Het Ducati Diavel topic

Drive safely inderdaad, maar die koffers blokkeren wel het zicht op je knipperlichten..

Je zou een tanktas van kriega kunnen nemen, die blokkeert ook niet je vulopening. Mits je de 10liter variant neemt.

Je kan ook een topkoffer van hepco en Becker monteren.


Kan je geen achterlichten/knipperlichten in die koffers bouwen? Ik zie al van die lichte stukken zitten...daar moet je toch iets mee kunnen? Led strips of zo? Is tegenwoordig allemaal erg dun.

Vind ze in ieder geval veel mooier dan die Ducati koffers met die flut ritsen.
 
Kan je geen achterlichten/knipperlichten in die koffers bouwen? Ik zie al van die lichte stukken zitten...daar moet je toch iets mee kunnen? Led strips of zo? Is tegenwoordig allemaal erg dun.

Vind ze in ieder geval veel mooier dan die Ducati koffers met die flut ritsen.

Ik ga gewoon eens rustig kijken wat de mogelijkheden zijn als ik ze binnen heb,.....voorlopig staat mijn bestelling nog op "processed" ;(
 
Ja ja, na 2 weken ein-de-lijk de diavel in huis. :)


Direct even ander dempertje gekocht. Zondag maar even lekker rijden en daarna poetsen en de motor in de wax zetten!

1k0.jpg
 
Iemand ervaring met het vervangen van de veer achter? Ik rij ongeveer 30% van de tijd alleen, maar meestal samen. Ik weeg 110 kilo en mijn vriendin 65 kilo. Na een flinke rit samen zie ik dat de achterveer zijn diepste punt heeft bereikt doordat er schuurmarks op mijn achterspatbord zitten, men noemt dat geloof ik "maxed out" op het US Diavelforum.

Ik overweeg nu om een 105Nm veer te laten installeren,... Iemand gedachten hierover? Ik ben verder overigens best tevreden over de vering, dus Ohlins vind ik overdreven en te duur.
 
Ik neem aan dat je je pre load al helemaal hebt ingedraaid? Ik weet dat het niet wl horen ;), maar kan je alleen maar zeggen dat ik de ohlins super vond. Ik zou eens kijken op het amerikaanse diavel forum, daar heb ik dit vaker gelezen.
 
Ik neem aan dat je je pre load al helemaal hebt ingedraaid? Ik weet dat het niet wl horen ;), maar kan je alleen maar zeggen dat ik de ohlins super vond. Ik zou eens kijken op het amerikaanse diavel forum, daar heb ik dit vaker gelezen.

Nee, ik heb nog niets veranderd aan de stock settings. Ik ga een kijken hoe ik dat moet doen, thx voor de aanvulling.
 
Je kan de draaiknop ter hoogte van de achterste cilinder indraaien. Daarmee voorkom je dat je met bijrijder doorzakt.
 
En daar komt ook mijn volgende vraag vandaan:

Ik wilde na de hagelbui weer opstappen maar.....

Ik heb een Touring zadel en dan ben de niet blij als het geregend heeft. Het is namelijk een soort spons.
Nu heb ik al meer foto's gezien van Diavels met sponszadel. Hoe houden jullie dat zadel droog tijdens een regenbui?

Ik had er nu een vuilniszak overheen gedaan maar dat vind ik toch niet helemaal top.
 
Er gaan geruchten dat er twee varianten op de markt zijn, ik heb dat ooit bij de dealer nagevraagd maar die ontkende dat.
 
Ik heb geen idee wat je daar aan kan doen, zelf gebruik ik een GT zadel, zelfde als op de Strada zeg maar.. Deze is van leer en dan heb je geen last van vocht wat er in trekt.
 
Het is wel prettig dat het zadel een stroef materiaal als zitvlak heeft. Je schuift niet naar achteren bij de geweldige acceleratie van de Diavel.
Gewoon ergens binnen zetten lijkt de enige oplossing dus. |(
 
Opnieuw bekleden zal bijna net zo duur zijn als een zadel..
Dus binnen parkeren of toch de vuilniszak ;)
 
Vandaag een prachtige rit gemaakt naar Haaften om een mooie gebruikte Kriega US10 op te halen bij een mede Diavel liefhebber en forumlid ;-) Bovendien van deze vriendelijke biker enkele bruikbare tips meegekregen! Muchas Gracias!

Bij het veerpont van Schoonhoven enkele Ducati's tegengekomen waaronder in ieder geval een Diavel carbon rood. Op de Waaldijk vlakbij Haaften kwamen we een Diavel en een xDiavel tegen! Iemand van hier toevallig?

Ashampoo_Snap_2016.04.20_22h01m58s_001__zpstfaladlt.png


En voor een impressie van deze heerlijke rit.
 
Laatst bewerkt:
Valt best mee met dat beschaafde, klinkt in het echie best lekker. Die full termignoni's zijn veels te luid, zonder dempers ronduit asociaal :)
 
Valt best mee met dat beschaafde, klinkt in het echie best lekker. Die full termignoni's zijn veels te luid, zonder dempers ronduit asociaal :)


Ik heb ze en ben het ermee eens...ze zijn echt vrij luidruchtig...heb getwijfeld om de termi eraf te halen.

Maar toen ik rond ging rijden merkte ik dat mensen zich er niet aan storen als je normaal gas geeft.

Als je m vol open gooit wel.....maar das dan wel echt erg lekker.
 
Haha, van een afstand klinkt het best cool. Maar ik zou het toch niet fijn vinden als ik zo'n buurman had die ochtends telkens daarmee zou wegrijden.

Zonder dempers is echt niet ok. Maar dat geldt voor iedere motor zonder de Killers.
 
Pfff , buren .....

Vorige zondag nog een demonstratierit meegereden doorheen Brussel tegen de aanslagen van de afgelopen tijd , daar was pas motorgeluid te horen , :] :W :Y
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan