helmmaat meten

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
Ik ga een nieuwe helm kopen, een nolan n100e classic, en nou wilde ik mijn maat weten. In een promotor van een tijd geleden stond hoe dat moest maar na uren zoeken hebbik em nog niet gevonden. Kan iemand hier me ff zeggen hoe het moet? Ik geloof dat je een meetlint om je hoofd moest wikkelen :+

Meetlint met een d |( |(
 
Laatst bewerkt:
gewoon passen een helm moet strak zitten
eigenlijk als je een helm koopt moet ie strak zodat je wangen worden opgedrukt, want hij vormt vanzelf naar je gezicht en heb je er geen last meer van
 
gewoon passen een helm moet strak zitten
eigenlijk als je een helm koopt moet ie strak zodat je wangen worden opgedrukt, want hij vormt vanzelf naar je gezicht en heb je er geen last meer van
:^ Gewoon een aantal verschillende helmen (en merken) passen, dan vindt je er vanzelf een die lekker zit.
 
Laatst bewerkt:
Nooit een helm kopen omdat je hem zo mooi vind...
En ga ook niet af op de maten die erop staan. Bij de ene heb ik medium, bij de andere xs... de ene 56/57 is de andere niet.

Passen passen en nog eens passen....
Bepaalde merken zullen nooit lekker zitten... en je hebt pech als die de mooie helmpies maakt.
 
Ik ga een nieuwe helm kopen, een nolan n100e classic, en nou wilde ik mijn maat weten. In een promotor van een tijd geleden stond hoe dat moest maar na uren zoeken hebbik em nog niet gevonden. Kan iemand hier me ff zeggen hoe het moet? Ik geloof dat je een meetlint om je hoofd moest wikkelen :+

Meetlint met een d |( |(

Achter op je hoofd voel je een knobbel. Zorg dat het meetlint daarover heengaat en over je voorhoofd (iets boven je wenkbrauwen). Die maat kan je als indicatie gebruiken voor de maat van je helm.

Verder is het passen en nog eens passen. Een helm mag nooit op je voorhoofd hard drukken en moet goed strak zitten. Elke helm fabrikant gebruikt zijn eigen hoofdmal. Die nolan zat bij mij dus voor geen meter (tijdens een eerste les opgehad, eigen helm in bestelling), maar een HJC wel... (een ZF-8, glasfiber, €175,-)

BTW: koop het liefst, als je voldoende geld hebt, een helm van glasfiber en niet van polycarbonaat. Polycarbonaat verouderd en na drie jaar (na produktie, let op datum in helm!) kan je \'m weggooien.
 
Laatst bewerkt:
Nooit een helm kopen omdat je hem zo mooi vind...
En ga ook niet af op de maten die erop staan. Bij de ene heb ik medium, bij de andere xs... de ene 56/57 is de andere niet.

Passen passen en nog eens passen....
Bepaalde merken zullen nooit lekker zitten... en je hebt pech als die de mooie helmpies maakt.

idd, ook tijdje gezocht naar helm op alleen de looks, AGV X-Vent vond ik super qua looks (eentje met zon joker erop), ikkuh passen, zat voor geen meter... drukte op me voorhoofd als ik weet niet hoe.

Daarna op aanraden van verkoper ARAI opgezet ( wou ik eerst niet gezien prijs ) maar ben blij dat ik t gedaan heb. zat direct goed, en de looks :9~
succes met passen :)
 
De helm die ik heb zit niet echt super strak toe ik hem kocht had ik eerst een kleinere maat genomen die zat zo strak dat me wangen voor me ogen kwamen te zitten dus ik heb maar een maatje groter genomen.

caberg 299 brutus en ik heb er maar een spiegelvizier bij genomen die zijn behoorlijk aan de prijs €45,-
 
Terug
Bovenaan Onderaan