JdM
MF veteraan
Uit didactisch oogpunt is het sowieso goed, je kunt het als instructeur namelijk voordoen en de leerling kan volgen, simpeler wordt het niet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hangt ervan af wat je bedoeld;Waarom moet het handvat van een pan geïsoleerd worden?
Dat is wat jij vindt, want in een auto kun je niet dezelfde instructie geven als op de motor
De laatste keer dat ik keek lag Amsterdam nog in NH, en in de binnenstad heb je toch echt heel veel best wel steile bruggetjes. Daar is het handig als je het een beetje beheerst.nou, eigenlijk niet dus. Maar goed, ik rijd ook het meest in Noord-Holland. Dat zal het wel zijn dan.
Dat is wat jij vindt, want in een auto kun je niet dezelfde instructie geven als op de motor
Dat is wat jij vindt, want in een auto kun je niet dezelfde instructie geven als op de motor
Precies ja. Ik heb er zelfs mijn rijschool op uitgezocht. Je rijdt motor of niet. Hoef geen instructeur die in de auto stapt als het een keertje regent
Geweldig, je rijdt er vast beter door.
Waarom moet het handvat van een pan geïsoleerd worden?
Wat ik op MF lees is soms wel tenenkrommend.Anders trekken je tenen krom?
Misschien wel. Nu had ik tenminste een instructeur die het bij kon houden
De laatste keer dat ik keek lag Amsterdam nog in NH, en in de binnenstad heb je toch echt heel veel best wel steile bruggetjes. Daar is het handig als je het een beetje beheerst.
Na gisteren een onderwerp aangesneden over eem meisje wat te klein zou zijn voor examen even een nieuwe discussie.
Zou het nuttig zijn om een hellingproef op te nemen in het examen bijzondere verrichtingen.
Bij stilstand wordt je geleerd linkerpoot op Schakelpook en rechterpoot op de grond,maar als je op een helling moet stoppen is dat lastig ivm weer optrekken.
Eigenlijk moet je bij stoppen op helling je andersom pootjes gebruiken.
Remmen, stilstaan linkerpootje op de grond,rechterpootje op de rem dan kun je veel makkelijker optrekken vanuit stilstand.
Vindt het raar dat je dat wel moet kunnen beheersen met autoexamen de hellingproef dus maar niet met de motor...
Wat denken jullie ervan....
Ik heb met beide remmen (voorrem en achterrem) de hellingproef geleerd.
Met rechter voet aan de grond en de voorrem gebruiken en met de linkervoet aan de grond en de achterrem gebruiken.
Is het nuttig voor een examen? Ja... (volgens mij zit hij er al in de AVD) De examen kandidaten die afrijden in zuid Limburg zullen hem sowieso vast wel regelmatig moeten gebruiken.
Zelf gebruik ik altijd mijn voorrem voor hellingtrekken, die is wat krachtiger dan mijn achterrem
Scheelt dat je 2 remmen hebt en 1 er van geen voet vereistKan nog steeds met de rechterpoot op de vloer. Gewoon oefenen!
Rij veel in het oosten maar kom ze nooit tegen.nou, eigenlijk niet dus. Maar goed, ik rijd ook het meest in Noord-Holland. Dat zal het wel zijn dan.
Dat is een demper voor als de vrouw des huizes boos is en je een knal met die pan wilt verkopen.Waarom moet het handvat van een pan geïsoleerd worden?
Mij instructeur leerde ons ook op een juiste manier inhalen, hij zei wel het mag niet maar heb liever dat je het een keer doet waar ik bij ben dan dat je het zelf maar moet uitzoeken.Wat een onzin dat je dat allemaal officieel zou moeten beheersen!
Ik kan me niet herinneren dat ik dat in die 1.30 h motor-rijles heb geleerd. Ik ben nog uit de tijd dat je al die onzinnige trucs helemaal niet hoefde te weten. Kan me niet bedenken dat ik het ooit heb gemist dat het niet in de rijles aan bod is gekomen. Ik heb het allemaal in de praktijk geleerd of gewoon helemaal nooit nodig gehad.
Ik heb al in heel wat berggebieden rondgereden. Gewoon je poot bij stilstand op de voetrem houden. Zeker als het steil is kom je daar heel snel achter. Wat je ook heel snel leert in de praktijk dat is om als effe kan stil te gaan staan op een vlakke plek. Maw je leert die trucs gewoon door het in de bergen te gaan doen.
Het is wat mij betreft nog belangrijker om te weten dat je de motor bij parkeren op de jiffy altijd met de neus omhoog moet neerzetten. Andersom heb je kans...............??
Ik heb in de rijschool geleerd:
Bij het aankomen op een kruispunt of een situatie waar je moet stoppen:
Terugschakelen en altijd stilstaan in 1e versnelling.
Linkervoet op de grond en rechtervoet op de achterrem.
Redenen waren dat je dan sneller het kruispunt kunt verlaten in plaats van eerst nog links te gaan schakelen en zo vooraleer te vertrekken.
Ook bij bergop of bergaf stoppen/vertrekken heb je steeds je voet op de achterrem.
En bij stoppen en parkeren staat je motor steeds "geremd" door de reeds ingeschakelde eerste versnelling...