Het Aprilia RS125 topic (3)

Iemand nog zoiets liggen??
full
 
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar rs 125 velgen model 2006 of later.
Zou super zijn als iemand mij er aan kan helpen...
Groet, Sven
 
volgens mij heeft mijn broer er nog een over. (complete set waarschijnlijk)
Zal eens vragen of ie 'm wilt verkopen of zelf als reservewiel wilt houden.
 
Wat is jullie ervaring wat betreft olie?
Ik was zelf altijd in de veronderstelling dat Castrol RS tweetakt olie goed was.
Bij mijn RS (Rotax 122) zijn de lagers kapot gelopen en volgens een tweetakt specialist hier in de buurt komt dat doordat de Castrol olie te dik zou zijn en omdat de benzine van tegenwoordig (door toevoeging van ethanol) niet meer goed mengt met de olie.
 
Wat is jullie ervaring wat betreft olie?
Ik was zelf altijd in de veronderstelling dat Castrol RS tweetakt olie goed was.
Bij mijn RS (Rotax 122) zijn de lagers kapot gelopen en volgens een tweetakt specialist hier in de buurt komt dat doordat de Castrol olie te dik zou zijn en omdat de benzine van tegenwoordig (door toevoeging van ethanol) niet meer goed mengt met de olie.

Of dat het geval is betwijfel ik, mag toch aannemen dat een fabrikant als Castrol zijn olie daar wel op aanpast. Maar hoor wel vaak dat de Castrol veel resten achter laat.

Ik heb nog een aantal bussen 7100 staan, toen was die erg goed maar die bestaat ook niet meer. Weet niet wat er voor in de plaats is gekomen eigenlijk.
 
Ik heb een compleet voorwiel met schijf model 2006 en verder. Dus wie interesse heeft.....
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier de kleurcode van de blauwe velgen model 2008?
Ik wil ze opnieuw laten poedercoaten.
Mogelijk ook een goed adres dit te laten doen..
 
Heeft iemand hier de kleurcode van de blauwe velgen model 2008?
Ik wil ze opnieuw laten poedercoaten.
Mogelijk ook een goed adres dit te laten doen..

Helaas, geen idee. Denk ook niet dat iemand je die zo even kan geven.

In principe elk adres kan dit, geef alleen heeeeel duidelijk aan niet de pasvlakken van de schijf/lagers en tandwiel te coaten!
 
Hoi, kom weer eens langs. Een hoop RS'jes versleten en nu terug eentje gekocht. 2001 model en helemaal origineel, maar zal niet zo blijven.

Een hoop gaat in de verkoop:

- slotenset (compleet)
- achterlicht met kentekenplaathouder (2x)
- knippers voor (1 setje)
- knippers acter (2 setjes)
- voorste subframe (dashboarhouder) (1x)
- setje spiegels
- kuipenset
- subframe achter
- onderkuip achter

Dit is de kleurstelling:

rs125%2002%204.jpg


Groeten

Thomas
 
Hey Roy, is niet mijn fiets, maar ging om de kleurstelling.

In feite wil ik een 1993 model, maar met rotax 122 en elektro. Hoewel er weinig verschil is tussen 123 en 122 (op papier), heb ik de 122 altijd fijner gevonden. Die blokken draaien gewoon iets mooier.

Alles wat NM specifiek is (zoals kuipen, subframes etc) mag weg om dan een extrema kuipenset (en al het nodige) te monteren.
 
Hey Roy, is niet mijn fiets, maar ging om de kleurstelling.

In feite wil ik een 1993 model, maar met rotax 122 en elektro. Hoewel er weinig verschil is tussen 123 en 122 (op papier), heb ik de 122 altijd fijner gevonden. Die blokken draaien gewoon iets mooier.

Alles wat NM specifiek is (zoals kuipen, subframes etc) mag weg om dan een extrema kuipenset (en al het nodige) te monteren.

Een 93 extrema hoort eigenlijk een mat frame / achterbrug en voetsteunen te hebben.
Welke kleurstelling wordt het?
 
Klopt, maar zo'n purist ben ik dan ook weer niet - deze keer ;).

Paars/Wit/Rood

Thomas, ga je hem spuiten of met originele kappen opbouwen?
Ik weet nog een setje kontkappen te liggen, nieuw. Niet goedkoop maar het is nog wel te koop. (Volgens mij vraagt hij 100 euro per kontkap, dus 200 voor links en rechts)
 
Thomas, wat zou je de complete kappenset willen? En in welke staat verkeerd hij?

Voor de geinteresseerde heb ik nog een subframe liggen en mat grijze (originele) zij kappen. Een achterrem met schijf en achtervelg.

Ik hoor het wel!
 
Ik ben er eindelijk weer een keertje

Hoop gezeik gehad met mn rs125 na twee jaar trouwe dienst. Eerst maar eens een gesprongen bovenste zuigerveer thv de uitlaatpoort (ik koop nooit meer mitaka zuigers). Zuiger en cilinder waren afgeschreven, heb ondertussen het gehele blok zelf gereviseerd en ingereden dus dat is weer in orde.

Nou deed mn powervalve het opeens niet meer en na wat meten heb ik de conclusie getrokken dat mn servo/solenoid is overleden. Wanneer ik mn accu direct op de servo aansluit gaat er wel stroom lopen maar ik hoor verder helemaal niks. Heeft iemand toevallig nog een werkende servo liggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan