Haperende Vt600

Eburoon

Rookie
8 mei 2017
4
0
Hi,
Ik heb ongeveer een jaar gewerkt aan een bobber project van een VT600. Hij is klaar en ziet er - vind ik zelf - erg goed uit... enkel heb ik een motorisch probleem nu...
De motor 'houdt zichzelf in' als hij op toeren komt. Stationair is er niks aan de hand en kan ik hem flink op toeren jagen zonder hapering. Wanneer ik ermee rij dan heb ik volledig vermogen verlies vanaf +- 2000 toeren. In die mate zelfs dat hij dan stilvalt. Ik heb het volgende al geprobeerd: carburator volledig opgekuist / uigespoten, benzinepomp vervangen, luchtfilterhuis vervangen omdat er een klein spleetje in was, nieuwe bougies, benzinekraan vervangen, tank volledig behandeld met tank-cure... ben ten einde raad want niks blijkt te helpen... iemand een idee? Alvast bedankt!
 
Mijn eerste idee is brandstof tekort.

Ff andere cdi gaat niet zomaar, want dat is n euvel bij dit model. Alleen duur te koop.

En ga dan ev voor een nieuwe uit tjechie of slowakije. Link moet ik opzoeken.

Maar eerst rest uitsluiten.
 
Ja alles draaide goed... CDI is kostelijk en moeilijk te vinden. Komt er nog bij dat ik niet zeker ben dat dit het probleem is... is er een manier om de huidige CDI te testen? Ik heb wel de nieuwe verlichting geplaatst en een kortsluitinkje veroorzaakt - althans dat denk ik - waardoor de benzinepomp het niet meer deed... ik heb deze nu vervangen. Misschien dat er elders nog een electronisch probleem ontstaan is...?
 
Dan zou ik al een 100% zeker werkende CDI moeten hebben om te vergelijken...
@ Martell : laat je me aub even de link naar die Tsjechische site weten? Bedankt!
 
De uitlaten zijn 3 jaar geleden al veranderd. Sindsdien is er aan het in-en-uitlaattraject niets veranderd... Wat de vacuüm carbs betreft: geen idee. Ik kan technisch gezien wel wat mijn plan trekken maar ik ben alles behalve een expert...
 
Terug
Bovenaan Onderaan