Het Algemene Bobber Topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco1978

Die hard MF'er
9 jun 2009
801
0
Nieuwkoop
Ik was hem nog niet tegengekomen hier,dus dacht laat ik er eens 1 aan maken! *D

Dit topic is bedoeld voor liefhebbers en/of bobberrijders die hun projecten of favoriete bobbers willen delen!
Heb je tips of leuke adressen,zet ze hier neer.
Maakt niet uit wat voor merk bobber!

Ik ben benieuwd of hier wat animo voor is?!
 
Laat ik zelf maar beginnen...

Samen met mn zwager hebben we in de winter van 2011/12 een Honda VT600 verbobberd
Toen we de motor kregen was het een hele mooie Creme witte standaard Shadow600
We hebben de motor tot de laatste bout uit elkaar gehaald en het hele frame kaalgemaakt en in hoogglans zwart gespoten.
Vervolgens de tank in matzwart(net zoals bijna iedereen) gespoten :P
Het blok flink schoongemaakt en opnieuw gepolijst en hier en daar gespoten en voorzien van nieuwe vloeistoffen en filters en boegies.
Vervolgens opnieuw opgebouwd met de nieuwe onderdelen,zoals nieuwe open uitlaten,ander stuur+bijbehorende langere kabels...
We hebben de verlichting en de start/stop knop omgelegen zodat de knoppen in de zijkap van de VT600 zitten...
Enough talk...time for pics :9~

7355549648_6859b785b4_z.jpg

7170338217_7240c6846a_z.jpg

img1496576561.jpeg


Inmiddels staat de VT op de krik want er wordt een 16 Inch Harley voorwiel op maat gemaakt!
Ook gaat de bobber deze winter weer helemaal uit elkaar om het Frame zwart te laten poedercoaten,en de tank van een iets originelere kleur als matzwart te voorzien...
Kleur is nog niet helemaal bekend maar 1 ding is zeker en dat is dat het Flakes gaan worden.
Beetje bij beetje rommelen we verder en vinden we steeds weer iets nieuws om onder handen te nemen :)
 
Aangezien we heel lastig met zn tweeen op 1 motor kunnen rijden heb ikzelf ook een VT600 aangeschaft die al een aardig eind opweg was naar een bobber...
De motor had ruim een jaar stil gestaan en wilde dus ook niet meer starten...
Maar na een nieuwe accu,4 nieuwe boegies en een avond sleutelen,hebben we hem inmiddels weer aan de praat gekregen.
Enigste probleem wat er nu nog is is een kapotte benzinekraan!
Een nieuwe is reeds al besteld,maar minimale levertijd is 4 weken want niemand heeft die dingen op voorraad :(
Ook heb ik het stuur al veranderd+kabels,en een nieuwe koplamp inplaats van de Peanutlamp die er op zat,de tank en het spatbord heb ik kaalgeschuurd en voorzien van een laklaag!
Leek me wel ff leuk want hij was blauw met allemaal foute tribals erop :r
En het kan altijd nog veranderd worden ;)
de zijkappen enzo moet ik nog ff wat op verzinnen.
Genoeg dingen te doen nog,zoals...
:Luchtfilter
:Nieuwe kabelboom
:Start/stop/licht knoppen omleggen
:Dikkere Firestone voorband
enz,enz...

FF een hele lelijke foto zoals die er nu bijstaat(tank is van mn zwager,die van hem staat toch even stil ;) )
9478665993_d22d01e967_z.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sorry niet gezien 8-)


Maar laatste post is van 2005 en dan staat eronder" Dit onderwerp is meer dan 14 dagen oud, het reageerveld is daarom verborgen".

Dus nieuwe ronde nieuwe kansen ;)
slechte reden :)

topic is dubbel, dus slot :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan