Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die rit heb ik niet gemaakt. Dit is een review-video van iemand anders vorig jaar. Toen hadden wij de motor nog niet.
Ja, de automaat probeert inderdaad te anticiperen op de stand van de gashendel. Maar dat doet de NC ook.


Had wel gelezen net op forum van;Integra scooter dat kopers van en DCT een tussen
"stand" misten. Zodoende heeft dus Honda er toen 3 standen van gemaakt. Misterie opgelost. :t :Y
 
Als je DCT in Manual rijdt, schakel (flipper - / + ) je volledig zelf, en blijft de bak in de versnelling rijden die jij kiest, net zo als bij het voetschakel model, met het verschil dat DCT - Manual, veel relaxter en sneller schakelt.~[/quote]



als je in manual rijd en stopt voor een stoplicht dan schakelt de dct ook terug
 
Laatst bewerkt:
Hallo Honda rijders,

Ik ben van plan een NC 750 DTC aan te schaffen en heb een paar vragen.
Wat is het verschil tussen een X en een S in de typeaanduiding?
Wat zijn de kosten van een evt middenbok?
Hoe werkt de standaard vering?

Bij voorbaat dank ik rij nu nog Yamaha T Max 500 maar wil terug naar een tourmotor.
 
Hallo Honda rijders,

Ik ben van plan een NC 750 DTC aan te schaffen en heb een paar vragen.
Wat is het verschil tussen een X en een S in de typeaanduiding?
Wat zijn de kosten van een evt middenbok?
Hoe werkt de standaard vering?

Bij voorbaat dank ik rij nu nog Yamaha T Max 500 maar wil terug naar een tourmotor.

De X is de allroad versie. Je hebt een windscherm er op zitten. De S versie is de naked bike uiterlijk.
Middenbok kost rond de 200 euro.
 
Standaard vering is redelijk hard, maar ik kom van een echte allroad met squishy vering :)

Middenbok tussen de 170-180€. (op nc700shop.com)

X: Allroad
S: Naked

Ongeveer hetzelfde wat als jelle zei dus :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Honda rijders,

Ik ben van plan een NC 750 DTC aan te schaffen en heb een paar vragen.
Wat is het verschil tussen een X en een S in de typeaanduiding?
Wat zijn de kosten van een evt middenbok?
Hoe werkt de standaard vering?

Bij voorbaat dank ik rij nu nog Yamaha T Max 500 maar wil terug naar een tourmotor.


Welkom. En de S heeft iets kortere veerwegen. En de zithouding is ook klein beetje anders. Gaat ff proefzitten bv. Groet
 
Standaard vering is redelijk hard, maar ik kom van een echte allroad met squishy vering :)

Middenbok tussen de 170-180€. (op nc700shop.com)

X: Allroad
S: Naked

Ongeveer hetzelfde wat als jelle zei dus :)

Vering van 2016 X model vind ik weer erg zacht (erg comfortabel eigenlijk) kom van een FZ6S en heb de veer achter gelijk iets strakker gezet, vering is leuk om te toeren maar zodra je echt gas gaat geven kom je wel aardig te kort maar ja bij welke motor niet.
 
Het verschil tussen de X en de S gaat mij voornamelijk om de zit hoogte,ben al wat ouder en niet zo groot van postuur plm 1.80 en kom wel graag met mn voeten plat op de grond.bij stoplichten ed.
Ik heb overigens de indruk dat er maar weinig tweedehands S type worden aangeboden
 
Het verschil tussen de X en de S gaat mij voornamelijk om de zit hoogte,ben al wat ouder en niet zo groot van postuur plm 1.80 en kom wel graag met mn voeten plat op de grond.bij stoplichten ed.
Ik heb overigens de indruk dat er maar weinig tweedehands S type worden aangeboden


Klopt ja, idd weinig S en aangeboden. :t Betekent dus dat die mensen zeer
tevreden zijn met hun S. Waardoor ie ook nog is minder in waarde zakt dan de X en.
Zijn zeldzamer. Yesss. :Y
 
Vering van 2016 X model vind ik weer erg zacht (erg comfortabel eigenlijk) kom van een FZ6S en heb de veer achter gelijk iets strakker gezet, vering is leuk om te toeren maar zodra je echt gas gaat geven kom je wel aardig te kort maar ja bij welke motor niet.


Het zijn "toer breng mij comfortabel eventueel makkelijk automatisch van A naar B fietsen". :] Dus om hard te gaan gassen moet je een andere bike kopen.
 
Vering van 2016 X model vind ik weer erg zacht (erg comfortabel eigenlijk) kom van een FZ6S en heb de veer achter gelijk iets strakker gezet, vering is leuk om te toeren maar zodra je echt gas gaat geven kom je wel aardig te kort maar ja bij welke motor niet.
Bij welke motor niet?? Nou ga maar eens met een duc 900ss rijden....jááren geleden zo'n ding gehad....haha, geeft geen krimp en je kunt zo hard gaan als je wilt! Het eea ( lees kosten) moet wel bedekt worden met de mantel der liefde..Sinds die rijd ik ook japans :]
 
Het verschil tussen de X en de S gaat mij voornamelijk om de zit hoogte,ben al wat ouder en niet zo groot van postuur plm 1.80 en kom wel graag met mn voeten plat op de grond.bij stoplichten ed.
Ik heb overigens de indruk dat er maar weinig tweedehands S type worden aangeboden
Ik ben 1.62 en kom met de voorkanten van de voeten goed aan de grond. Dus dan zal dat toch met 1.80 zeker lukken? De S versie is wat lager dan de X uitvoering. Bovendien vind ik dit een lichte motorfiets. Bij Motoport Engbers in Zelhem stond laatst nog een 2e handse NC750S
 
Het verschil tussen de X en de S gaat mij voornamelijk om de zit hoogte,ben al wat ouder en niet zo groot van postuur plm 1.80 en kom wel graag met mn voeten plat op de grond.bij stoplichten ed.
Ik heb overigens de indruk dat er maar weinig tweedehands S type worden aangeboden
Ik ben 1.80 en kom perfect met de voeten plat aan de grond bij de S. Heerlijke motor de NC750S overigens (denk dat de X dat ook wel is hoor), hij voelt super vertrouwd aan als je erop rijdt, heel stabiel ook. Altijd prettig als ik weer eens op die een rondje ga rijden.
Weinig tweedehands inderdaad, m'n vriendin is ook nog niet snel van plan die van haar te verkopen :)
 
Mijn vrouw is 1.74 en kon met de X (2015 model) met beide voeten plat op de grond zetten. Ze heeft voor haar lengte een hele normale beenlengte
 
Donderdag de motor voor 24K beurt naar de dealer...

's ochtends heen... 's avonds weer ophalen, al vraag ik donderdag wel of ze me een indicatie kunnen geven wanneer ze denken er aan te beginnen (want motor moet koud zijn voor kleppen controleren) daar wil ik bij zijn.

Gaat geld kosten vrees ik... dag vakantiegeld.
 
Kan iemand mij in hoofdlijnen aangeven wat de verschillen zijn van het 2014 en het 2017 model.ivm aanschaf van de dtc x
 
Donderdag de motor voor 24K beurt naar de dealer...

's ochtends heen... 's avonds weer ophalen, al vraag ik donderdag wel of ze me een indicatie kunnen geven wanneer ze denken er aan te beginnen (want motor moet koud zijn voor kleppen controleren) daar wil ik bij zijn.

Gaat geld kosten vrees ik... dag vakantiegeld.
Lukt de avond ervoor brengen niet? Dan kun je immers afspreken dat ze het de ochtend erna als eerste doen. Wil je erbij zijn om het volgende keer zelf te kunnen?
 
Kan iemand mij in hoofdlijnen aangeven wat de verschillen zijn van het 2014 en het 2017 model.ivm aanschaf van de dtc x
Zonder naar de techniek te kijken is een wezenlijk verschil dat je geen garantie vanuit honda meer hebt. Kan ook een voordeel zijn omdat je dan niet meer aan dealerbeurten gebonden bent, en je motor mogelijk al nieuwe (betere) banden en tandwielen heeft. Dit deel heeft voor mij de doorslag voor een uit 2013 gegeven.
 
Hoi lui,

Ik heb volgens mij een kabelbreuk ergens in één van de kabels van me startmotor.

Soms dan slaat de motor niet aan tenzij er aan het stuur getrokken wordt en in een andere stand komt.

Ik wil dus eigenlijk een kabel er parallel aan vast soleren. Vermoedelijk zit de breuk omtreeks het balhoofd. Heeft iemand advies aan waar ik het beste de kabel kan laten beginnen aan de kant vd motor (dus niet handvat zijde schakelaar). Dit aangezien het moeilijk bereikbaar is qua kappen enzo
 
Kan iemand mij in hoofdlijnen aangeven wat de verschillen zijn van het 2014 en het 2017 model.ivm aanschaf van de dtc x

- Uiterlijk en dashboard
- Vering is anders maar of het beter is, weet ik niet. HyperPro is goed werkende oplossing
- Het 2017 model heeft 3 Sportstanden op de DCT. De voorgaande modellen niet.

Hoe belangrijk de 3 standen zijn, weet ik niet. Het zijn kleine verschillen maar je hebt altijd de manueel nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan