Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zal het ook eens gaan bijhouden want anders gaat er dadelijk een lampje branden.
Vind alleen het oliepeilen wel een gedoe,want waar is die goeie ouwe tijd met gelijk kunnen peilen met de oliestok ipv de K1600 methode
Zal het ook eens gaan bijhouden want anders gaat er dadelijk een lampje branden.
Vind alleen het oliepeilen wel een gedoe,want waar is die goeie ouwe tijd met gelijk kunnen peilen met de oliestok ipv de K1600 methode
Ik 2 liter op 12.000
Nog maar eens een update hierover, want mijn K1600GT staat nog steeds stil bij de dealer. Inmiddels ruim een half jaar. Het laatste bericht was dat er half november een levering van 10 stuks uit de fabriek zou komen. Maar dat blijkt dus helaas niet het geval, en enig zicht op wanneer er wel geleverd gaat worden is er ook niet. Er staan inmiddels wereldwijd minstens 26 van deze assen in backorder heb ik begrepen. De fabrikant produceert alleen maar complete bakken die gebruikt worden voor nieuwe motoren. Ik begrijp niet hoe BMW zo om kan gaan met zijn bestaande klanten, en deze situatie zo lang laat duren...Bij mij ging hij pas stuk na 5 jaar en ongeveer 55K. Hoe vaak het gebeurd heb ik geen echte informatie over, er zijn wel wat geruchten, bijvoorbeeld dat het bij de politie motoren een regelmatig probleem is.Ik denk dat het al een tijdje speelt bij de K1600. Opvallend was nu dat recent het onderdeel nummer van de as waar mijn motor op wacht is veranderd. Wat er volgens mijn dealer op kan duiden dat er een andere leverancier is. En waarom dat is kan je dan weer lekker over speculeren. Ik ben natuurlijk helemaal niet blij met deze situatie (understatement), dus ik schrijf het graag van mij af.
Bij mijn Blackbird peilde ik altijd voor een rit met koude motor, lekker simpel en nu moet ik het dus doen na een rit, maar als het een rit is van 1.200 km wat ik okk wel eens heb gedaan moet ik altijd olie bij mij hebben, die plek inneemt van mijn kleding etc.
Versnellingsbak stukNog maar eens een update hierover, want mijn K1600GT staat nog steeds stil bij de dealer. Inmiddels ruim een half jaar. Het laatste bericht was dat er half november een levering van 10 stuks uit de fabriek zou komen. Maar dat blijkt dus helaas niet het geval, en enig zicht op wanneer er wel geleverd gaat worden is er ook niet. Er staan inmiddels wereldwijd minstens 26 van deze assen in backorder heb ik begrepen. De fabrikant produceert alleen maar complete bakken die gebruikt worden voor nieuwe motoren. Ik begrijp niet hoe BMW zo om kan gaan met zijn bestaande klanten, en deze situatie zo lang laat duren...
Mijn vorige was een 1100RT, die had een kijkglaasje, vond ik ook wel makkelijk.
Daar word je niet vrolijk van nee. Echt schandalig!!
En nu?
Goede vraag... Geen idee.Daar word je niet vrolijk van nee. Echt schandalig!!
En nu?
Ik denk niet dat bmw de specificaties van die as heeft vrij gegeven. Het lijkt mij ook niet een onderdeel dat je zo maar even kan kopiëren, zonder enorme kosten te maken.Is er niet een bedrijf, die,die assen ook kan maken, dan hoef je niet zo lang te wachten.
Er is al genoeg met bmw Nederland gecommuniceerd, maar die doen praktisch gezien ook niets. Als ik bij een "echte" bmw dealer had gezeten, had ik waarschijnlijk een vervangende motor te huur aangeboden gekregen vanuit bmw nederland. Ik heb nu alleen een waarde bon van 100 euro gekregen (te besteden bij een bmw dealer aan bmw artikelen), waar ik nu dus ook niet veel aan heb...Dit is toch schandalig dat het zo lang duurt.
Ik denk dat het BMW nederland zou sieren om jouw een voorstel te doen m.b.t. vervangende motor, want motor word alleen maar ouder zonder dat jij er gebruik van kan maken.
Volgens mij zijn producenten verplicht om vervangende onderdelen tot tenminste 10 jaar na stop van verkoop van het model voorradig te hebben of binnen een normale tijd te leveren.
Ik denk dat je hier toch een bepaalde vorm van consumentenbescherming hebt.
Ook die moet je heet peilen..
BMW Nederland doet geen zaken met particulieren.
Mijn motor had ik na de klapper in Frankrijk naar motor Houtrust gebracht om te laten repareren.
Dat werd een kwestie van 2,5 maand gezeik.
Dat ding is niet goed en werd bevestigd door een monteur, iets wat van tafel werd geveegd door de baas.
Ook had ik bij de laatste keer (5e keer terug) dat ik er was gevraagd om bij de schouwing te zijn met BMW NL.
Door de directie en after sales werd dit bevestigd en ik belde ze maandags nog op om extra te hameren op dat ik er bij wilde zijn.
Ja je word gebeld en ja je bent er bij.
Niet dus ze hebben mij niet gebeld om te mee te laten kijken en BMW NL zei dat er niks aan de motor zou zijn.
Ik belde om te vragen hoe en wat er gedaan was maar BMW NL zegt dan: wij doen geen zaken met particulieren of geven geen informatie.
Alles wat besproken is kan u met de dealer bespreken.
Ik ben in de maanden aangesproken door de monteurs.
Alle monteurs gaven mij gelijk en vonden deze situatie echt niet normaal.
De monteurs bij Houtrust zijn echt geweldig en hebben de motor perfect gemaakt volgens de werkorders die ze moesten aanhouden van hogerhand.
De dingen die ze zagen mochten ze niets mee doen.
Zelfs de expert had er geen woorden voor.
Dus wat mij betreft is dit niet de laatste BMW maar ik heb wel een ander beeld gekregen van BMW NL en nu Houtrust naar de klanten.
Uiteindelijk een deal gemaakt omdat ik na 2,5 maanden er klaar mee was en helaas prive/lichamelijk het erg slecht ging en ik geen kracht meer had.
Bij de huidige verzekering een rechtsbijstands genomen om dit in het vervolg te voorkomen.
Ik raad iedereen aan nooit acte van sessie te tekenen bij schade want dan ben je het overzicht kwijt.
Zoals bij deze schade stonden er onderdelen op de lijst die na de 1e keer niet op de motor zaten en 2 maanden later nog niet.
Jouw verhaal zet me wel aan het denken. Een BMW motor is vernuftig. Alleen erg duur om te rijden. En ik vind dat er best vaak wat technisch mis gaat bij BMW rijders om mij heen. Zelfs bij nieuwe motoren!!
Zelfde als met de olie, bmw zegt gewoon, we maken het blok pas open als het verbruik meer is dan 1liter op 1000 km.
ik sta hier op het punt een gt1600 te kopen van 2011 , iets waar ik speciaal moet op letten ?
dank