Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag een pakket ontvangen vanuit Italie met daarin een LeoVince uitlaat. Uiteraard gelijk gemonteerd en geeft een flink geluid zonder DB-killer erin. Met DB-killer erin is er eigenlijk alleen een verschil te horen tijdens stationair draaien.

Ik heb trouwens een vaag probleem met de handvat verwarming die erop zit. Deze is origineel van Honda maar werkt af en toe niet in de zin dat hij niet warm wordt of niet zo warm wordt als hij moet zijn. Maar hij doet het vaker niet dan wel. Iemand tips of een idee wat het kan zijn?

Hierbij de foto's van mijn NC:

[afbeelding]
[afbeelding]

En nog met originele demper erop:
[afbeelding]@Blauwetulp15 Thanks voor je foto's. Ik heb gelezen dat de De-Cat pijp helpt tegen bonken en stoten bij rijden in lagere toeren. Hoe ervaar jij dat? en klinkt de motor nu nog luider met de De-Cat eronder?
Avond StrayBullets. Mooie machine ook. De zwarte dempert maakt het ook af. En klopt wat jij zegt: een aftermarket dempert hoort je alleen als ie stationair draaid. Bij de meeste is dat ook zo denk.
Dan zou je de cat eruit moeten halen, maar ja, dan loop je het risico natuurlijk.
En dat bonken ervaar ik minimaal hoor, is niet extreem bij mijn. Of dat door de decat pipe komt weet ik niet.
Doordat ik de decat pipe heb, maakt ie al zo veel meer en mooier geluid, dat ik de decibetkillers erin kan laten zitten. En de CE keuring pasje heb ik altijd bij mijn.
Ter vergelijking;de Suzuki Intruder 1400 van mijn maat maakt veeeel meer herrie tegen het aso aan en dat heb ik niet met deze combinatie. Dus alleen een andere dempert met behoud van de cat zet niet veel zoden aan de dijk. Qua geluid dan.
 
Bij de 2e alinea staat ; je de cat eruithalen, maar dat moet uiteraard de db zijn.
Maar dat begrijp je wel. groet
 
DCT gaat vanaf 62 op de teller in de 6.

Yep, zo blijft het toerental lekker laag rond de 2000tpm. Handig als je 's nachts door een slapend gehucht rijdt of perse 1:40 wil halen. Soms heb ik 'm in deze zuinige stand staan maar meestal toch lekker in de actieve stand Sport, vind ik toch een stuk prettiger rijden met steevast 1:28.
 
Vandaag mijn switchbox-project gevuld en getest, alleen nog installeren en aansluiten op de brommer.
full
 
Bij de 2e alinea staat ; je de cat eruithalen, maar dat moet uiteraard de db zijn.
Maar dat begrijp je wel. groet

Thanks voor je reactie again. Ik heb voor nu de DB-Killer eruit gehaald. Hopen dat ik geen boete krijg. Misschien koop ik in de toekomst een de-cat zodat de DB-killer er weer in kan. Eerst maar eens kijken hoelang ik op deze motor blijf rijden. Ik mag namelijk in sept. voor mijn A-rijbewijs en ben verliefd op de Ducati Multistrada 1200.
 
Boete??
De NC zonder DB-killer is nog dermate standaard dat een Standaard Multistrada 1200 waarschijnlijk meer herrie maakt
 
Thanks voor je reactie again. Ik heb voor nu de DB-Killer eruit gehaald. Hopen dat ik geen boete krijg. Misschien koop ik in de toekomst een de-cat zodat de DB-killer er weer in kan. Eerst maar eens kijken hoelang ik op deze motor blijf rijden. Ik mag namelijk in sept. voor mijn A-rijbewijs en ben verliefd op de Ducati Multistrada 1200.

Als je gewoon rijd dan is de kans klein dat je bekeurd word.
Eerst op deze ervaring opdoen is zeker verstandig. Tuurlijk.
Want die Duuc is toch wat anders.

Gisteren de duo zit ook met zwart laten bekleden. Nu loopt de blauwe dubbele stiksel mooi door naar het andere zitje.
 
Vandaag heeft mijn nc en 12k beurt gehad bij de honda dealer (pols motoren waalwijk).
Kosten €231,43. Oa: olie €55,75, luchtfilter €42.35, olie filters €27,-, remvloeistof €11,-, arbeid €90,-.
Remblokjes zijn niet vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag al voorbereidend werk gedaan voor wat elektriciteit en usb aansluitingen voor de NC.
Moet een All in One plug & play doosje zijn, dus ik ben nu wel blij met wat ik nu heb gemaakt.

Men neme een action 3x12v + 2x 5v usb 3.1A voor de auto.
Daarna een schakelaar die je ergens in de schuur vind, en demonteert 1 van de 3 12v plugs. Hier dus de meest rechtse, en installeer de knop daar.

IMG_20170415_195301_zpsidxackkd.jpg

Deze knop stuurt ook een 2de + aan, die de frunk lichten (3x3 led) aanstuurt.

Heb je dus een frunk licht, 2x 12v en 2x usb 3.1A aansluitingen :)
Nu nog wachten tot volgende week tot m'n papieren voor zowel het kenteken als verzekering binnen zijn, dan kan ik de motor meenemen naar huis en de uitlaat en "switchbox" inbouwen *D
 
Vandaag heeft mijn nc en 12k beurt gehad bij de honda dealer (pols motoren waalwijk).
Kosten €231,43. Oa: olie €55,75, luchtfilter €42.35, olie filters €27,-, remvloeistof €11,-, arbeid €90,-.
Remblokjes zijn niet vervangen.
Ter vergelijk, n collega van mij heeft dit jaar n nieuwe bmw gs800 gekocht.
Die mocht vandaag terug voor zijn 1000 km beurt, kosten €280,-!!

Remvloeistof en luchtfilter bij een 12k beurt ? Dure olie ook pffff
 
gister een steuntje voor de middenbok gemaakt en geplaatst, en meteen een db killertje wat ik nog had liggen gemonteerd.
scheelt net dat beetje.

Moghu, fijne paasdag . Bent lekker bezig geweest.Klopt, ik had dat ook. De standaard aanslag , kwam bij mijn ijzer op ijzer. Heb op het ronde aanslagrubbertje een extra rubber geplak. Nu dus rubber tegen rubber.
Leuk dempertje ook . Zal lekker anders klinken.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
 
En wat gaat daar mee geswitched wordendan?

Groen is GPS, geel voor toekomstige LED-stralers (als bijverlichting tijdens nachtelijke escapades), rood voor de acculader en bandencompressor, en de onverlichte zwarte voor de frunkverlichting. Iedere groep heeft z'n eigen zekering, de algemene voedingskabel is ook gezekerd.
 
Even voorstellen, ik ben een dertiger uit Twente met een Honda NC750x uit 2014 met DCT. Sinds vorige week in mijn bezit. Daarvoor had ik een Honda CB600 F uit 1998 die trouwens nog te koop is.

Mijn vraag hier is of iemand nog een origineel ruitje 'over' heeft? Mijn motor heeft namelijk een Vstream scherm. Dat zorgt voor een heerlijk rustig gevoel op mijn lichaam, maar voor ruis om mijn helm. Dus ik wil graag een keer een lager ruitje proberen. Misschien heeft iemand anders ook een nieuwe ruit, maar ligt de oude nog te verstoffen?
 
Foto etc volgt nog, hij is nog een beetje vies. Opties die er op zitten zijn kettingsmeersysteem, handvatverwarming, scherm, valbeugel. Uitlaat (Hurricpro2) is besteld en ook een DS covers hoes. Twijfel nog over hugger en andere voor veren. Maar daarvoor moet eerst de CB verkocht zijn.
 
Even voorstellen, ik ben een dertiger uit Twente met een Honda NC750x uit 2014 met DCT. Sinds vorige week in mijn bezit. Daarvoor had ik een Honda CB600 F uit 1998 die trouwens nog te koop is.

Mijn vraag hier is of iemand nog een origineel ruitje 'over' heeft? Mijn motor heeft namelijk een Vstream scherm. Dat zorgt voor een heerlijk rustig gevoel op mijn lichaam, maar voor ruis om mijn helm. Dus ik wil graag een keer een lager ruitje proberen. Misschien heeft iemand anders ook een nieuwe ruit, maar ligt de oude nog te verstoffen?

Ook welkom op dit forumvan de NC ers. Vanwaar een DCT genomen?
Motor idd ff opkuisen en foto tje erop is altijd leuk. En aardig wat accessoires ook. mooi.
Veel veilige km's ermee en houd hem tussen de lijnen. Groet.
 
Thnx! Ook nog een middenbok en dagrijdverlichting trouwens. Dct omdat ik vaak verkeerd zat met schakelen. Laat mij maar lekker touren, vind het super relaxed.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan