Slechte ervaringen met Touratech?

Speedy-Gonzalez

Die hard MF'er
23 okt 2019
572
221
Nissewaard
Nu lees ik overwegend positieve ervaringen met Touratech: mooi spul, duur maar topkwaliteit. Met een leverancier die snel reageert indien er iets niet helemaal goed gaat.

Ben ik dan de enige waarbij alles mis gaat?
Ik bestel een Zega kofferset. Met mounting beugels en een slotenset. Eerst duurt het vier (4!) weken voordat de kofferset thuis is. Drie weken ervan liggen de koffers bij DHL in Duitsland. Touratech drie keer gemailed, drie keer gebeld….geen resultaat! Vier weken dus.

Bij aflevering blijkt dat de lockset niet geleverd is. Inmiddels zijn we ruim zes weken verder. En na veel bellen, mailen nog steeds geen slotenset thuis. Touratech zegt dat ze in backorder staan en eind April geleverd worden. Ik kan ze in een NL webshop zo kopen en morgen in huis hebben.

Ik vind het top dat ik Touratech kan bellen en dat ze ook nog de foon oppakken. Maar dat er niks gebeurd en verder nul communicatie is schiet toch wel erg verkeerd bij mij!

Heb ik nu botte pech of heb ik alle slechte reviews van Touratech over het hoofd gezien? Of ben ik onredelijk?
 
Drie weken ervan liggen de koffers bij DHL in Duitsland. Touratech drie keer gemailed, drie keer gebeld….geen resultaat! Vier weken dus.
Dus... 3 weken issue met DHL, en je bent nu af aan het geven op Touratech?


Ik kan ze in een NL webshop zo kopen en morgen in huis hebben.
Weet je het zeker? is het 100% zeker een NL webshop? of eentje die ook een .NL webadres heeft?
En dan is het een webshop met echte (eigen) voorraad? of eentje die bij zijn/haar 'leverancier' de voorraad bekijkt en doorgeeft?



---
Niet dat ik persé fan ben van Touratech maar wat ik besteld heb bij hun was prima.
Dat pakketbezorging klote gaat is inmiddels wel een bekend fenomeen, hierom ga ik als het mogelijk is ook gewoon naar de/een winkel...
Laatst zelf naar Dusseldorf gereden om m'n snowboard gewoon in de winkel op te halen ipv via webshop te bestellen en dan per pakketpost te laten bezorgen
En van een NL webshop, ja... zo eentje had ik ook... bleek achteraf alleen een .nl webadres erbij te hebben.... maar was niet nederlands.
En van dat voorraad? ook meerdere malen mee gemaakt, 1 op voorraad volgens webshop... na bestellen en betalen, 1 week wachten en dan bericht krijgen dat product niet meer op voorraad was.

-edit
En ja, ook de "grote" (met fysieke winkel) maken wel eens een blunder met hun voorraad....
Zo ging ik een tijd terug voor de Revit bretels bijbehorend bij mijn motorbroek naar de MKC webshop, zou er bij 2 vestigingen op voorraad zijn... Daar naartoe gereden, 1e, niet op voorraad ondanks dat systeem zei van wel.
2e ook niet op voorraad, dat werdt dus gewoon een backorder.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het nou persé aan touratech ligt. DHL heeft er een potje van gemaakt (doen ze vaker, zeker uit Duitsland) waardoor jij pas veel later kon reclameren. Ja, dat duurt dan ook langer.
DHL had ook mijn touratech zending verkloot.

Ik wacht al 4 weken op een paar veiligheidsschoenen die volgens proforto de volgende dag geleverd zouden worden.

Het is meer een probleem van onze huidige maatschappij waarin we veel te veel en te snel willen. Vroeger had een winkel 3 modellen op voorraad. Een webshop nu wel 10 of zo. Maar denk je nou echt dat die webshop dat allemaal gaat voorfinancieren? Als je geluk hebt, hebben ze nog steeds 3 modellen op voorraad. De rest bestellen ze pas als jij besteld. Dat doen ze in een aanvoerketen vol personeelsproblemen waardoor het onzeker is wanneer iets gemaakt wordt. Dit probleem wordt alleen maar groter. Mede omdat we allemaal parttime willen werken (ja ik ook). Dus af en toe geduld oefenen helaas.
 
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar 4/6 jaar geleden was touratech Nederland helemaal ruk.
Krijgt direct antwoord op initiële vraag, maar als ja garantie oid wilt geven ze geen gehoor.
Ook het leveren was gewoon kut, voor hem betekende op voorraad dat touratech Duitsland het op voorraad heeft, dat vervolgens binnen de geschreven 4 dagen naar hem gestuurd wordt, en dan pas stuurde hij het naar jou op.

Ik bestelde daardoor eigenlijk altijd direct bij Duitsland, die konden tenminste wel communiceren.
Alhoewel ik al een tijdje gestopt ben met bij touratech kopen, het was vaak een slechte knock off van een origineel kleiner merk, maar dan wel met de touratech premium prijs.
 
Een keer een nieuw kabeltje voor een tweedehands navigatie houder besteld bij Touratech. Moest uit Duitsland komen, deed er vier werkdagen over. Alles compleet, geen problemen, Lert weer tevreden - alhoewel dit een erg kleine sample size is natuurlijk.
 
Even een korte reactie en een update:
@Okami_Xci Ik ben niet aan het afgeven op Touratech. Ik leg de feiten neer. Als je vindt dat dat afgeven is geven de feiten dus niet zo’n positief beeld. Dat was de bevestiging die ik zocht. Bedankt!

Verder kreeg ik net bericht dat de sloten onderweg zijn😁👌🏻.
 
Terug
Bovenaan Onderaan