Help gsx-r start opeens niet

MeilinkCC

Die hard MF'er
15 okt 2012
913
0
Rotterdam
Hallo, ik heb een gsx-r 600 k1

motor doet het altijd prima.. en nu net wil ik hem starten en loopt er iets te tikken heel snel.
dus ik kap eraf halen en luisteren wat het is. nu heb ik een foto gemaakt van wat er tikt.. maar ik weet totaal niet wat het is.

me accu is ook opeens 10.2
als ik me licht aan doe vallen alle lampen uit die op me dashbord branden.

iemand een idee..

zekering is het niet
full
 
Hallo, ik heb een gsx-r 600 k1

motor doet het altijd prima.. en nu net wil ik hem starten en loopt er iets te tikken heel snel.
dus ik kap eraf halen en luisteren wat het is. nu heb ik een foto gemaakt van wat er tikt.. maar ik weet totaal niet wat het is.

me accu is ook opeens 10.2
als ik me licht aan doe vallen alle lampen uit die op me dashbord branden.

iemand een idee..

zekering is het niet
[afbeelding]

accu dood :Y
 
ben ff me accu aan t opladen. lijkt me even de goedkoopste manier als dat t zou kunnen zijn. anders misschien idd een nieuwe accu. en even kijken of er ergens geen kortsluiting zit.
 
ben ff me accu aan t opladen. lijkt me even de goedkoopste manier als dat t zou kunnen zijn. anders misschien idd een nieuwe accu. en even kijken of er ergens geen kortsluiting zit.

aansluitingen van de accu naar de kabels , massa aansluiting, e.d. schoonmaken/controleren op corrosie kan ook geen kwaad.

als je hem aan de praat hebt de laadspanning contoleren.
 
Heeft die een tijd stil gestaan dan? Want 10,2 volt met regelmatig rijden duidt op iets in je oplaadcircuit of een oude kapotte accu zoals boven meerdere malen gemeld of een tijd niet te hebben gereden
 
Laatst bewerkt:
Motor accu gaat doorgaans 3 jaar mee ... soms wat langer als je ze uit de motor haalt en met kamertemp opbergt in de winter.

Zo ver ik heb meegemaakt max 3 jaar...Maar ik haalde ze er niet uit maar wel aan de druppellader swinters met vorst
 
Niks mis met me accu.

conclusie is:"

ik was een paar dagen geleden thuis gekomen.. zonnetje scheen. dus ik me motor in de schuur zetten en nu heb ik hem niet op stuurslot gedaan maar 1tje verder PK waardoor dus mijn lamp enkele uren heeft aangestaan. mijn vader heeft dat uitgedaan zonder dat ik dat wist.

accu doet t nu zonder enige moeite.
 
Niks mis met me accu.

conclusie is:"

ik was een paar dagen geleden thuis gekomen.. zonnetje scheen. dus ik me motor in de schuur zetten en nu heb ik hem niet op stuurslot gedaan maar 1tje verder PK waardoor dus mijn lamp enkele uren heeft aangestaan. mijn vader heeft dat uitgedaan zonder dat ik dat wist.

accu doet t nu zonder enige moeite.

smoesjes gewoon een nieuwe accu kopen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan