Hayabusa als 1e motor?

H4D3S

Die hard MF'er
8 nov 2005
715
0
Huizen
Beste motor rijders,

Ik heb net 1 maand m`n rijbewijs maar nog geen motor. Nu is het geval dat ik helemaal verliefd ben op de hayabusa van suzuki. Heb al een tijdje op inet gezocht en een paar hele mooie exemplaren gevonden. Nu moet ik ze natuurlijk nog ffies van dichtbij bekijken.
Waar moet ik op letten bij het kopen van een motor/hayabusa?
En is het wel een strak plan om als 1e motor een hayabusa te kopen? Er zijn veel mensen die zeggen dat je beter met een 600cc kan beginnen. Is dit larie of serieus te nemen?

Groetjes

Remco :)
 
Hey, nu maak je weer een Koffie en Ontbijt topic aan...

Doe dat nou in de avond!
Want, dan kan ik Chips & Bier pakken :W

Oja, en zo'n Busa is niet snel...
Wil je hem snel hebben, moet je een turbo en NOS
laten monteren :Y

Oja, en chroom helpt ook voor de acceleratie.
 
Mist er een turbokitje op de Hayabusa zit is het prima fiets om mee te beginnen....

Als je even zoekt op MF kan je ook vinden of ze op 25 kW leverbaar zijn.
 
Een hayabusa is ideaal om op te beginnen, niemand wil toch op een tragere motor gezien worden.
 
En is het wel een strak plan om als 1e motor een hayabusa te kopen? Er zijn veel mensen die zeggen dat je beter met een 600cc kan beginnen. Is dit larie of serieus te nemen?

Groetjes

Remco :)

Onzin, verstand zit in je rechterhand, en dan is een hayabusa net zo makkelijk te rijden als een tamme 600.

ik zeg het niet ... ik zeg het niet ... ik zeg het niet ...


|(
 
lol ik heb zo het idee dat ik in de zeik gezet word.
het was serieus bedoeld hoor |(

het gaat mij niet alleen om zijn snelheid maar vind de hayabusa er gewoon heel vet uitzien. 25kw hoeft niet natuurlijk :(
 
lol ik heb zo het idee dat ik in de zeik gezet word.

:Y

het was serieus bedoeld hoor |(

het gaat mij niet alleen om zijn snelheid maar vind de hayabusa er gewoon heel vet uitzien. 25kw hoeft niet natuurlijk :(

de meeste mensen vinden een hayabusa te veel vermogen hebben etc blabla... feitelijk komt het er gewoon op neer dat ze zelf niet kunnen rijden en zichzelf niet onder controle hebben. Als jij een busa wilt, gewoon doen. Het is gewoon een motor met 2 wielen en een stuur. En een bonk vermogen maar dat hoeft echt geen probleem te zijn als je gewoon rustig de tijd neemt om aan je motor te wennen te leren rijden. (Echt leren rijden leer je pas als je een motor hebt, niet tijdens je rijlessen ;) )
 
mensen die zeggen dat je beter met een 600cc kan beginnen. Is dit larie of serieus te nemen?

Larie, die mensen zijn gewoon jaloers!

Hayabusa_3_wheel_2.jpg
 
Er zijn mensen die al moeite hebben om een GSXR750 onder controle te houden.
En dat zijn mensen die toch al een paar jaar rijden....

Misschien zegt dat al genoeg?
 
nou ik vind een gsxr600 ook wel mooi. en een YZF R1 ook wel.
De hayabusa vind ik zelf het MOOIST. over uiterlijk gesproken dan heh!
 
nou ik vind een gsxr600 ook wel mooi. en een YZF R1 ook wel.
De hayabusa vind ik zelf het MOOIST. over uiterlijk gesproken dan heh!
Ga maar eens proefrijden dan kun je met een volgescheten broek beslissen dat het net iets te veel vermogen heeft...


FF serieus dan nu :+ Dan zou ik voor de R1 gaan als ik jou was :Y
 
Ga anders gewoon even testrijden, weet je meteen of het een motor is om op te beginnen ;)
Als je ergens een motorzaak of verhuurbedrijf kunt vinden waar je er één mee krijgt.

En dát op zich zou al een reden moeten zijn om je af te vragen of het wel zo'n goed idee is.
 
Ja, dat is een goed idee, we raden TS een motorfiets met een redelijk relaxte frame-geometrie, en een motorblok dat zich prima op koppel laat rijden af, en we raden hem een nerveuze 600cc gilmachine aan om mee te beginnen.

Ik blijf erbij dat (hoeveel het gek klinkt) je met een Hayabusa best wel op een beschaafde manier moet kunnen leren rijden. Je hebt namelijk bij relatief lagere toeren al een boel vermogen te pakken, terwijl je bij een 600cc (en zeker zo'n moderne extreme) je om een beetje plezier te hebben toch echt wel erg moet gaan qua toeren (en dus snelheid) en 'lekker' te kunnen rijden.
 
Ja, dat is een goed idee, we raden TS een motorfiets met een redelijk relaxte frame-geometrie, en een motorblok dat zich prima op koppel laat rijden af, en we raden hem een nerveuze 600cc gilmachine aan om mee te beginnen.

Ik denk dat een moderne 600ss net zo goed geen aanrader is.
Ik heb nu een '93 CBR600F als leenmotor, yoghurt-bosvruchten. :+
Zoiets is perfect om mee te beginnen.
 
Ja, dat is een goed idee, we raden TS een motorfiets met een redelijk relaxte frame-geometrie, en een motorblok dat zich prima op koppel laat rijden af

Hmm, er zijn toch wel meer motoren die daaraan voldoen, en waarschijnlijk een stuk beter zijn om mee te beginnen dacht ik zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan