Goedemiddag,
Gisteren op het circuit gereden met een oude Honda NTV 650. Daar kwam ik er achter dat ik tegen de grenzen van de motor aan zit voor wat betreft hellingshoek. Stepjes en knie aan de grond, kon (bijna) niet verder naar buiten hangen volgens instructeur, en de achterband had geen mm meer over. Dat ligt puur aan het type motor, de hellingshoek is gewoon niet groter, terwijl dat eigenlijk wel leuk is op het circuit. Uiteraard is dat totaal niet relevant voor de weg, maar aangezien ik toch op zoek ben naar een andere motor voor de combinatie van woon-werk verkeer (overigens hiervoor niet afhankelijk van de motor) en ongeveer 3x per jaar een circuitdag vroeg ik me af of je ergens kan vinden wat die hellingshoek is bij verschillende types.
Een racemotor zal wel lukken en iets als een Suzuki V-strom/Honda NCX/Kawasaki Versys zal ook wel lukken, maar hoe zit dat met verschillende toermotoren en nakeds?
Alvast bedankt.
Gisteren op het circuit gereden met een oude Honda NTV 650. Daar kwam ik er achter dat ik tegen de grenzen van de motor aan zit voor wat betreft hellingshoek. Stepjes en knie aan de grond, kon (bijna) niet verder naar buiten hangen volgens instructeur, en de achterband had geen mm meer over. Dat ligt puur aan het type motor, de hellingshoek is gewoon niet groter, terwijl dat eigenlijk wel leuk is op het circuit. Uiteraard is dat totaal niet relevant voor de weg, maar aangezien ik toch op zoek ben naar een andere motor voor de combinatie van woon-werk verkeer (overigens hiervoor niet afhankelijk van de motor) en ongeveer 3x per jaar een circuitdag vroeg ik me af of je ergens kan vinden wat die hellingshoek is bij verschillende types.
Een racemotor zal wel lukken en iets als een Suzuki V-strom/Honda NCX/Kawasaki Versys zal ook wel lukken, maar hoe zit dat met verschillende toermotoren en nakeds?
Alvast bedankt.