midlifecrisis
MF veteraan
Zit ziek thuis, griepje onder de leden, dus heel de dag de tijd...
Watje,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zit ziek thuis, griepje onder de leden, dus heel de dag de tijd...
Tja, dat is al zo sinds ik 'm ken
Hebben jullie niks te doen ofzo? Dat jullie de hele dag een beetje kunnen MF'en?
Watje,
Ik heb toch wel een zwak voor volledig origineel.
Zo is hij ooit bedacht. De fiets is (grotendeels) ontworpen eind jaren negentig en dat mag je dan wat mij betreft best zien. Het is geen nieuwe motor maar was destijds (en wat mij betreft nu nog) een bijzondere verschijning. Om hem 'met de tijd' mee te laten gaan is wat mij betreft jammer voor de originele lijnen van de SP. Technische upgrades vind ik wat anders, dat zal vaak ook gewoon een verbetering in rijgedrag enzo kunnen meebrengen, dat geloof ik best...
Al heb ik zelf een redelijk lijstje met tweaks:
- Akrapovic titanium hexagonals
- PC3 USB met custom map
- Voor tandwiel met 15 ipv 16 tanden
- Speadohealer (voor dat tandwiel)
- WP binnenwerk voorvering
- Öhlins stuurdemper
- Stalen remleidingen voor
- Schakelpook van een CBR1100 (reverse shift)
- Undertail met origineel achterlicht erin en custom knipperlichten
- platte knippers voor
- flappermod
- pairmod
Enige optische is dus eigenlijk de undertail, de knippers, de stuurdemper en de akrapovics. Ik heb een originele undertail liggen met taartschep en knippers. Heb al een tijdje in gedachten om hem weer terug naar origineel te bouwen. Maar de vorige eigenaar die de undertail heeft gemonteerd heeft heel de kabelboom gesnoeid... Zit er niet echt op te wachten om daar aan te beginnen...
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zit in mn roostervrije dagen Het is rennen of stilstaan bij ons Een kolencentrale met een eigen demiwaterinstallatie is heel andere koek dan een gasgestookte eenheid...Nou niet net doen alsof jij het zo druk hebt op een energiecentrale.
Je vergeet de rem/koppelingshendels,
je voorspatbord ga je ooit verliezen en niet nog platter gaan.
welke banden rijd jij?, ze geven wel vertrouwen zo te zien.
Hoort er in, lekker laten zitten.
wie van jullie heeft hier K&N filter op hun sp?
ik haalde vandaag mn airbox er af om mn kleppen te stellen maar vond in mijn filters een soort van extra schuim wat lijkt op aquarium filter ? hoort dit of gelijk wegpleuren ?
enige wat ik me voor kan stellen is dat iemand het anders tegen de herrie heeft gedaan ? beetje vreemd.
In de OP gezet...Voor iemand die nog een SP2 achterbrug in zijn sp1 wil monteren.
Swingarm Swap white .pdf
Nee nee je verstrekt nu foutieve informatie, dus ik corrigeer je even! Niet om gaan huilen want dan moet ik nog zo'n doos zakdoekjes neer zetten..... (je weet wel) Dit zit er met de volgende reden....
Met schuim laat dit filter even veel/even makkelijk/even snel lucht door als je originele filter. Het voordeel hier van je zet ze er in en hoeft niets af te stellen maar heb wel filters die je kunt reinigen.
Zonder schuim je raad het al! Laten ze veel meer/makkelijker/sneller lucht door waardoor je meer vermogen (lees 0,001 pk gok ik zo) kunt krijgen mits je de motor opnieuw laat afstellen op een testbank bijvoorbeeld als je teminste een powercommander hebt. Ook kan hij na dit afstellen wat mooier lopen door zijn toeren heen dit is dan ook eigelijk de hoofd reden om zonder te rijden.
Bijkomend voordeel van rijden zonder is een iets mooier geluid!
Hoe weet ik dit? Handleiding van mijn k&n filters!
Wie van jullie gebruikt er bobbins op zijn/haar motor? Ik wil graag een paddockstand aanschaffen en heb het liefst eentje met haakjes in plaats van die zwarte blokken waar je achterbrug op rust. Maar daar ben ik bobbins voor nodig
Ik zit aan deze bobbins te denken:
Bobbins Honda
In combinatie met deze paddock:
Paddockstand MotoGP achterwiel
Alvast bedankt
Hahaha. Alledrie correct!
Voorspatbord ligt een nieuwe klaar, moet ik nog monteren.
Banden zijn Pirelli Diablo Rosso 2. Inmiddels zijn ze al bij 3. Prima band voor straat en af en toe circuit. Zijn snel warm en veel grip op droog. Voor voel je de band ook wat meer bewegen dan bijvoorbeeld dunlop. Ik vind dat wel prettig. Ga je regelmatiger echt hard dan is de Rosso Corsa er nog. Op mn CBR heb ik de Supercorsa V2 SP. standaardmontage op veel superbikes van nu. Niet de SCx lijn want die zijn zoveel gevoeliger voor temperatuur en druk enzo...
[afbeelding]
Zo te zien zit het vastgemaak op een beugeltje wat aan het subframe is vastgezet. Het originele achterlicht zit ondersteboven in de kuip (ik weet niet waarom) en tegen de undertail aan.
Op zich best netjes in elkaar gezet...