H4- én H7-ledlamp met zelfde (kleur) licht

jaffabaffa

MF'er
13 mei 2019
72
28
Beste motorrijders,


Mijn motor heeft twee koplampen. De rechter koplamp heeft een H7 lamp. Deze produceert enkel dimlicht. De linker koplamp heeft H4 lamp. Deze produceert zowel dimlicht als groot licht. Nu wil ik overstappen van halogeen naar LED.

Ik ben dus op zoek naar een H4- én H7-ledlamp die (exact) het zelfde licht produceren wat betreft kleur en felheid (groot licht niet meegeteld uiteraard).

Nu mijn vraag:

Zijn er dergelijke H4- en H7-ledlampen die het zelfde lichtbeeld produceren? Zijn er specifieke lampen of lampensetjes (H4 en H7) die jullie mij kunnen aanraden?


Ik zie uit naar jullie reacties en antwoorden!

Dennis
 
beetje off-topic : in mijn ogen zijn er maar 2 zaken waar lampen aan moeten voldoen : de weg goed EN legaal (dus zonder hinder voor anderen) verlichten.
Ik ben dus op zoek naar een H4- én H7-ledlamp die (exact) het zelfde licht produceren wat betreft kleur en felheid
dus dit snap ik echt niet. als je rijdt zie je zelf niets van een eventueel verschil in felheid of kleur, dus wat maakt het uit ? stoort het je dat anderen zouden denken "wat een l*l, zijn lampen schijnen niet eens met dezelfde kleur en felheid" :+
 
Ik ben dus op zoek naar een H4- én H7-ledlamp die (exact) het zelfde licht produceren wat betreft kleur en felheid (groot licht niet meegeteld uiteraard).

Nu mijn vraag:

Zijn er dergelijke H4- en H7-ledlampen die het zelfde lichtbeeld produceren? Zijn er specifieke lampen of lampensetjes (H4 en H7) die jullie mij kunnen aanraden?
Geven de huidige halogeen lampen wel het zelfde lichtbeeld qua felheid en kleurtemperatuur?
Je zult in ieder geval LED's met de zelfde kleurtemperatuur (bijvoorbeeld 4000K) moeten zoeken. En E goedkeur hebben alleen Osram H7 LED lampen. Ik heb zelf de complete koplamp vervangen door een LED unit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan