GSX-R K9 kuipdelen demonteren

waaromikniet

MF'er
14 mei 2009
110
0
Delfzijl
Goedemorgen allemaal,

Gister even bezig geweest om nieuwe korte kentekenplaathouder te monteren. Hiervoor moest ik de originele verwijderen en daarvoor moest ik de kabel van de kentekenplaatverlichting los koppelen. Hiervoor moest ik dus links achter het kuipdeel en mijn zadel demonteren. De kuipdeel zit vast met allemaal van die ronde plugjes waarin weer een pinnetje zit.

Mijn vraag is:

Wat is de manier om deze los te krijgen? Moet je ze er gewoon met kracht uit trekken? Of is er een trucje voor?

Groet
Danny
 
Wat je ook doet, niet met kracht eruit trekken! Deze pluggetjes zijn zeer kwetsbaar.

Probeer het met beleid door er iets onder te krijgen en dan voorzichtig eruit te krijgen.

Mochten ze kapot gaan is het niet zo'n ramp, want iedere motorzaak heeft ze op voorraad, maar goedkoop zijn ze niet.
 
NIET iets eronder steken!

Gewoon op het pinnetje in het midden drukken! Dan kan je het plugje er zo uitpakken.
Spreidnagels heten die dingen, zoek maar eens op google.

Spreidnageltjes kosten trouwens +- 1,50/2,00 p/s. Heb er ook wel eens eentje gemold...

De (dikkere rubberen) plugjes onderin je kuip, waar de delen mee aan elkaar zitten moet je wel het binnenste pinnetje eruit trekken om de zaak los te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
NIET iets eronder steken!

Gewoon op het pinnetje in het midden drukken! Dan kan je het pinnetje er zo uitpakken.
Spreidnagels heten die dingen, zoek maar eens op google.

Pinnetjes kosten trouwens +- 1,50/2,00 p/s. Heb er ook wel eens eentje gemold...

De (dikkere rubberen) pinnetjes onderin je kuip, waar de delen mee aan elkaar zitten moet je wel het binnenste pinnetje eruit trekken om de zaak los te krijgen.

Idd met puntig voorwerp pinnetjes naar binnen drukken. Daarna kan je ze er zo uittrekken. Als je weer in elkaar gaat zetten het pinnetje even de andere kant opdrukken zodat ie aan de buitenkant uitsteekt. Plug er weer in en pinnetje weer indrukken. Staat overigens ook in wphb omschreven ;>

En die dikke pluggen hebben bij mij een inkeping op het middelste deel waar je met een kleine schroevendraaier onder kan om hem eruit te wippen. Weet niet of het dezelfde pluggen zijn als bij een k9 tho.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad kleine spreidnagels waar ik het pinnetje naar binnen kon drukken. De grotere kon ik niet naar binnen drukken. Daar moest ik wat onder zetten en met wat kracht eruit duwen.

Had dit probleem ook al met mijn vorige GSX (K3). Als ik bv. het olie filter ging vervangen moest de hele zij kuip eraf. Die zit met van die spreidnagels vast aan de voorkuip aan de binnenkant bij de voorvork. Dat was altijd een heel k***e werk om weer vast te krijgen.

het is gelukkig wel allemaal gelukt.
Vanavond krijg ik mijn andere uitlaat dus dan kan ik weer los.
 
Terug
Bovenaan Onderaan