Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Mijn stuur heeft ook allemaal hele kleine roestspikkeltjes.
Vroeg of laat maar een keer omwikkelen met camotape....

(Niet dat dan helpt tegen de roest, maar dan zie je het temninste niet }) )
 
HIer ook een buitenslaper/doorrijder in de winter.... een beetje alles wat zwart geverfd is roest ( jammer, ik had bij mijn Burgman er weinig last van ) het roest niet volledig door zoals een chinese scooter hoor, maar mooi strak is anders.
 
Bij mij wat roest op de bovenste verchroomde bussen van de voorvork, het hart van de remschijven en wat schroefjes en boutjes. Niet echt schokkend, maar toch...

Is trouwens ook een buitenslaper.
 
Laatst bewerkt:
nu klinkt het net of dat de dl's de opel's onder de motoren zijn... in tegendeel.

die van mij heeft geen puntje roest. is van 2005 en heeft 45k op de klok. dus de roest is niet standaard zeg maar:)
 
Mijn eerste Strom, een K8, had na 55.000 km wat roestplekjes. Stond ook altijd buiten. Mijn huidige L2, vertoond na dik een ton nog nauwelijks roest. Hier en daar een roestig moertje. De eerste 2 jaar stond hij ook altijd buiten. Gelukkig heb ik een garagebox onder de flat kunnen bemachtigen, waar hij nu al weer 3 jaar plezier van heeft.
 
Banden..
Rij momenteel met de Bridstone A40.
Bevalt me op zich prima !
Maar deze zijn bijna op..

Dacht misschien keer aan een andere band de Conti TKC- 70 .

Heeft iemand hier ervaring mee ??
 
Ik heb er Conti's onder zitten. Weet helaas niet uit mijn hoofd welk type, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ze mij goed bevallen. Van het werk ben ik natuurlijk gewend aan Michelin Anakee, en mijn laatste ervaring met Continental (een van hun "sport"banden) was niet erg gunstig, dus ik stond er wat sceptisch tegenover. Om het maar eens mild uit te drukken. Nu, een kleine 10.000 km verder denk ik dat ik ze gewoon weer zou kopen. Wanneer ze "op" zijn bedoel ik. En dat is nu nog niet. Zal morgen eens kijken welk type het is.

In ieder geval meer dan voldoende grip op een droge weg, je kan de motor er aardig plat mee leggen. Op een natte weg rijd ik toch al een stuk voorzichtiger dus kan ik niet beoordelen hoe ver de grens dan ligt. Voor mij in ieder geval ver genoeg. Off-road ben ik nog nooit geweest met de Strom, dus daar kan ik niets over zeggen. Mogelijk laat ik bij vervanging gewoon wegbanden monteren.



Aaanvulling: even een oude past in dit topic opgezocht.
Deputy Duc in "Het grote suzuki V-strom topic deel 3"

De banden zijn dus Continental Trailattack 2. Niks mis met deze bandjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik merk dat mijn Strom wat onregelmatig loopt. Op zich heb ik er geen last van maar als ik een constant toerental probeer aan te houden dan is het goed merkbaar. Voelt een beetje alsof je op de fiets zit en af-en toe een duwtje krijgt.

Kan dit klepspeling zijn? Ik heb geen idee of en wanneer die van mij ooit zijn gesteld. Er staat ondertussen bijna 60K op de klok.
 
Laatst bewerkt:
Toch wel een beetje een 1000 kwaaltje dat "zagend" gevoel.
Maar klepjes controleren kan nooit kwaad.
 
idd, past op alle 'k' modellen van de 650 serie. past niet op de 1000.

Succes met de verkoop.
 
Ik merk dat mijn Strom wat onregelmatig loopt. Op zich heb ik er geen last van maar als ik een constant toerental probeer aan te houden dan is het goed merkbaar. Voelt een beetje alsof je op de fiets zit en af-en toe een duwtje krijgt.

Kan dit klepspeling zijn? Ik heb geen idee of en wanneer die van mij ooit zijn gesteld. Er staat ondertussen bijna 60K op de klok.

klepspeling doet hier niet zo veel aan.

ik denk dat je het eerder in het synchroniseren van de gas kleppen moet zoeken. dat is natuurlijk nog nooit gebeurd, en de tps ffe aflaten stellen. en vervang de bougies dan ook maar.

dan istie weer als nieuw *O*

ps: perfect zal het nooit worden, het is wel een 1000
 
Laatst bewerkt:
klepspeling doet hier niet zo veel aan.

ik denk dat je het eerder in het synchroniseren van de gas kleppen moet zoeken. dat is natuurlijk nog nooit gebeurd, en de tps ffe aflaten stellen. en vervang de bougies dan ook maar.

dan istie weer als nieuw *O*

ps: perfect zal het nooit worden, het is wel een 1000
Duidelijk, bedankt. Och echt last heb ik er niet van, maar 't valt op. :)
 
Nee de nieuwe heeft wel degelijk een dik stuur bij de klemmen (Fat bar).
Gezien op de Motorbeurs.
 
Hallo allen! Ik ben aan het orienteren op een allroad/tourfiets. Op dit moment rijd ik een SV650S uit 2008, wel prima motor al staat de positie en het feit dat het voor een bijrijder niet comfy is mij tegen. Afgelopen zaterdag op een Yamaha Tenere XT1200ZE proefgereden, heerlijke motor echter te groot om te stallen. Vooral het vermogen en wegligging trok mij van de XT1200, de V-Strom 1000 heb ik 1x mee gehad in een proefrit. Dit was een VStrom van 2016, reed lekker maar in mijn optiek mis ik een soort wow gevoel.

Met name de sportstand op de XT1200ZE gaf mij dat wow gevoel, deze ontbreekt op de V-Strom. Mijn SV heeft een ander tandwiel voor waardoor hij iets "catchy" wordt, heeft iemand ervaring hiermee op een Vstrom1000? Zijn er ook veel forummers die de Vstrom veelal met bijrijder gebruiken? Hoe houd de vering / stabiliteit zich? Komende zaterdag hoop ik nog een proefrit te kunnen maken. Ik moet zeggen dat het mij wel zwaar valt om een keuze te maken, maar ik wil graag weekendritjes met mijn vriendin samen doen. Een tweede motor zit er qua ruimte etc niet in, vandaar een tourmotor.

Ik merk dat een proefrit van 45 minuten gewoonweg te kort is. Volgende keer de motor iets langer meevragen of eventueel huren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan