Het Circuit op met Racecracks Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgende week dinsdag ga ik met Racecracks het circuit op en naar aanleiding van deze circuitdag heb ik een tweetal vragen:

Ik lees op de website dat er een bandenservice aanwezig is. Nu vroeg ik me af of ik tijdens deze dag ook de banden die ik zelf heb meegenomen kan laten monteren.

De tweede vraag heeft ook met banden te maken: Ik heb nu een Pirelli supercorsa SC2 achterband en ik ben benieuwd of ik hier nog een dag mee kan rijden. Het profiel aan de zijkanten is ongeveer 2,5 mm en mijn PR op Assen is 2.04,222

Onderstaand een foto van de achterband:
full


Btw: Is er nog iets waar ik extra goed op moet letten ivm de technische keuring?
 
Ik lees op de website dat er een bandenservice aanwezig is. Nu vroeg ik me af of ik tijdens deze dag ook de banden die ik zelf heb meegenomen kan laten monteren.
Dat kan, als je zelf de velg eraf haalt kost je dat 10 euro per velg.

Btw: Is er nog iets waar ik extra goed op moet letten ivm de technische keuring?
Nee, zorg gewoon dat je motor op orde is. De technische controle is leuk maar zie het niet meer dan een een bevestiging dat je motor op orde is.
 
Ik hoorde/las laatst ergens dat kettingspanning vaak nog wel eens te strak wordt gezet. Dat is ook niet goed.

Dikte van de remblokjes is ook iets wat makkelijk te checken is.
 
Btw: Is er nog iets waar ik extra goed op moet letten ivm de technische keuring?

Zorg dat de motor gewoon goed is voor je gevoel, en idd slijtage delen zelf even controleren. verwacht niet dat er van alles extreem gecontroleerd word. of ga bij twijfel de avond vooraf, ook dan is er mogelijkheid om te keuren.

ik heb altijd bij de keuring van die vervelende discussies over mijn DB killers _O- _O-
 
Volgende week dinsdag ga ik met Racecracks het circuit op en naar aanleiding van deze circuitdag heb ik een tweetal vragen:

Ik lees op de website dat er een bandenservice aanwezig is. Nu vroeg ik me af of ik tijdens deze dag ook de banden die ik zelf heb meegenomen kan laten monteren.

De tweede vraag heeft ook met banden te maken: Ik heb nu een Pirelli supercorsa SC2 achterband en ik ben benieuwd of ik hier nog een dag mee kan rijden. Het profiel aan de zijkanten is ongeveer 2,5 mm en mijn PR op Assen is 2.04,222

Onderstaand een foto van de achterband:
[afbeelding]

Btw: Is er nog iets waar ik extra goed op moet letten ivm de technische keuring?
Je kan wel starten met deze band maar ik zou hem na 2 of max 3 sessies wisselen voor een nieuwe of betere.
 
Ik heb trouwens een Sena communicatieset in de helm zitten, en in/uitbouwen is een best geknooi (Shoei NXR).
Mag deze gewoon blijven zitten?
 
Volgende week dinsdag ga ik met Racecracks het circuit op en naar aanleiding van deze circuitdag heb ik een tweetal vragen:

Ik lees op de website dat er een bandenservice aanwezig is. Nu vroeg ik me af of ik tijdens deze dag ook de banden die ik zelf heb meegenomen kan laten monteren.

De tweede vraag heeft ook met banden te maken: Ik heb nu een Pirelli supercorsa SC2 achterband en ik ben benieuwd of ik hier nog een dag mee kan rijden. Het profiel aan de zijkanten is ongeveer 2,5 mm en mijn PR op Assen is 2.04,222

Onderstaand een foto van de achterband:
[afbeelding]

Btw: Is er nog iets waar ik extra goed op moet letten ivm de technische keuring?

Iemand van het 10 topic....gezellig, wellicht kom je bij mij in de groep!!
Wat Fer zegt: 2 a 3 sessies dan wel naar beter/vers rubber.

Voor de keuring even letten op slijtageonderdelen idd, remmerij, tandwielen en ketting (liever iets losser dan te strak). Met een beetje gezond boeren verstand kom je al een end.

Heeel veel plezier iig!!!!
 
Iemand van het 10 topic....gezellig, wellicht kom je bij mij in de groep!!
Wat Fer zegt: 2 a 3 sessies dan wel naar beter/vers rubber.

Voor de keuring even letten op slijtageonderdelen idd, remmerij, tandwielen en ketting (liever iets losser dan te strak). Met een beetje gezond boeren verstand kom je al een end.

Heeel veel plezier iig!!!!

Hoi!

Zo te horen zijn er in ieder geval meerdere MF'ers aanwezig, leuk! Ik ben benieuwd. Ben je voorrijder of ga je observeren? Ik ga vrij rijden in groep 3. Ik bedenk me nu dat je in het ZX10R-topic ook al had gezegd dat de achterband nog goed is voor een paar sessies. Een gebruikt setje pirelli's en een nieuwe continental achterband zijn al onderweg.

De gebruikelijk dingen dus. Ik was benieuwd, omdat ik vorige maand met MSH heb gereden en ik niet mocht rijden met een beschadigde remhendel. Voor de rest zijn alle slijtageonderdelen min of meer nieuw.

Bedankt!!
 
ik ben er de 13e ook bij! :D

vorige week vrijdag een nieuwe bandenset, eergisteren vering laten afstellen bij HK, gisteren olie beurtje en alles nagelopen, zondag de circuitkuipen etc erop en we kunnen!

rijden er meer de avond ervoor al naar het paddock?
 
ik ben er de 13e ook bij! :D

vorige week vrijdag een nieuwe bandenset, eergisteren vering laten afstellen bij HK, gisteren olie beurtje en alles nagelopen, zondag de circuitkuipen etc erop en we kunnen!

rijden er meer de avond ervoor al naar het paddock?

Ja zeker ik ben altijd de avond ervoor aanwezig, lekker relaxed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan