Handkappen op een sport motor

Jpunt

MF'er
11 dec 2009
170
2
Utrecht
Raar verhaal natuurlijk, van die kappen voor je handen op iets anders dan een enduro/cross/tour-motor. Maar volgens mij is het wegnemen van rijwind de beste oplossing tegen kou in deze periode van het jaar. Goeie winterhandschoenen heb ik namelijk al..

Heeft een van jullie wel eens handkappen gevonden, die klein genoeg waren dat je niet in de knoei komt met het overige kuipwerk?
 
Ik vind die handkappen ook behoorlijk aan de prijs. Voor hetzelfde bedrag of minder heb je verwarmde handvaten of verwarmde handschoenen. Ik zou het wel weten.
 
Ik rij met gerbing handschoenen op een cbr,en idd nooit koude handen.

Sterker nog,ik zet ze nooit op zn hardst.
Handkappen vind ik duur en minder doeltreffend.
 
Ik rijd een bmw k1200s, sport/toer motor en de kuip daarop is zo breed dat de wind niet langs mijn handen gaat. Ik heb electrisch verwarmde handschoenen maar sinds ik deze motor heb, heb ik ze nooit meer aangesloten. Hvv is ruim voldoende en ik rijd het hele jaar door.

Vorige week een leenmotor met handkappen meegehad (s1000xr) en dat was een stuk kouder. Ook wel hvv maar de wind ging vanaf de handkappen rechtstreeks over naar de bovenkant van mijn handen.

Handkappen zijn dus zeker niet altijd een goede oplossing. Ligt ook aan de vorm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan