Neanderthaler
MF veteraan
Op een snelweg is de meest linkse rijstrook de "snelle" rijstrook. Daar komen (in theorie althans) enkel de voertuigen met de hoogste snelheid (tov het verkeer op rechts en midden).
Op een ringweg zie ik dit gedrag ook.
Mensen rijden de oprit af en knallen hun voertuig onmiddellijk op de "snelle" rijstrook, ook al moeten ze de eerstvolgende afrit alweer van de ring.
Zou het niet een idee zijn om het ringrijden anders in te vullen?
Op een ringweg is het aantal afritten dat je moet voorbijrijden hetgene wat je positie op de weg bepaalt. Zo kan het "lokale" verkeer continu op de rechter rijstrook rijden om op en afritten kort na elkaar te nemen.
Het lange afstandsverkeer (als in verschillende op- en afritten na elkaar voorbijrijden) kan dan ongehinderd doorrijden. (dat betekent dan inderdaad dat vrachtwagens ook op de meest linker rijstrook zullen moeten rijden, maar op ringwegen heeft men toch al de snelheid naar beneden gehaald)
Op een ringweg zie ik dit gedrag ook.
Mensen rijden de oprit af en knallen hun voertuig onmiddellijk op de "snelle" rijstrook, ook al moeten ze de eerstvolgende afrit alweer van de ring.
Zou het niet een idee zijn om het ringrijden anders in te vullen?
Op een ringweg is het aantal afritten dat je moet voorbijrijden hetgene wat je positie op de weg bepaalt. Zo kan het "lokale" verkeer continu op de rechter rijstrook rijden om op en afritten kort na elkaar te nemen.
Het lange afstandsverkeer (als in verschillende op- en afritten na elkaar voorbijrijden) kan dan ongehinderd doorrijden. (dat betekent dan inderdaad dat vrachtwagens ook op de meest linker rijstrook zullen moeten rijden, maar op ringwegen heeft men toch al de snelheid naar beneden gehaald)