten openmaken, toen heb ik de zuiger+veren en klepseals laten vervangen. Omdat het blok toch al zo goed als uit elkaar lag heb ik hem helemaal laten splitsen en de bak laten bekijken. Bij het schakelen van 2 naar 3 voelde ik af en toe een knak en mogelijk bovenstaande problemen voor te zijn heb ik het laten bekijken. De dealer heeft toen helemaal niks gevonden, zelfs niet de kleinste slijtage of scheurtjes. Volgens hun destijds onzin om preventief zomaar dingen te gaan vervangen waar totaal niks aan te zien is. Inmiddels ben ik 1,5 jaar en 25.000km verder, de knak is er af en toe nog steeds, maar hij doet het nog perfect en staat nu op 67.000. Gekke is wel dat die knak er soms honderden kilometers niet is, dan opeens zomaar weer een paar keer achter elkaar en dan weer een hele tijd niet.
 
Net ook even bekeken, krijg je dan routes van hun ook? Lijkt me wel interessant te zijn dan.

Wat Patrick al zegt, echt offroad mag je daar nergens, je moet je aan de wegen houden en die staan gewoon op alle kaarten. Maar wat ze daar een weg noemen is in sommige gevallen waarschijnlijk al uitdagend genoeg :+

Ik kreeg van de IJslandspecialist wel een keurig boekje waarin uitgebreid staat beschreven hoe het proces van inleveren en ophalen van je voertuig werkt, zowel voor Rotterdam als Reykjavik, andere informatie en handige tips, wat folders, en een wegenkaart. Allemaal erg duidelijk, sowieso een prima organisatie om zaken mee te doen :t
 
Hou eens op met al die verhalen over IJsland, ik word er hartstikke jaloers van. :+
Mijn motorvakantie dit jaar zit er al op, maar om het leed te verzachten hebben we prachtig weer gehad in Lake District en Schotland (alleen je banden slijten er bizar hard).

In Schotland was ik een jaar of 6 geleden al eens geweest, maar Lake District was voor mij nieuw. Erg mooi rijden daar!
DSC_0015_6_7_LS%20Preset_CS6_zpsxse5nqx3.jpg



IJsland staat nog op mijn wensenlijst om ooit eens te rijden, net als Marokko.
Alleen Marokko doe ik misschien liever via een organisatie.
 
Sorry Thijs, ik zal stoppen over IJsland. Gisteren teruggekomen uit de Franse Alpen, mag dat wel? :+

DSC05195_zpsaa983ykj.jpg


DSC05130_zpspae11mog.jpg


Ook nog geprobeerd de Parpaillon tunnel te bereiken, maar dat werd hem niet vanwege de sneeuw:

DSC05189_zpsa5qjlltm.jpg


DSC05186_zpsws8xcoa9.jpg


Lake District is ook mooi trouwens!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan