GS500 met kapot motorblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

nOne

MF veteraan
15 aug 2008
2.665
85
Helaas is een tijdje terug het blok van mijn gs500 kapot gegaan. Niet helemaal duidelijk wat het is. Motor start nog wel maar met een absoluut niet kloppend geluid/ratel (dealer dacht aan kapotte nokkenasketting maar die is juist in ieder geval nog wel heel). Je staat vrij deze motor te kopen en het motorblok uit elkaar te halen als je van sleutelen houdt, maar mijn lekenoordeel als a-technicus is dat er een vrij grote kans is dat het te duur/zonde van je tijd wordt om het blok te maken, ook als je zelf sleutelt.

Ik heb te weinig tijd en zin om er zorg voor te dragen om alles in losse onderdelen te gaan verkopen, bieden naar losse onderdelen heeft dan ook geen zin. De evt. nieuwe eigenaar is natuurlijk vrij om de motor alsnog in losse onderdelen te verkopen.
Motor is natuurlijk (met plezier) gebruikt dus kent ook gebruikers sporen.

Voor een bepaald bedrag kan ik hem door de sloop laten ophalen, maar wil eerst nog even kijken of er hier geïnteresseerden zijn die er meer voor willen geven.

Kosten transport zijn uiteraard voor de koper. Tanktas en handschoenen die op de foto staan zijn niet te koop.

Motor staat in de buurt van Tiel.

Bouwjaar: 1989
Prijs: bieden.

Overige bijzonderheden: mijlenteller

Achterband is nog in vrij goede staat, voorband is al redelijk versleten (beide bt45). Spiegels zijn vrij recent vervangen. Voorspatbord is vrij recent vervangen. Knipperlichten achter zijn vrij recent vervangen.

tekoop.jpg


zat in twijfel of ie hier of in onderdelen beter staat, maar gezien het wel een complete motor is hem toch maar hier neergezet.
 
Laatst bewerkt:
ik bied 100 euro

Zullen wel de bigends zijn die er uit liggen, als ik het me goed herinner is dat een kwaaltje van deze motoren, toch?
 
Laatst bewerkt:
als ie wel start maar het rateld/rammeld dan is het toch altijd te maken ongeacht wat het is
laat het heel gek zijn en voor 300 euro aan onderdelen dan ben je incl aankoop voor 400 euro klaar (je moet je eigen uuren nooit tellen)
deze fietsen brengen altijd wel een kleine 1000 euro op
voor al als ze er redelijk uit zien en nog een beetje fatsoenlijk onderhoud hebben gehad
 
Kijk, mooi dat er interesse is voor deze gs.

Ik denk er even over na, wil het even over het weekend heen laten gaan. (Op die manier hebben anderen ook nog even de tijd om te bieden). Na het weekend zal ik van me laten horen.

Als iemand nog aanvullende vragen heeft: morgen zie ik de motor zelf weer, en daarna wordt het dus weer wat lastiger als ik het zelf niet uit het hoofd weet.
 
Laatst bewerkt:
Laat het heel gek zijn voor 300 euro aan onderdelen? Die 300 zit je zo aan.

ik snap het aan uw kant ook wel u wilt deze fiets zo goedkoop mogelijk maar 2ehands goede gecontroleerde blokken compleet met carb en kabelboom worden genoeg aangeboden voor 300 a 500 euro en dan hoef je het alleen maar er in te hangen
dus dan lijkt het me sterk als ja alleen de kapotte onder delen vervangt over de 300 heen gaat en het is maar een luchtgekoelde 2cil dus weinig moeilijke techniek en je kan overal goed bij
nieuwe lagerschalen kosten ook niet veel meer paar nieuwe pakkingen
neem gelijk kleppen check en groote beurt mee en ja bent weer helemaal fris

en zo als ie al zij dan heb je een leuke fiets met een verkoop waarde van +- 1000 euro
wel ff de bonnen bewaren (is altijd makkelijk om het aan te tonen bij een verkoop)_

suc6
 
Oh nee hoor, zo is t helemaal niet.

Maar zoals jij het zegt gaat het niet helemaal op, als de bigends dr goed uit liggen dan kan je nieuwe krukas, pakkingsetje a 100 euro sowieso dan nog wat dingetjes die buiten de tolerantie vallen en je zit zo op 500 euro voor je t blok weer fris hebt.

Maar dat maakt verder ook niet uit.
 
Leuk sleutelproject of handig als donormotor. :)
 
Maar zoals jij het zegt gaat het niet helemaal op, als de bigends dr goed uit liggen dan kan je nieuwe krukas, pakkingsetje a 100 euro sowieso dan nog wat dingetjes die buiten de tolerantie vallen en je zit zo op 500 euro voor je t blok weer fris hebt.


Idd, alleen een pakkingsetje kost al €100 en als de drijfstanglagers eruit liggen haal je het voor €500 ook niet, daar heb je niet eens de drijfstangen voor. Je komt daarnaast ook altijd nog wat andere dingetjes tegen.
Bij een gebruikt blok moet je ook maar zien wat je erin hangt. Das vaak lood om oud ijzer.

Ik heb wel interesse in een winterprojectje, dus bij deze ook een bod van €150,-
 
Laatst bewerkt:
ik snap het aan uw kant ook wel u wilt deze fiets zo goedkoop mogelijk maar 2ehands goede gecontroleerde blokken compleet met carb en kabelboom worden genoeg aangeboden voor 300 a 500 euro en dan hoef je het alleen maar er in te hangen
dus dan lijkt het me sterk als ja alleen de kapotte onder delen vervangt over de 300 heen gaat en het is maar een luchtgekoelde 2cil dus weinig moeilijke techniek en je kan overal goed bij
nieuwe lagerschalen kosten ook niet veel meer paar nieuwe pakkingen
neem gelijk kleppen check en groote beurt mee en ja bent weer helemaal fris

en zo als ie al zij dan heb je een leuke fiets met een verkoop waarde van +- 1000 euro
wel ff de bonnen bewaren (is altijd makkelijk om het aan te tonen bij een verkoop)_

suc6
Doe eens een adres van die gecontroleerde GS500 blokken?
Daar zoeken heel veel mensen naar, er worden hier op MF twee van die fietsen per jaar aangeboden met de kruk er uit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan