Help!!!! Groot gat achterband en nu?!!!

roxio86

MF veteraan
5 apr 2011
23.928
0
036
Ik reed dus vanmiddag naar me werk en in de bocht voor me werk loopt nog een oud stuk spoor.

Nou rijden er veel vrachtwagens door die bocht en is dus het een en ander verzakt.
Kennelijk heb lag er of een stuk beton of spoor omhoog en zit nu met een gat van 3 cm in me achterband.

Heb er flink wat solutie in en over gegooid en daarna 2 proppen in gejenst nu lekt het gat nog ligt.

Wat is de verwachte houdbaarheid hiervan denken jullie?

Moet om 22.00 weer naar huis en laat nu een voetpomp brengen voor de lucht.

Het stukje werk naar huis is ongeveer 5 minuten. Zou ik dit reden op een zeer lage snelheid? :? '(
 
Zo lang je maar luchtdruk in de band houd: Als je de band van de velgrand afkomt verneuk je je velgen in no-time. Ik zou overigens maar rond gaan googlen op motorzaken in de buurt en op de route om te kijken waar je je motor kunt achterlaten (sleutels door de deur, en morgen wisselen ze de band)
 
Die 5 min. moet je kunnen overbruggen denk ik, als je de mogelijkheid hebt om die voetpomp mee te nemen.
Desnoods enkele keren stoppen om bij te pompen. Dat hij wat afgaat en platter wordt, moet je niet teveel van aantrekken. De band is toch voor de vuilbak, eens thuisgekomen.
Wel zien dat je de velg niet stuk rijd.
Maar met rustig rijden en is bijpompen zijn 5 minuten zo overbrugd (als hij maar een beetje meer lekt nu)
 
5 minuten? omg...


Ja daar kan ik ook niks aan doen :P Maar met de fiets is het wel weer een half uur.

Zo te zien heb ik het gat weten te dichten met die 2 proppen onder en door elkaar(bromfietsmonteur en beunhaas zijn werpt zijn vruchten af.)

Wat een hel je band oppompen met een voetpomp van 0.7 bar naar 2.9 bar.

Kan einde van de middag bellen naar iemand die nog 2 setjes velgen met banden heeft dus ik wacht af.

En dan morgen onderweg naar het werk maar even foto's maken van de situatie en de gemeente aansprakelijk stellen denk ik zo...... |( })
 
Ja daar kan ik ook niks aan doen :P Maar met de fiets is het wel weer een half uur.

Zo te zien heb ik het gat weten te dichten met die 2 proppen onder en door elkaar(bromfietsmonteur en beunhaas zijn werpt zijn vruchten af.)

Wat een hel je band oppompen met een voetpomp van 0.7 bar naar 2.9 bar.

Kan einde van de middag bellen naar iemand die nog 2 setjes velgen met banden heeft dus ik wacht af.

En dan morgen onderweg naar het werk maar even foto's maken van de situatie en de gemeente aansprakelijk stellen denk ik zo...... |( })


Moet je zeker doen :Y
Zit voorzien in hun verantwoordelijkheden (lees budget) om het wegdek in goede staat te houden.
Weet ook wel, dat dit gemakkelijker gezegd dan gedaan is en dat zij er ook niet altijd kunnen aan doen...... maar jij ook niet, en je betaald er mee belastingen voor.
Als je achterlicht stuk is, weet je 't ook niet en kun je er ook niet aan doen, maar als je pech hebt kun je der ook voor opdraaien.
Krijg je een mooie rekening van oom agent :( (persoonlijke ervaring)
 
Die 5 min. moet je kunnen overbruggen denk ik, als je de mogelijkheid hebt om die voetpomp mee te nemen.
Desnoods enkele keren stoppen om bij te pompen. Dat hij wat afgaat en platter wordt, moet je niet teveel van aantrekken. De band is toch voor de vuilbak, eens thuisgekomen.
Wel zien dat je de velg niet stuk rijd.
Maar met rustig rijden en is bijpompen zijn 5 minuten zo overbrugd (als hij maar een beetje meer lekt nu)

Niet te hard / ferme fietssnelheid en hobbels e.d. vermijden.
Als zo'n prop loskomt ben je de Sjaak.
 
Niet te hard / ferme fietssnelheid en hobbels e.d. vermijden.
Als zo'n prop loskomt ben je de Sjaak.


Het is gelukkig een kleine afstand maar laat de fiets ook niet achter op een verlaten industrieterrein.

Heb bij mij in de wijk pas weer drempels en hobbels dus ik ga het wel beleven.

En verder ja ach liep nu ook in een keer leeg met een gangetje of 40 en wist hem goed te houden dus zal met 50 niet veel anders zijn.

Tenzij het in een bocht gebeurd natuurlijk })
 
Vergeet niet dat als je band echt leeg raakt hij door kan zakken.
Als hij dan op zijn zijstandaard staat kan hij uiteindelijk ook omvallen.

Beter is dus om hem op de bok te zetten.
Vlak voor het rijden even oppompen en dan met max 50km/h naar de bandenboer. :)
 
Vergeet niet dat als je band echt leeg raakt hij door kan zakken.
Als hij dan op zijn zijstandaard staat kan hij uiteindelijk ook omvallen.

Beter is dus om hem op de bok te zetten.
Vlak voor het rijden even oppompen en dan met max 50km/h naar de bandenboer. :)


Een bok op een cbr 900rr??? waar zit die dan?

En de motor pakken voor 5 minuten euh ja.

Een half uur minimaal fietsen is niks voor mij :D

@ peetje brik waarom zou je het niet met een voetpomp redden dat snap ik niet,.???
 
Een bok op een cbr 900rr??? waar zit die dan?

images
 
Een bok op een cbr 900rr??? waar zit die dan?

En de motor pakken voor 5 minuten euh ja.

Een half uur minimaal fietsen is niks voor mij :D

@ peetje brik waarom zou je het niet met een voetpomp redden dat snap ik niet,.???

Even offtopic: half uur fietsen is zeg 9 à 10 km? Hoe zien die 5 minuten op je motor er dan uit?
 
Even offtopic: half uur fietsen is zeg 9 à 10 km? Hoe zien die 5 minuten op je motor er dan uit?


Wijk uit linksaf haarlemmerweg op rechtsaf richting sloterdijk open trekken door de bochten.

Lange rechte weg dus doorblazen. bochtje weer lang recht stuk.
Stoplicht rechtsaf linksaf over de kruising

1 lang recht stuk tot de inrit bij me werk.

Al met al een heerlijke 5 minuten. :Y
 
Even een update voor ik om 22.00 naar huis ga net even de voetpomp eraan gehangen zat nog 2.8 bar in.

Weer even 2 trapjes gedaan zodat deze weer op 2.9 stond en dan maar afwachten.

Zal wel loslopen kan dinsdag andere velgjes met banden halen en dan woensdag iig de achtervelg maar vast doen
 
En maandag en dinsdag toch op de trapfiets?


Morgenmiddag met de scoot scoot van vriendin.

Dinsdag vrij
dan eerst de auto ophalen (wel met de trapfiets)
Dan de kat ophalen wegbrengen naar het asiel (ze balletjes worden even gekortwiekt :D)
Dan paddockstand halen
Dan de kat ophalen en weer thuisbrengen en dan de velgjes halen.
Zodat ze er woensdag weer onder kunnen :D })
 
Dacht dat het ding nog (veel) lekte, met 1 bar kom je zelfs nog een heel eind

Zo heb ik hier is ooit iemand gehad, die kwam vragen of ik eens naar zijn fiets kon kijken, want de laatste tijd stuurde hij steeds slechter en slechter.
De brave man maakte zich al zorgen, dat het weer zo duur ging uitvallen voor hem en hoopte dat het nog een beetje zou meevallen.
Na even naar de fiets gekeken te hebben, vertelde ik hem dat het goed meeviel, en dat een beetje lucht nog gratis was :)

Reed rond met 1.3 bar in ze band |(
 
Morgenmiddag met de scoot scoot van vriendin.

Dinsdag vrij
dan eerst de auto ophalen (wel met de trapfiets)
Dan de kat ophalen wegbrengen naar het asiel (ze balletjes worden even gekortwiekt :D)
Dan paddockstand halen
Dan de kat ophalen en weer thuisbrengen en dan de velgjes halen.
Zodat ze er woensdag weer onder kunnen :D })

Hehe, mooie dagvulling. _O- _O- :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan