Het grote allesomvattende BMW Boxer topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kwam een website tegen waarin werd gesteld dat de verlichting van de rt's niet zo geweldig was en de koplamp meer licht kon geven als je de draden dwaarlangs de koplamp z'n voeding krijgt, worden vervangen voor dikkere exemplaren.
Heeft iemand hier zo iets uitgevoerd?
 
Dat heb ik ook gelezen, ben ik ook wel benieuwd naar.
Tevens naar de mogelijkheden van Xenon licht op de motor.

Ik heb xenon op de GTR gehad, en dat beviel me waanzinnig goed, je wordt beter gezien en je hebt 's avonds een bak licht voor je op de weg.
 
Ik kwam een website tegen waarin werd gesteld dat de verlichting van de rt's niet zo geweldig was en de koplamp meer licht kon geven als je de draden dwaarlangs de koplamp z'n voeding krijgt, worden vervangen voor dikkere exemplaren.
Heeft iemand hier zo iets uitgevoerd?
De eigen weerstand van dunne of dikke draden verschilt zo weinig van elkaar dat dat geen verschil uitmaakt.

Veel belangrijker zijn de contacten, doorverbindingen en aansluitingen.

Bij het vervangen van de bedrading door een dikkere uitvoering worden bijna altijd ook deze verbindingen vernieuwd en wordt de verbetering aan de dikkere draden toegeschreven.

Een lengte van 2 meter koperdraad met een diameter van 1 mm2 heeft een weerstand van 0,035 Ohm.

Menig contact mag jaloers zijn op deze waarde, vervuilde contacten komen vaak uit op een 10 maal hogere waarde.
 
De eigen weerstand van dunne of dikke draden verschilt zo weinig van elkaar dat dat geen verschil uitmaakt.

Veel belangrijker zijn de contacten, doorverbindingen en aansluitingen.

Bij het vervangen van de bedrading door een dikkere uitvoering worden bijna altijd ook deze verbindingen vernieuwd en wordt de verbetering aan de dikkere draden toegeschreven.

Een lengte van 2 meter koperdraad met een diameter van 1 mm2 heeft een weerstand van 0,035 Ohm.

Menig contact mag jaloers zijn op deze waarde, vervuilde contacten komen vaak uit op een 10 maal hogere waarde.
indien je de lampen met een (goed) relais schakeld zou je ook wel eens winst kunnen halen.
maar idd: voor die slordige 4 amp. dat een koplamp trekt gaat een 1,5² (of zelfs 1²) draad niet warm worden.
 
Vanmiddag de wielen voorzien van bt 45's, moeten deze banden ook eerst voorzichtig ingereden worden ivm gladde laag uit de mal?
 
Jaap: Ik moest nog even terug om de koffers op te halen die ik was vergeten bij de motorkelder, heb geen enkele last meer gehad van de toeren die blijven hangen, zelfs nog minder dan voorheen. :)

Tevens net erachter gekomen dat de nieuwe motor 1:21 doet, netjes!
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, ik heb een vraag m.b.t. de voorvorkrubbers van de oude RT.
De bovenkant van de harmonica-balgen kruipen, ondanks slangeklemmen steeds omhoog(ik denk door het inveren van de vork) waardoor deze 'in'de opening van de andere rubbers komen die aan de onderkant van de kuip vast zitten. Dit beperkt de stuuruitslag wat bijna-valpartijen met manouvreren kan veroorzaken.
aannemende dat beidesoorten rubbers op deze motor horen, wat doe ik dan fout?
 
voor mij persoonlijk:
harmonica-rubbers er af,
volgens mij richten ze meer schade aan dan ze opleveren.
(maar da's echt persoonlijk)
 
Laatst bewerkt:
Beschermen prima tegen vuil/aangevroren regen op de vorkpoten waardoor de keerringen langer heel blijven.

Bij de juiste maat en de juiste montage moeten ze gewoon netjes op hun plaats blijven zitten !
Maar dan zal hij wel de afdichtrubbers van de kuip moeten verwijderen. De rubbers die heeft zijn bedoeld voor een motor zonder kuip.
 
Laatst bewerkt:
Jemig, lang hier niet geweest en wat een bekende koppen. De reden van mijn bezoek is de sores aan mijn Beemer R80 G/S. Lang niet naar gekeken, maar mis het gemak van dat ding.

Wat is er loos. Hij knalt, dreigt af te slaan/slaat af bij het doortrekken naar hogere toerentallen. Bijvoorbeeld bij het opvoeren van de snelheid voor het invoegen op de snelweg.
Inmiddels heb ik de tank bekeken en geconstateerd dat die coating daarvan loslaat. Dus zo goe mogelijk schoongemaakt en een filter tussen de benzineleiding geplaatst. Proefritten en weer het euvel, beetje constante snelheid geen probleem, doortrekken weer knallen. Ik zoek het nog altijd in de benzinetoevoer maar vertrouw ook de elektronica niet geheel. Inmiddels, sinds de Eifel wel een nieuwe bobine gemonteerd. Ik lees jullie meningen graag.


:W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 't voorlopig op voorgenoemde wijze opgelost..
Nu weer wat anders.. bij het ontrafelen van de bedrading heb ik de klokjes uit de kuipdinges gehaald en altijd voorzichtig behandelt.
Nu draait de secondenwijzer van het klokje wel rond maar de 2 andere wijzers niet meer.
Ik hb al uitgeprobeerd de div. posities van de verstelknop achteraan..
Ik vond het klokje juist zo'n leuk gebbetje..
Heeft iemand ervaring met deze klokjes fixen? vervangen zal vrij duur zijn denk ik..
 
Jemig, lang hier niet geweest en wat een bekende koppen. De reden van mijn bezoek is de sores aan mijn Beemer R80 G/S. Lang niet naar gekeken, maar mis het gemak van dat ding.

Wat is er loos. Hij knalt, dreigt af te slaan/slaat af bij het doortrekken naar hogere toerentallen. Bijvoorbeeld bij het opvoeren van de snelheid voor het invoegen op de snelweg.
Inmiddels heb ik de tank bekeken en geconstateerd dat die coating daarvan loslaat. Dus zo goe mogelijk schoongemaakt en een filter tussen de benzineleiding geplaatst. Proefritten en weer het euvel, beetje constante snelheid geen probleem, doortrekken weer knallen. Ik zoek het nog altijd in de benzinetoevoer maar vertrouw ook de elektronica niet geheel. Inmiddels, sinds de Eifel wel een nieuwe bobine gemonteerd. Ik lees jullie meningen graag.


:W

Carbs schoon? Gaskabel orde?
 
Ja effe remmenreiniger op de rubbers spuiten en kijken of toerental veranderd,

En kijken of de choke aan beide kanten goed werkt

gr peter

by the way....
vandaag effe via eindhoven venlo bruggen monchengladbach monschau luxembourg franchorchamps liege valkenburg weert eindhoven met de R100/7 gedaan.

Geen slag verkeerd, watr is het toch een km vreter zo'n BMW, en tanken a 1.39 de liter in luxembourg is ook wel lekker. :Y

Zie ik daar gewoon een tanker van Schenk rijden, dus gewoon NL benzine, maar dan met minder accijns ofzo????????
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan