Ervaringen/meningen motorjeans danwel motorlegging

Ik rij in

  • Compleet leder

    Stemmen: 6 16,2%
  • Textiel

    Stemmen: 8 21,6%
  • Motorjeans met motorjas

    Stemmen: 22 59,5%
  • PandoMoto of andere onderkleding met 'normale' kleding er over

    Stemmen: 1 2,7%

  • Totaal aantal stemmers
    37

Twinner

MF veteraan
4 jul 2006
1.981
263
Barneveld
Goedemorgen dames en heren motorrijders,

Via de zoekfunctie kom ik niet tot het gewenste antwoord vandaar toch het nieuwe topic.
Korte inleiding, na jaren altijd compleet in leer te rijden heb ik na het overstappen naar de Speed Twin gekozen voor een Revit Jeans.
Gekozen voor de AA Moto 2 TF en uiteraard rijdend met de protectie stukken.
Voor een stukje innerlijke rust wel met een leren jas en losse rugprotector.

Nu de hamvraag, m'n duifje rijd met een Revit jas met daar onder een Pando Moto Skin UH03 (De motorlegging).
Afgelopen weekend waren we bij de mega collectie en vriendelijke mensen van BikerOutfit en zag ze ook de Pando Moto bovenkleding.
'He, dat is handig, daar kan ik net de jas overheen doen die ik leuk vind'...

Iedereen heeft zijn mening en voorkeur en ook ik was/ben/blijf sceptisch maar ik ben eigenlijk benieuwd naar de verhalen van ervaringsdeskundigen
die helaas een schuiver hebben gemaakt.

Alvast dank en houd het topic netjes, cheers!
 
Dankjewel! Nog geen ervaring met schuivers hoop ik?
Gelukkig niet meer nadat ik mijn laatste schuiver gemaakt heb.
Een textieljas van een gerenommeerd Fins merk ging daarbij aan flarden.

Dezelfde middag zo’n setje gekocht.
 

Bijlagen

  • IMG_4632.jpeg
    IMG_4632.jpeg
    392,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4633.jpeg
    IMG_4633.jpeg
    369,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4631.jpeg
    IMG_4631.jpeg
    439 KB · Weergaven: 0
Gelukkig niet meer nadat ik mijn laatste schuiver gemaakt heb.
Een textieljas van een gerenommeerd Fins merk ging daarbij aan flarden.

Dezelfde middag zo’n setje gekocht.
Een leren pak zal toch ook stuk gaan bij een schuiver?
Ik heb beiden, zowel leer als textiel. Beiden wel van een gerenommeerd merk, maar al wel een paar jaar oud. Het textiel pak is lekker tijdens de kou, van +2 tot zo'n +15⁰c temperaturen daarboven draag ik leer.
Het textiel pak is 3 laags, maar als ik er 2 lagen uit haal, is het pak ook 2 maten te groot.
Het leren pak past gewoon goed met alleen thermo onderkleding, of korte broek en t-shirt.
 
Een leren pak zal toch ook stuk gaan bij een schuiver?
Zeker zal leer uiteindelijk ook doorschuren.
Maar een stuk later dan textiel.
Daarom draag ik een enkel laags urban setje onder mijn leren pak, en het dubbellaags Overland onder mijn textiel pak.
 
Over schuiver gesproken, kwam vorige week met mijn buikschuiver van de Motorbeurs, richting Breukelen. Man! wat stond er een wind. Dussss, tussen vrachtwagens door (120km/, was na 19:00 uur), ik leek wel een kite surfer. Maar lang leven de super sport's, plat met mijn borst op de tank en als een kogel door de wind.

Gr. René (2006 Yamaha YZF R1, rood)
 
Ik mis nog een optie: als het koud is mijn textielpak en als het warm genoeg is motorjeans met een leren motorjas en als het heel warm is een doorwaaijas met motorjeans.
 
Onder de 15°C: textiel pak dat gewoon over de gewone kleren gaat (afhankelijk van hoe koud het is).
Boven de 15°C: volledig leren pak, maar daar past alleen onderkleding onder (thermopak).
 
Ik mis nog een optie: als het koud is mijn textielpak en als het warm genoeg is motorjeans met een leren motorjas en als het heel warm is een doorwaaijas met motorjeans.
Dat laatste, PMJ jeans en Alpine Stars doorwaaijas/sneakers. In de zomermaanden rij ik aangenaam (en veilig) mee rond. Voor de frisse ochtenden heb ik een windstopper onder mijn jas.

Voor het ‘snellere’ werk op de 888 heb ik volledig lederen motorpak….. _O-
 
Ik vindt textiel deze winter toch te koud hoor! Ik rij s'morgens in een dikke leren broek met een dunne lange strakke onderbroek. en op de terugweg in de middag zonder. een dikke leren motorjas er boven, prima. Het is wel zwaar, maar geen last van de kou. Ik altijd budget kleding, als het maar de juiste dikte is, zomers jeans heel dun met bescherming en s'winters leer heel dik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan