H4D3S uit het gooi

H4D3S

Die hard MF'er
8 nov 2005
715
0
Huizen
Goeie morgen allemaal.
Ik ben Remco en woon in Hilversum
Ik ben 22 jaartjes oud en heb net 1 maand geleden mijn rijbewijs A gehaald.
Moet nu nog ff opzoek naar een hele mooie motor.
Ben zelf helemaal verliefd op de hayabusa dus zal wel uitkijken naar verschillende busa`s :)

Hoop een beetje "in de groep" te passen hierzo :)

groetjes
 
Koffie---> Check!
Ontbijt--> Check!

Had 'm vanavond geopend kerel!
Dan had ik Chips en Bier kunnen pakken :Y

Ik denk dat je wel in de groep past hoor,
vooral omdat je al ruim 30 dagen je RBW hebt,
en een Busa wil *O*
 
welkom :W

niks mis mee hoor zo'n busa als eerste motor, wendbaar, niet al te fel en kuipdelen kosten geen drol mocht je eeens op je plaat gaan :)

plus dat de verzekering je een mooie korting geeft als je op een suzuki start *O*
 
Vinden jullie de Busa geen goede 1e motor dan?

Wat me ook opvalt, is dat het lijkt of er veel minder gezwaaid wordt dan vroeger?
 
Welkom op MF. :)

En wat bovenstaande mensen je op subtiele wijze proberen te vertellen is dat je misschien iets verder moet kijken voor je een motorfiets koopt. :X
 
ik heb dus ook al een thread geopend in de sport sectie.
Kijk ik heb nog de ballen verstand van motor fietsen en wil eerst beetje rond kijken voordat ik er 1tje koop natuurlijk.

Is een hayabusa moeilijk te berijden? Want als mensen zeggen dta hij te snel is dan is het toch gewoon je eigen schuld? je hebt zelf je gashendel zelf vast!
 
ik heb dus ook al een thread geopend in de sport sectie.
Kijk ik heb nog de ballen verstand van motor fietsen en wil eerst beetje rond kijken voordat ik er 1tje koop natuurlijk.

Is een hayabusa moeilijk te berijden? Want als mensen zeggen dta hij te snel is dan is het toch gewoon je eigen schuld? je hebt zelf je gashendel zelf vast!

Sja... Als je een maand je rbw hebt en je zegt dan dat je een Hayabusa wilt gaan rijden, getuigt er in het algemeen idd niet echt van dat je je in de materie verdiept hebt. Maar dat je gewoon de fiets hebt gekozen met, op papier, de hoogste snelheid en het meeste vermogen. En dát zorgt ervoor dat je het risico loopt dat je hier niet erg serieus genomen gaat worden.

Idd, hoe hard je rijdt, heb je zelf in de hand. Maar met een Hayabusa rij je erg snel erg hard, zonder dat je het in de gaten hebt, als je geen ervaring hebt. En het vervelende is dat je dan vaak pas in de gaten krijgt hóe hard je rijdt zodra je wilt gaan remmen voor een bocht. Verder straft een Busa, door zijn grote vermogen (beginners)fouten gewoon erg snel af. Een keer iets te enthousiast op het gas bij nattigheid of als je nog in een bocht ligt en je gaat gewoon op je snufferd. Daar komt nog bij dat een Busa een relatief zware fiets is om te sturen en te rijden.

Al met al ben je met een 600 in het algemeen beter af als je net begint. Zijn wat vergevingsgezinder en makkelijker om mee te rijden. En ook die gaan erg snel. 270kph Is toch ook leuk om mee te beginnen, al is het dan geen 300. En dat een Busa in 2.8s naar de 100 kan en een 600 misschien in 3.8, ga je ook niet echt merken. Verder zul je al gauw merken dat hard rechtuit niet het leukste is aan motorrijden. De bochten maken het leuk en dat gaat, generally, beter op een 600 dan op een Busa.

Maar goed, als je 'm echt graag wilt en je denkt dat je jezelf kunt beheersen, moet je het natuurlijk gewoon doen. Maar of het verstandig is...
 
Laatst bewerkt:
Is een hayabusa moeilijk te berijden? Want als mensen zeggen dta hij te snel is dan is het toch gewoon je eigen schuld? je hebt zelf je gashendel zelf vast!

Laat ons maar lullen. Inderdaad, wat je herboven zegt is in ieder geval de ware spirit. Ik zeg, als het kan (qua rijbewijs, verzekering en financien) en je vindt zo'n ding gewoon verschrikkelijk mooi, gewoon doen.

Het zal wel een beetje een heel erg stijle leercurve zijn vergeleken met jouw lesmotor, maar dat maakt niet uit. Pijn is namelijk maar tijdelijk. En schade kan verholpen worden. Gewoon doen dus.

(en dat bedoel ik serieus)
 
gewoon een busa kopen! geweldige eerste motor, heerlijk die power *O* :Z


en dat in de groep passen *D een bepaalde groep wel ja :Y :X




welkom he :W


en denk nog ff verstandig na over de aanschaf van je eerste motor :)
 
Sja... Als je een maand je rbw hebt en je zegt dan dat je een Hayabusa wilt gaan rijden, getuigt er in het algemeen wel van dat je jezelf idd niet echt in de materie verdiept hebt, maar gewoon de fiets hebt gekozen met, op papier, de hoogste snelheid en het meeste vermogen. En dát zorgt ervoor dat je het risico loopt dat je hier niet erg serieus genomen gaat worden.

Idd, hoe hard je rijdt, heb je zelf in de hand. Maar met een Hayabusa rij je erg snel erg hard, zonder dat je het in de gaten hebt, als je geen ervaring hebt. En het vervelende is dat je dan vaak pas in de gaten krijgt hóe hard je rijdt zodra je wilt gaan remmen voor een bocht. Verder straft een Busa, door zijn grote vermogen (beginners)fouten gewoon erg snel af. Een keer iets te enthousiast op het gas bij nattigheid of als je nog in een bocht ligt en je gaat gewoon op je snufferd. Daar komt nog bij dat een Busa een relatief zware fiets is om te sturen en te rijden.

Al met al ben je met een 600 in het algemeen beter af als je net begint. Zijn wat vergevingsgezinder en makkelijker om mee te rijden. En ook die gaan erg snel. 270kph Is toch ook leuk om mee te beginnen, al is het dan geen 300. En dat een Busa in 2.8s naar de 100 kan en een 600 misschien in 3.8, ga je ook niet echt merken. Verder zul je al gauw merken dat hard rechtuit niet het leukste is aan motorrijden. De bochten maken het leuk en dat gaat, generally, beter op een 600 dan op een Busa.

Maar goed, als je 'm echt graag wilt en je denkt dat je jezelf kunt beheersen, moet je het natuurlijk gewoon doen. Maar of het verstandig is...
:o :o


wijze woorden van orph -O-
 
Beste H4D3S (betekent dat trouwens wat in breezer-taal?),

Laat je vooral lijden door jouw eigen ideeen over wat je zelf een mooie motor vindt.

Kijk rustig even rond naar de stijl die jouw past, maak desnoods een aantal proefritjes, of huur een aantal keer een verschillende motorfiets om te bepalen wat het beste past bij jouw rijstijl. En natuurlijk wat jouw aanspreekt.

Persoonlijk zou ik me niet teveel storen aan de commentaren die anderen geven. Natuurlijk wordt er wat lacherig gereageerd door diverse mensen als je zegt dat je graag een Hayabusa wilt als eerste motor (mezelf incluus, je bent namelijk niet de eerste dagdromer met dat idee). Er zijn er genoeg hier die toen ze zelf net hun rijbewijs gehaald hadden kwijlend bij de dealer hebben gestaan bij een (voor die tijd) snelle cq extreme motorfiets, hopend en biddend dat ze het zich konden veroorloven.

Trek gewoon lekker jouw eigen plan, en kies een motor die bij je past. Al die B.S. over vermogen etc. Een moderne 600 is denk ik zelfs extremer om te rijden dan een Hayabusa, dus of dat nu zo'n verstandige keus is? Denk het niet, persoonlijk rijdt ik graag 2 cilinders, omdat de vermogensafgifte wat rustiger is, en beter bij mijn rijstijl past.

Kijk rustig rond in de wondere wereld die motorfiets heet, en sterkte met het maken van jouw keuze.

O ja, en welkom op MF
 
mooie post, bedankt

ik snap niet dat mensen gaan oordelen over mij in persoon vanwege mij motor keuze.
of mijn top nou 300 of 350 is dat maakt mij toch niet uit? lijkt mij dat ik de komende jaren toch die snelheid niet ga halen...

Ik heb nog nooit op een andere motor gereden dan een crossmotor en mijn lesmotor (en m`n scooter dan :) ) Dus zal toch wel een paar test ritjes gaan maken.

Ik heb de hayabusa dus niet uitgekozen op zijn prestaties kwa vermogen en topsnelheid maar naar zijn uitstraling en prijs. Dat komt omdat ik er net mee bezig ben en geen flauw benul heb van rij eigenschappen etc etc.
 
btw H4D3S is geen breezer taal maar een wannabee asci :)
Hades is normaal mijn nickname op internet.
Maar die was al bezet.
mijn 2e nick is dan H4D3S :)
 
Ik heb de hayabusa dus niet uitgekozen op zijn prestaties kwa vermogen en topsnelheid maar naar zijn uitstraling en prijs. Dat komt omdat ik er net mee bezig ben en geen flauw benul heb van rij eigenschappen etc etc.

Nu heb ik een laffe 50+ fiets. Maar als je met mijn motor op natte klinkers (letterlijk) een cm gas geeft haalt je achterwiel je in.

Als beg...

Ik geeft het op. :P
 
Maar gekke vraag, ben niet zo thuis in dat nieuwe rijbewijs gebeuren. Als je 22 bent en je haalt je A, zit je dan niet vast aan die 25Kw regel ?
 
Nu heb ik een laffe 50+ fiets. Maar als je met mijn motor op natte klinkers (letterlijk) een cm gas geeft haalt je achterwiel je in.

Als beg...

Ik geeft het op. :P

Pfff, met m'n CXje trek je ook strepen op nat asfalt, dat zegt toch allemaal niks. Met elke motor kan je onderuit glijden. Of je nu 500pk of 5pk hebt, je moet blijven opletten. Het verschil zit 'm er alleen in dat je met die 5pk mischien meer ruimte hebt voor fouten en die te corrigeren. Maar nogmaals als TS zo'n Hayabusa wil als eerste motor, wat boeit dat nou.

Gaaf toch als iemand zijn eigen droom in vervulling kan laten gaan.
 
Zet nou maar uit je kop, denk je nou echt dat je hem verzekert krijgt!!! Ik kan me het gesprek al voorstellen: Zo meneer dus u bent onder de 24 jaar heeft 1 maand uw rijbewijs de motor heeft meer dan 180 pk en de nieuwwaarde boven de 15.000 euries nou... geen probleem hoor dat wordt dan 150 euro per jaar all- risk veel rijplezier. :] :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan