Harley keuren rdw

MotoWerff

MF'er
27 aug 2019
155
23
Hallo,

Ik ben van plan een Canadese Harley in te voeren. Weet dat er keurmerken moeten zijn.

Maar heb wat onduidelijkheid over de uitlaat.

Er zit namelijk een 2 in 1 uitlaat onder zonder demper. Als ik hier een eu keur demper onder zet, wordt dat goed gekeurd?

Mvg Jasper
 
IMG_2647.jpeg
 
Welke Harley, welk bouwjaar? Zit er een typeplaatje op het frame dst db's vermeldt?
 
Ik heb een Halrey ingevoerd van de US met een 2 in 1 supertrapp en S&S filter:

Stap 1: sloop plaatje van het frame waar het aantal db's op staan

Stap 2: prop het luchtfilter vol met een theedoek o.i.d.

Stap 3: verwijder alle plaatjes van de demper op 2 na en zet er een gesloten end cap op.

Goedgekeurd, theedoek verwijderd, open endcap erop en alle autoalarmen gaan spontaan af als je langs rijdt.
 
Ik heb een Halrey ingevoerd van de US met een 2 in 1 supertrapp en S&S filter:

Stap 1: sloop plaatje van het frame waar het aantal db's op staan

Stap 2: prop het luchtfilter vol met een theedoek o.i.d.

Stap 3: verwijder alle plaatjes van de demper op 2 na en zet er een gesloten end cap op.

Goedgekeurd, theedoek verwijderd, open endcap erop en alle autoalarmen gaan spontaan af als je langs rijdt.
Punt is, er zit geen demper vast aan de bochten. Dus als ik er een eu keurmerk demper op zet zou het in de theorie moeten kloppen( maar weet niet of het aantal dbs er boven gaat komen)
 
Hou er rekening mee dat een e nummer model specifiek is. Maar dat is in theorie, of ze dat met de keuring echt gaan controleren lijkt me sterk. Heb je een e keur HD demper liggen?
 
Als we het dan toch over uitlaat systemen hebben: zou een systeem van een 2012 street glide op een Electra glide van 2001 passen?
 
Sinds wanneer starten ze een motor?
(Bij de rdw)
Mijn brommer werd bekeken, km-stand genoteerd,
Typeplaatje bekeken.

En dat was t..
 
Maar wel individuele keuring toch?

Ik wist niet dat t ook in hereveen kon
Begin nu te twijfelen. Hij komt uit Canada, dan heeft die denk ik geen Europese goedkeuring? Dan vallen de kosten ook hoger uit? Zou dan wel betekenen dat ik naar Lelystad moet

Zie twee getallen staan
722 en 427. Eentje voor invoer en eentje voor herkeuring.
 
Begin nu te twijfelen. Hij komt uit Canada, dan heeft die denk ik geen Europese goedkeuring? Dan vallen de kosten ook hoger uit? Zou dan wel betekenen dat ik naar Lelystad moet

Zie twee getallen staan
722 en 427. Eentje voor invoer en eentje voor herkeuring.
hangt ervanaf,
als hetzelfde model in de EU rondrijdt is een gewone rdw keuring voldoende.
er wordt alleen gekeken naar overeenkomst.

een dingesatest zou t wel makkelijker maken..
 
Maakt niets uit wat erop zit zolang het geluid maar niet meer is dan op het frame staat. Bij een Harley lijkt dat altijd aan de royale kant te zijn :+
 
Ik heb een Halrey ingevoerd van de US met een 2 in 1 supertrapp en S&S filter:

Stap 1: sloop plaatje van het frame waar het aantal db's op staan

Stap 2: prop het luchtfilter vol met een theedoek o.i.d.

Stap 3: verwijder alle plaatjes van de demper op 2 na en zet er een gesloten end cap op.

Goedgekeurd, theedoek verwijderd, open endcap erop en alle autoalarmen gaan spontaan af als je langs rijdt.
Misschien dan toch dit maar gaan proberen hehe
 
Terug
Bovenaan Onderaan