Gsx-r 400R 1996 verzuipt constant...

mw1

MF'er
1 jun 2012
68
1
Hallo,

Vriend van mij heeft een gsx-r 400r van 1996.
Hij heeft nou al 3 paar bougies kapot gehad....

Vandaag even samen gekeken.

Carb. schoon gemaak.
Syhncroon gezet.
Alles door geblazen enz enz.
Standaard 100 sproeier
luchtschroef 2 slagen uit

Blijft verzuipen (tenminste dat denken wij)

Motor start goed, maar het is of hij constant op choke loopt, houdt ook in onder het rijden, dus even brrrrr, hoger in de toeren niet.
Ook bij stil staan, gas geven gaat 2 keer goed, daarna brrrr vroem, na verloop van tijd begint hij op 3 poten te lopen, bougies er uit gehaald, zijn gewoon hartstikke zwart, ook zwarte damp uit de uitlaat bij gas geven, je ruikt hem behoorlijk....

iemand een idee, elke keer als we wat proberen kunnen we 1 of 2 andere bougies erin zetten.....
 
loopt ie [ook] niet onwijs veel te rijk door verstopt luchtfilter?


vlotterhoogte is 2mm onder de rand qua afstelling ongeveer,
een hoog benzinepeil bij de vlotter zorgt voor een rijk lopende motor, dit omdat het mengsel met minder vacuum makkelijker aangezogen kan worden.

ik zou idd gokken op de vlotterhoogte en raketjes die het benzinekanaal in de carb afdichten. ;)
 
Laatst bewerkt:
het kan ook andersom zijn,

een zwarte bougie kan ook komen door een haperend ontstekingssysteem, immers krijgt deze bougie dan heel veel extra mengsel te verwerken doordat de vonk niet goed is.

de bougie maakt dan sluiting via de benzine en massa en kan zijn vonk niet kwijt? :)



zou ik ook zien als een mogelijkheid, ff goed uitsluiten of de vonk goed is.
warmtegraad goed bv? . goede type bougies?


http://users.telenet.be/guy.v2/bougies_bestanden/Bougies[1].pdf



meet even je pickupspoel waarden na, deze moet ongeveer tussen 130/180 ohm zijn.
meet je een andere waarde dan is ie kapot,

ik heb dit gehad, en op 't moment dat de motor warm werd begon ie op 2 poten te lopen.. heel lang verhaal... :9
 
Laatst bewerkt:
het kan ook andersom zijn,

een zwarte bougie kan ook komen door een haperend ontstekingssysteem, immers krijgt deze bougie dan heel veel extra mengsel te verwerken doordat de vonk niet goed is.

de bougie maakt dan sluiting via de benzine en massa en kan zijn vonk niet kwijt? :)



zou ik ook zien als een mogelijkheid, ff goed uitsluiten of de vonk goed is.
warmtegraad goed bv? . goede type bougies?


http://users.telenet.be/guy.v2/bougies_bestanden/Bougies[1].pdf



meet even je pickupspoel waarden na, deze moet ongeveer tussen 130/180 ohm zijn.
meet je een andere waarde dan is ie kapot, locatie>> bij je CDI zit een vierpolige stekker bij de gsxr750, bij de 400 kan het ookm een 2-draads zijn> enkele spoel.

ik heb dit gehad, en op 't moment dat de motor warm werd begon ie op 2 poten te lopen.. heel lang verhaal... :9


als je toch bezig bent _O- :z })


meet ook je bobines even na;


waarden van

primaire spoel; 3-5 ohm op de aansluitcontacten
secundaire spoel; 25-45 k.ohm van de ene naar andere bougiedop.
 
Laatst bewerkt:
ok, ik heb zelf ook een gsx-r 750w boek daar staat in hoe ik de vlotterhoogte moet afstellen.

De raketjes had ik al nagekeken, zijn niet ingesleten, puntje is nog recht.
Ook als ik de carb. op de kop leg en in de benz.slang blaas is deze dicht.

ik verdenk zelf ook de vlotterhoogte, ik weet eigelijk niks meer anders, ok de onsteking zelf misschien wat mr. oldskool zegt.


niet normaal hoe snel de bougies zwart worden en kapot gaan... |(
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat een 1000 normaal loopt, maar vond hem nadat ik de zx9r gewend was best wel zuipen. (zx9r 1:20- soes gsxr 1000 1:14/1:16)


ik ook niet, mijn referenties zijn alleen met 750's gsxr.

ik rijd op een volle tank totaan reserve> draaien naar reserve;

rustige rijstijl;
met de 87ér, 225/250 km
met de 91ér, 250/275 max.

dan kom je uit op 1-17, 1-18 ongeveer, dus zou het logisch zijn dat je 1 liter uitvoering wat duurder loopt. :)

aan de andere kant heb je een injectie systeem, deze hoort wel zuiniger te zijn dan carbs.
ik stel dat je zeker wel 200 km op een tank zou moeten redden, veel minder dan dat loopt ie idd te rijk . ;)


maar dat is mijn opvatting; ik ben zeker geen expert, wel een soes liefhebber en sleutelaar zo nu en dan. ;)
 
Laatst bewerkt:
ok, ik heb zelf ook een gsx-r 750w boek daar staat in hoe ik de vlotterhoogte moet afstellen.

De raketjes had ik al nagekeken, zijn niet ingesleten, puntje is nog recht.
Ook als ik de carb. op de kop leg en in de benz.slang blaas is deze dicht.

ik verdenk zelf ook de vlotterhoogte, ik weet eigelijk niks meer anders, ok de onsteking zelf misschien wat mr. oldskool zegt.


niet normaal hoe snel de bougies zwart worden en kapot gaan... |(


je weet wel dat W carbs heel anders zijn hé als van de oliekoelers ;)
 
misschien is dat het geval, of een muizennest ;)

luchtfilter heb ik al eruit gehaald en alles naar gekeken.

ok. morgen verder kijken naar de vlotter hoogte en raketjes
Vlotterhoogte 14.2mm??

Naaldbuizen ovaal bedoelen jullie

luchtfilter is nieuw

toch eraf halen om te testen of het daar beter van word, kleine moeite en je hebt weer iets om uit te sluiten


ook zonder gestart, geen succes :N


onsteking doormeten nog nooit gedaan maar moet lukken :Y
 
luchtfilter heb ik al eruit gehaald en alles naar gekeken.ook zonder gestart, geen succes :N


onsteking doormeten nog nooit gedaan maar moet lukken
:Y


dat moet goedkomen, gewoon hier vragen.
ik [onderandere] heb het vaker gedaan. ;)


hier een gsxr CDI,

je moet gaan meten OP DE DRADEN die in de vierpolige stekker zitten.
dus vierpolige stekker eruit > multimeter op ohms zetten en een waarde meten tussen 2 draden van 130/180 ohm.

GSXR400%20(32900-33C).jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het met de O-ringetjes tegenover de vlotternaalden??

grtz,

Cees

o-ringetjes nagekeken.

Net even vlotterhoogte gecontroleerd:

18mm 18.3mm 18.2mm 19mm verschil dus |(

ik heb ze allemaal op 20.4mm gezet.

Maar nu komt het, volgens mij hebben ze het plastic ringetje onder de vlotternaat gezet ipv erboven op..... :?

dus eerst plastic ringetje in gasschuif daarna gasnaald :N

Volgens mij moet eerst de gasnaald en dan plastic ringetje, daar moet de veer op rusten... _O-

vind het niet gek dat hij verzuipt...
 
Laatst bewerkt:
alles terug in mekaar gezet verzuipen is weg.. logisch.... |(

maar inhouden, dus brrrrrrr heeft hij nog steeds bij 4/5000 toeren, de reden waarom we de carb eraf hebben gehaald...

luchtschroef paar slagen open/dicht geen resultaat.. :N luchtfilter open valt hij weg dus te veel lucht..
 
ik ook niet, mijn referenties zijn alleen met 750's gsxr.

ik rijd op een volle tank totaan reserve> draaien naar reserve;

rustige rijstijl;
met de 87ér, 225/250 km
met de 91ér, 250/275 max.

dan kom je uit op 1-17, 1-18 ongeveer, dus zou het logisch zijn dat je 1 liter uitvoering wat duurder loopt. :)

aan de andere kant heb je een injectie systeem, deze hoort wel zuiniger te zijn dan carbs.
ik stel dat je zeker wel 200 km op een tank zou moeten redden, veel minder dan dat loopt ie idd te rijk . ;)


maar dat is mijn opvatting; ik ben zeker geen expert, wel een soes liefhebber en sleutelaar zo nu en dan. ;)
Ja ik red zeker de 250 wel. Ik rij door tot het gele lampje gaat branden, dan zit er volgens mij nog 4 ltr reserve in. Ik rijd dan 250km op 14 ltr is 1:17.8 en kan er nog wel wat meer op rijden. Dan is er niks aan de hand denk ik...

@mw1
Kan je een filmpje maken van hoe de motor nu loopt? Ik heb ook eens zoiets meegemaakt met mijn oude zx9r, alleen bij mij verzoop ie niet, maar kreeg net ff te veel lucht. Oorzaak was dat de O-ringen van luchtfilterhuis naar carb porreus waren. Die heb ik toen vervangen en hij reed weer als nieuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan