jaap43
MF veteraan
Nee hoor, we hebben dezelfde hobbies: BMW-rijden en rokenWekenlang sessies psychologische hulp volgden daar waarschijnlijk op ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee hoor, we hebben dezelfde hobbies: BMW-rijden en rokenWekenlang sessies psychologische hulp volgden daar waarschijnlijk op ?
De eigen weerstand van dunne of dikke draden verschilt zo weinig van elkaar dat dat geen verschil uitmaakt.Ik kwam een website tegen waarin werd gesteld dat de verlichting van de rt's niet zo geweldig was en de koplamp meer licht kon geven als je de draden dwaarlangs de koplamp z'n voeding krijgt, worden vervangen voor dikkere exemplaren.
Heeft iemand hier zo iets uitgevoerd?
indien je de lampen met een (goed) relais schakeld zou je ook wel eens winst kunnen halen.De eigen weerstand van dunne of dikke draden verschilt zo weinig van elkaar dat dat geen verschil uitmaakt.
Veel belangrijker zijn de contacten, doorverbindingen en aansluitingen.
Bij het vervangen van de bedrading door een dikkere uitvoering worden bijna altijd ook deze verbindingen vernieuwd en wordt de verbetering aan de dikkere draden toegeschreven.
Een lengte van 2 meter koperdraad met een diameter van 1 mm2 heeft een weerstand van 0,035 Ohm.
Menig contact mag jaloers zijn op deze waarde, vervuilde contacten komen vaak uit op een 10 maal hogere waarde.
Als ze maar geen rotjes mee hebben, dan zijn ze samen wel heel vervelend
Een deel van die streken toen te horen gekregen. Maar het zijn wel rasartiesten met het verhelpen van kleine en grote storingenWat dacht je van poedersuiker?
Prima tochJaap: Ik moest nog even terug om de koffers op te halen die ik was vergeten bij de motorkelder, heb geen enkele last meer gehad van de toeren die blijven hangen, zelfs nog minder dan voorheen.
Tevens net erachter gekomen dat de nieuwe motor 1:21 doet, netjes!
voor mij persoonlijk:
harmonica-rubbers er af,
volgens mij richten ze meer schade aan dan ze opleveren.
(maar da's echt persoonlijk)
Maar dan zal hij wel de afdichtrubbers van de kuip moeten verwijderen. De rubbers die heeft zijn bedoeld voor een motor zonder kuip.Beschermen prima tegen vuil/aangevroren regen op de vorkpoten waardoor de keerringen langer heel blijven.
Bij de juiste maat en de juiste montage moeten ze gewoon netjes op hun plaats blijven zitten !
Dat zegt ik, juiste maat/type is belangrijk dusMaar dan zal hij wel de afdichtrubbers van de kuip moeten verwijderen. De rubbers die heeft zijn bedoeld voor een motor zonder kuip.
Jemig, lang hier niet geweest en wat een bekende koppen. De reden van mijn bezoek is de sores aan mijn Beemer R80 G/S. Lang niet naar gekeken, maar mis het gemak van dat ding.
Wat is er loos. Hij knalt, dreigt af te slaan/slaat af bij het doortrekken naar hogere toerentallen. Bijvoorbeeld bij het opvoeren van de snelheid voor het invoegen op de snelweg.
Inmiddels heb ik de tank bekeken en geconstateerd dat die coating daarvan loslaat. Dus zo goe mogelijk schoongemaakt en een filter tussen de benzineleiding geplaatst. Proefritten en weer het euvel, beetje constante snelheid geen probleem, doortrekken weer knallen. Ik zoek het nog altijd in de benzinetoevoer maar vertrouw ook de elektronica niet geheel. Inmiddels, sinds de Eifel wel een nieuwe bobine gemonteerd. Ik lees jullie meningen graag.
Carbs schoon? Gaskabel orde?
Werkt je vervroeging wel goed?
Pieter