Het grote Husaberg topic 2

ok thx!
Ik wil een langere naloop, zodat hij wat stabieler in het midden van de bocht ligt:), de enige opmerking die ik al sinds het begin heb over de motor is dat het voorwiel precies van me weg wilt in een bocht. Ik wou eens kijken wat een kleinere offset opleverde!
 
hier wat fotos van dit weekend in holten!
full

full

full

full

full
 
Het Monster rijdt weer, Rij nu met m'n 2007 onderblok, bij demontage
bleek dat het big end en de zuiger/cylinderbus nog heel netjes waren.
Hier heb ik de 2003 kop op gezet met nieuwe klepseals .

Nog ff nieuwe schetsplaten gemaakt
full

full


Zag na testrit dat er ergens wat olie zweet op de kop, dus dat moet ik
nog ff dicht maken.
Loopt wel anders met deze kop, grotere inlaatkleppen 37 ipv 35 mm
en meer compressie .
Ander geluid [Holler/scherper] en volgens mij trek hij iets beter onderin ?
 
ok thx!
Ik wil een langere naloop, zodat hij wat stabieler in het midden van de bocht ligt:), de enige opmerking die ik al sinds het begin heb over de motor is dat het voorwiel precies van me weg wilt in een bocht. Ik wou eens kijken wat een kleinere offset opleverde!
ik heb ook de poten 4mm extra laten doorsteken sinds ik offset verandert heb motor voelt zeker stabieler aan en reageert minder snel/nerveus op het stuur als je weinig kracht zet maar stuurt nog altijd erg lekker puur voor asfalt zou ik de vering nog wel wat inkorten (minstens 5cm) maar het blijft een sm en springen is ook ééns leuk :)
nice pics :Y
 
Met standaard demper was mijn 650 redelijk stil,
nou heb je daar ook weer verschillende uitvoeringen in,

Ik rij met Full Doma System, en die is LUID

Oké, thanks Menno. T is zo'n half resonantie/absorptiedemper. Schijnen idd verschillende van te zijn.

Nog één vraagje dan ;)
Ik twijfel er soms wel aan of mijn FS650 op vol vermogen staat. Ik bedoel, toen ik mensen vertelde dat ik naar n FS650 zou gaan kijken zeiden sommige van: "onhandelbaar ding, kun je niet normaal mee rijden, aan/uit karakter" etc etc.
Nou ben ik misschien niet veel gewend maar k vind het nogal meevallen.
Heb m gekocht met 13uur/511km en was geheel origineel. Heb er sindsdien een DNA sportluchtfilter op gezet, iridium bougie en Taffmeisters sproeiers en naald geplaatst. Staat nu zo'n 42uur op....
 
Oké, thanks Menno. T is zo'n half resonantie/absorptiedemper. Schijnen idd verschillende van te zijn.

Nog één vraagje dan ;)
Ik twijfel er soms wel aan of mijn FS650 op vol vermogen staat. Ik bedoel, toen ik mensen vertelde dat ik naar n FS650 zou gaan kijken zeiden sommige van: "onhandelbaar ding, kun je niet normaal mee rijden, aan/uit karakter" etc etc.
Nou ben ik misschien niet veel gewend maar k vind het nogal meevallen.
Heb m gekocht met 13uur/511km en was geheel origineel. Heb er sindsdien een DNA sportluchtfilter op gezet, iridium bougie en Taffmeisters sproeiers en naald geplaatst. Staat nu zo'n 42uur op....

Ik zou zeggen, als je in de buurt van haarlem bent, kom s langs
wij rijden hier regelmatig een ritje met SM jongens .
Dan weet je heel snel of hij op vol vermogen staat.
Nu vindt ik mijn 650 best handelbaar, hangt helemaal van
je gas hand af, juist door de carb , pakt hij lekker soepel op.
Maar als je er mee gaat knallen is het soms een bijtertje.
Hangt ook af van je tandwielen, standaard 15 voor 38 achter
dan is hij nogal tam .
Ik rij met 14 - 40 of 14 - 42, dan springt hij heel snel op
z´n achterwiel en is het een heel ander [heftiger] beestje
Vindt ik juist wel lekker
 
Heren even een vraag, hoe zit het met de afstelling van een husa.

Net even de bougie er uit gehaald en die is nog al een beetje tegen het grijs aan (niet koffie met melk ;) ) tevens was de afstand tussen de punt en elektrode wel erg veel vond ik 0.7mm) , nu rijd de motor ook redelijk zuinig 1:17 bij enduro/weg gebruik.

is het verstandig om de naald nog een positie hoger te zetten, heb de bougie ruimte al terug gebracht naar 0.6mm.

tevens wordt de accu een beetje slecht en begreep dat deze nodig was voor het starten en rijden, wat is jullie ervaring met een accu, zit nu zelf naar een iets sterkere accu te kijken van 6.5Ah maar zag dat de dynamo maar met 5.8 Ah laad of is het nu 12V 70+70W is 12.5Ah laden, boekje is een beetje onduidelijk.


oww en even een saaie foto van de husa.

full
 
heb ik geen verstand van maar voor model met carb lijkt me dat weinig verbruik :)
ps kwa tandwielen op een fs650 dacht ik dat het standaart vooraan 16 was en geen 15 madmenno :? achteraan idd 38 standaart :Y
Ik reed meestal met 15/40 op de 650 en had niet echt behoefte om korter te gearen ding was lekker brutaal :)

filmpje op de 570 :]
Motormeuk Filmpje: laatste filmpje dit jaar nog wat sm fun op croix

in het kortere werk is racer geen partij ook acceleratie uit zeer krappe bochten :}
jammer genoeg zijn ze me 200m verder weer aan het inhalen :P
 
Laatst bewerkt:
Heren even een vraag, hoe zit het met de afstelling van een husa.

Net even de bougie er uit gehaald en die is nog al een beetje tegen het grijs aan (niet koffie met melk ;) ) tevens was de afstand tussen de punt en elektrode wel erg veel vond ik 0.7mm) , nu rijd de motor ook redelijk zuinig 1:17 bij enduro/weg gebruik.

is het verstandig om de naald nog een positie hoger te zetten, heb de bougie ruimte al terug gebracht naar 0.6mm.

tevens wordt de accu een beetje slecht en begreep dat deze nodig was voor het starten en rijden, wat is jullie ervaring met een accu, zit nu zelf naar een iets sterkere accu te kijken van 6.5Ah maar zag dat de dynamo maar met 5.8 Ah laad of is het nu 12V 70+70W is 12.5Ah laden, boekje is een beetje onduidelijk.


oww en even een saaie foto van de husa.

[afbeelding]

Bougie mag bij een 4takt best wat wittig zijn. Niet spierwit natuurlijk, maar een 4takt mag best wat lichter zijn dan koffiebruin.
 
Met wat voor vertanding rijden jullie de 570, circuit en/of straat?
 
Ik heb laatst een nieuwe accu geplaatst met originele specs en die maakte flink verschil in het starten (veel sneller), en is sterk zat. Dus ik zou gewoon bij de originele waarde blijven. Heb hier niet het boek bij de hand, maar ook voor de bougie gewoon de fabrieks spec aanhouden qua ruimte.
Mooie foto!
 
Gisteren wat lopen knutselen aan m'n FS 450 uit 2006. Wilde de benzineslangetjes vervangen want er zat een scheurtje in bij het rechter kraantje. Toen vielen me een paar dingen op, misschien dat jullie antwoord hebben op mijn vragen.

1) De aansluiting van de benzineslang op de carburator (zie rode pijl hieronder) kan ronddraaien. Dit is neem ik aan normaal? Zal wel zijn omdat het slangetje dan wat makkelijker te (de)monteren is vanwege de beperkte ruimte?

full



2) Ik merkte ook dat de spanningsregelaar gewoon los op de cilinderkop lag. Dat is vast niet de bedoeling. Op plaatjes in de Repair Manual

full


en de Spare Parts Manual

full


zag ik dat 'ie aan een daarvoor bestemd lipje vastgebout moet worden, maar dat lipje heb ik helemaal niet! Ik heb wel een andere bevestigingsmogelijkheid gevonden (zie gele pijl), moet 'ie daaraan of hoort daar weer wat anders op? Ik kan 'm ook aan de achterste bout van de ignition coil (ontstekingsspoel?) (rode pijl) vastmaken, maar misschien zit 'ie dan te dichtbij de spoel? Weet niet of dat kwaad kan? Kan me voorstellen dat die twee dingen een eindje uit elkaar moeten vanwege warmte of interferentie of zoiets?

full


3) Ik zag ook aan de rechterzijde boven het blok een los stekkertje hangen (rode pijl). Waar is die voor?

full


4) Het viel me ook op dat de bougiedop niet helemaal klemvast op de bougie zit, hij rammelt een beetje. Is dit normaal? Ik vraag me af of er wel de juiste bougie in zit, de metalen bovenkant van de bougie lijkt te klein voor de aansluiting in de bougiedop. Had nog een oude bougie van mijn Tuono liggen en die pastte wel klemvast in de bougiedop. Verder loopt de motor goed hoor, maar vraag me af of dit wel zo hoort.

5) De rubberen mof tussen carb en inlaatpoort zitten wat droogtescheurtjes in. Ik zit te denken om dat preventief te vervangen, maar dat lijkt me een kloteklus, omdat je volgens mij heel weinig ruimte hebt. Is dat überhaupt wel mogelijk zonder het blok eruit te halen? Eerst de rubberen mof tussen frame (airbox) en carb eraf, en dan de carb los van de cilinder halen? Is dit een beetje te doen of ben je dan oneindig lang aan het kutten? Of pas doen als 'ie echt kapot is of als het blok er voor een andere reden uitmoet?

6) Tenslotte, het luchtfilter: gewoon schoonmaken/uitspoelen in warm water, goed laten drogen en met filterolie opnieuw in olieën? Of kan je beter gewoon een nieuw filter kopen? Wat kost zo'n filter? Het filter is niet aan het verpulveren of zo, maar gewoon een beetje vies. 't Is natuurlijk ook gewoon een supermoto, geen enduro.


Bedankt alvast voor de antwoorden die natuurlijk gaan binnenstromen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan