GRRR, wel lekker weer, maar witte wegen

Kimi

Die hard MF'er
22 feb 2004
961
18
DRIEHUIS NH
gdvrdmme! waarom is het nou de afgelopen dagen zo'n lekker weer :? en zijn die k*t wegen zo wit van de pekel. Ik zit elke dag weer te hopen op flinke regenbui zodat ik eindelijk weer eens kan rijden.

Heb een maand mijn A en nog maar 157km gereden! Aargh!

En het ergste... heb vannochtend mijn instructeur met leerling zien lessen. OW! ik zou bijna weer een lesje nemen om toch maar ff ongstraft motor te kunnen rijden op die pekelwegen. O-)
 
zeur niet joh!
dan spoel je hem toch ff af na het rijden.
en droge pekel heeft lang niet zo'n werking als natte pekel.

[me]BasE die elke dag weer lekker rijd, met of zonder pekel[/me]
 
"ff" afspoelen, ja ja.... Dat pekel is echt wel kutspul hoor!
Ikzelf heb de laatste tijd ook niet gereden (zonde van de nieuwe fiets): wacht ook met smart op een regenbui (hoe is het mogelijk he?) |(
 
yep, mijn fietsie is ook splinternieuw... d'r staan nog maar 157km op. Het is een BMW R1200C meet veel chroom, als ik nu ga rijden kan ik onderweg al gaan poetsen B|
 
yep, mijn fietsie is ook splinternieuw... d'r staan nog maar 157km op. Het is een BMW R1200C meet veel chroom, als ik nu ga rijden kan ik onderweg al gaan poetsen B|

tis een gebruiksvoorwerp hoor!
en van een ritje rot ie niet weg. echt niet.
als je het goed wil toen spuit je hem eerst ff vol met wd-40, en na het ritje afspoelen met KOUD water en eventueel een borstel erbij....


ik zie het probleem niet :?
 
Het is al de tweede winter dat ik gewoon doorrijd.
Vorig jaar heb ik bij het laatste onderhoud voor de winter aan de garage gevraagd om een tectiel behandeling. Dan wassen ze hem helemaal, en spuiten alle metalen en aluminium onderdelen (en de remmen |( ) in met tectiel, en dat mag je er de ganse winter niet afhalen. Na een week of twee ziet hij er niet uit :X , je rijdt dan wel een hele winter met een vuile motor.
Begin van het jaar bij het lente onderhoud halen ze dat er allemaal weer vanaf, en hij blinkt weer als een spiegel, nergens een plekje roest.
Prachtig :}
 
yep, mijn fietsie is ook splinternieuw... d'r staan nog maar 157km op. Het is een BMW R1200C meet veel chroom, als ik nu ga rijden kan ik onderweg al gaan poetsen B|

Als je zo redeneert, denk ik dat je pas in mei kunt gaan rijden....

Gewoon rijden, na de rit afspoelen en klaar ben je!

[me]-=Peter=- Peter begrijpt niet wat het probleem is...[/me]
 
Als je zo redeneert, denk ik dat je pas in mei kunt gaan rijden....

Gewoon rijden, na de rit afspoelen en klaar ben je!

[me]-=Peter=- Peter begrijpt niet wat het probleem is...[/me]

de vfr400 rijders zitten op 1 lijn! :P
 
yep, mijn fietsie is ook splinternieuw... d'r staan nog maar 157km op. Het is een BMW R1200C meet veel chroom, als ik nu ga rijden kan ik onderweg al gaan poetsen B|

Ik heb de mijne (nieuwe Z1000) nu 2 maanden en al ruim 1500 km gereden :] met wd40
Mijn buurman een Suzuki vstrom 1 maand en al geoxideerd bij veel boutjes ;( (geen wd40 gebruiker)

Gewoon WD40 gebruiken.(niet op je remmen en banden :+ )
Nog geen oxidatie te zien.
En afspoelen na elke rit als je twijfelt over de pekelomstandigheden.
Met dit droge weer kun je gewoon gaan rijden hoor.
 
gdvrdmme! waarom is het nou de afgelopen dagen zo'n lekker weer :? en zijn die k*t wegen zo wit van de pekel. Ik zit elke dag weer te hopen op flinke regenbui zodat ik eindelijk weer eens kan rijden.

Heb een maand mijn A en nog maar 157km gereden! Aargh!

En het ergste... heb vannochtend mijn instructeur met leerling zien lessen. OW! ik zou bijna weer een lesje nemen om toch maar ff ongstraft motor te kunnen rijden op die pekelwegen. O-)

Tip zet motor in grote vitrine en alleen maar naar kijken. Had je eigenlijk beter een schaalmodel kunnen kopen, stukken goedkoper :P .

WD40 erop en gaan !!!
 
de vfr400 rijders zitten op 1 lijn! :P

Inderdaad! Man jammer dat je m weg wilt doen!


Of zouden 't 400cc-ers zijn die op 1 lijn zitten?

Trouwens, jullie zitten helemaal niet in lijn, maar in v. B|


@topicstarter: Dat tectiel-behandel verhaal hierboven lijkt me voor jouw erg interessant. 8-)

Ik denk dat dat niet meer interessant is. Ik verwacht niet dat er nu nog gepekeld wordt...
 
Ik rij nu ook met mijn nieuwe motor...

staat nu bijna 3500 km op in 5 weken tijd.
Zelf even pekel wezen happen in luxemburg.
Dus ach al met al, als je het goed afspoelt heb je nergens last van :)
 
Het is inderdaad behoorlijk klote die pekel [ook vanwege een gebrek aan grip]

Maar als het wegdek droog is moet je na je rit gewoon even de spons erover halen.

Ik wil wel even weten hoe dat het zit met die WD40. Dat is toch kruipolie :?

Kun je hiermee een beschermlaag aanbrengen na het wassen?
Hoe vaak moet je dit gebruiken?
Is dit vergelijkbaar met silliconspray?
 
Het is inderdaad behoorlijk klote die pekel [ook vanwege een gebrek aan grip]

Maar als het wegdek droog is moet je na je rit gewoon even de spons erover halen.

Ik wil wel even weten hoe dat het zit met die WD40. Dat is toch kruipolie :?

Kun je hiermee een beschermlaag aanbrengen na het wassen?
Hoe vaak moet je dit gebruiken?
Is dit vergelijkbaar met silliconspray?

gebrek aan grip ligt aan je rechterhand. :+
WD40 is goed voor alles.zijn zelfs topics over
Ja is een siliconenspray
Ik gebruik het zelf na het wassen(ik gebruik een hogedrukspuit trouwens maar niet op volle druk)
gewoon alles in spuiten behalve remmen en banden (ook je lakwerk niet dat zet je gewoon in de was ...maar kan wel)
Je gepolijste delen als velgen enzo kun je er ook mee doen , zowel beschermen als schoonmaken (vooral kettingvet op je velg gaat monster).
alleen als je de motor start rookt het een beetje(verdamping)
Maar verder perfect spul.
 
ze strooien hier niet zo erg met pekel als in nederland , maar ga vandaag toch weer een eindje toeren, de weers voorwachting is goed .





25 graden :+

Kun je wel.... '( wij zijn hier al blij dat het niet vriest overdag!

Maar de zon schijnt hier ook hoor 8-) 8-) 8-) 8-)


Groeten Marion
 
ze strooien hier niet zo erg met pekel als in nederland , maar ga vandaag toch weer een eindje toeren, de weers voorwachting is goed .





25 graden :+

gelukkig hebben wij hier minder kans dat we met biologische wapens bestookt worden, of vliegtuigen op ons hoofd krijgen. en betere pensioen regeling, en betere werkeloosheids wetten, en... en.... en.... ;)
 
gelukkig hebben wij hier minder kans dat we met biologische wapens bestookt worden, of vliegtuigen op ons hoofd krijgen. en betere pensioen regeling, en betere werkeloosheids wetten, en... en.... en.... ;)


wij wonen lekker ver buiten af , dus de kans dat we een vliegtuig op ons dak krijgen is toch wel heel erg klein :+

en de pensioen regeling en de werkloosheids wetten dat word elk jaar ook minder....ik vraag me toch wel af hoeveel pensioen ik later krijg vanuit nederland, heb daar toch 25 jaar gewerkt bij dezelfde baas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan