Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Door een kleine val is mijn stuur iets verbogen, vandaar wil ik graag een nieuwe.
Heeft 1 van jullie advies welk stuur fijn is aangezien er zo veel verschillende vormen zijn?

Ik hoor graag van jullie
 
Ik heb met plezier deze LSL superbike stuur

l_123l001ch.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft USD voorvork of ervaring ermee? Ik vind de looks echt gaaf maar wil niet minder gevoel op rijervaring. Mijn huidige voorvork heeft progressieve veren.

Hoor het graag. Modificatie hoe is mij wel duidelijk.
 
Een USD is doorgaans lichter in het onafgeveerd gewicht dus geeft juist meer gevoel.
Ik weet dat Unruled er eens 1 in zijn B12 heeft gezet, deze kwam van een GSXR11000.
 
Staat hier ook nog in de planning, een USD vorkje... Houdt ons een beetje op de hoogte met technische details en foto's als je wil.
 
Ervaring zal nog wel even duren aangezien ik van de winter niet ga rijden.

Ik heb de voorvork gebruikt van een yamaha yzf750
Stuurpen overgezet van de Bandit, dit past.
Alleen de kroonplaat past niet. Gat van de Bandit was 22mm en van de yzf 23,5mm. Dit heb ik opgelost door een buis te draaien met een kleine perspassing. helaas werkte dit niet dus heel wat centers in de stuurpen geslagen zodat de buis uiteindelijk vast zat op de stuurpen, daarna afgedraaid op 23,5mm waardoor de kroonplaat mooi opgesloten zit.

T-stuk gemonteerd en poten gemonteerd, dit past allemaal precies. nokjes van de stuuruitslag stukje afgeslepen voor meer stuuruitslag. Dit moet ik nog verder afwerken.

Wat nu nog moet gebeuren is een busje draaien voor km-teller opnemer, die gebruik ik niet. Stuuruitslagnokjes afwerken. Koplamporen bestellen. Ook ben ik bezig met de velgranden polijsten.

Voor de ombouw heb ik een complete voorkant gekocht: Voorvork met t-stuk en clipons, remsysteem en voorvelg met as. Velg lijkt erg veel op de originele dus dit laat ik zo.

Foto's moet ik nog maken

(Maten zijn trouwens niet exact, is al een poosje geleden dat ik dit gemaakt hebt)
 
Laatst bewerkt:
Ervaring zal nog wel even duren aangezien ik van de winter niet ga rijden.

Ik heb de voorvork gebruikt van een yamaha yzf750
Stuurpen overgezet van de Bandit, dit past.
Alleen de kroonplaat past niet. Gat van de Bandit was 22mm en van de yzf 23,5mm. Dit heb ik opgelost door een buis te draaien met een kleine perspassing. helaas werkte dit niet dus heel wat centers in de stuurpen geslagen zodat de buis uiteindelijk vast zat op de stuurpen, daarna afgedraaid op 23,5mm waardoor de kroonplaat mooi opgesloten zit.

T-stuk gemonteerd en poten gemonteerd, dit past allemaal precies. nokjes van de stuuruitslag stukje afgeslepen voor meer stuuruitslag. Dit moet ik nog verder afwerken.

Wat nu nog moet gebeuren is een busje draaien voor km-teller opnemer, die gebruik ik niet. Stuuruitslagnokjes afwerken. Koplamporen bestellen. Ook ben ik bezig met de velgranden polijsten.

Voor de ombouw heb ik een complete voorkant gekocht: Voorvork met t-stuk en clipons, remsysteem en voorvelg met as. Velg lijkt erg veel op de originele dus dit laat ik zo.

Foto's moet ik nog maken

(Maten zijn trouwens niet exact, is al een poosje geleden dat ik dit gemaakt hebt)

Waarom voor een yamaha yzf750 usd en niet een meer voorkomende swap zoals bijvoorbeeld een gsxr1100?
 
Zoekt er iemand nog een werkplaatshandboek voor de Bandit? tussen 1995 en 1997 (600 en 1200)
Ik heb er nog eentje in goede staat, mag voor een tientje ex verzending iemand anders blij gaan maken!
 
Laatst bewerkt:
Een USD is doorgaans lichter in het onafgeveerd gewicht dus geeft juist meer gevoel.
Ik weet dat Unruled er eens 1 in zijn B12 heeft gezet, deze kwam van een GSXR11000.
Bijna... een gsxr750, uit 1991... de mijne om precies te zijn

Doordat de bovenpoten dikker zijn tordeert het geheel minder, en door het lagere onafgeveerde gewicht is het stuurgedrag ook beter.
 
Laatst bewerkt:
Bijna... een gsxr750, uit 1991... de mijne om precies te zijn

Doordat de bovenpoten dikker zijn tordeert het geheel minder, en door het lagere onafgeveerde gewicht is het stuurgedrag ook beter.

Mijn zoek acties kwamen op niets uit. Wat is het verschil tussen een gsxr750 en een gsxr1100 USD?
 
Terug
Bovenaan Onderaan