Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is een nogal ingewikkeld verhaal geworden.Had je dealer trouwens nog gevonden waardoor je achterlicht niet werkte?
Originele zwevende remschijf? Klinkt alsof 1 van de busjes niet goed meer glijdt. Na goed schoonmaken horen die dingen met de hand draaibaar te zijn, maar in de praktijk zal je dat niet snel meer lukken. Wel hoor je ze in elk geval met de hand van links naar rechts te kunnen duwen. Lastig probleem, smeren is niet echt een optieHeb ook een nieuw probleempje. Ik heb het gevoel dat mijn voorrem niet altijd even goed remt. Het is precies dat er tijdens elke omwenteling van de remschijf een stukje is waarop hij niet goed remt. Ik dacht aan een slagje in de remschijf maar ik heb het dit weekend bekeken en kan dat met de beste wil van de wereld niet vinden. Iemand nog een idee?
Nee, die bedoel ik niet. Als je remzuigers (dat zijn die dingen die je blok tegen de schijf duwen) vastzitten, komen de blokken niet terug en blijft je rem aanlopen. Als dat niet het geval is zou ik me daar niet druk om maken. Die hoef je ook niet met de hand te kunnen draaien (wel met de hand induwen trouwens). Overigens is een volledige revisie een halfuurtje werk voor een handige monteur (een uur als 't doffe ellende is), een euro of 15 voor alle pakkingen, en wat nieuwe remvloeistof.Bedankt voor de tips. ja ik heb idd de originele zwevende remschijf. Aan die busjes zou het zeker wel eens kunnen liggen (je bedoelt toch diegene die de remblokken tegen de schijf aanduwen hé)... heb een tijdje geleden namelijk andere remblokjes gestoken en die dingen gaan alles behalve vlot naar binnen. Ronddraaien gaat al helemaal niet lukken denk ik. Wat valt daaraan te doen? Volledige revisie van de remklauw zeker? Daar kijk ik niet bepaalt naar uit, want een beetje schrik om daarzelf aan te beginnen.
tip voor jou: controleer je zekering. Achterlicht heeft een eigen zekering, remlicht achter zit bij de knipperlichten op de zekering. Dus als achterlichtzekering stuk is, doet remlicht 't nog wel.
Ik hoop het ook voor je.
Heeft iemand een idee wat ik nog voor mijn Freewind zou kunnen krijgen als ik hem tweedehands zou verkopen of evt in laat kopen bij de dealer. Ik moet misschien stoppen met motorrijden voor nu..
Er staat ongeveer 85.000 op de teller, de snelheidsmeter is kapot en het achterspatbord mist. Voor de rest is hij gewoon in goede staat (voor het aantal km's). Het bouwjaar is juni 1999.
Ik dacht zelf aan 1300 en misschien 1400 met werkende teller? Zit ik dan een beetje in de buurt..?
Zonde dat je met motorrijden moet stoppen!
Het is vast te doen om hem voor die prijs te verkopen, maar in de winter gaan ze minder makkelijk van de hand en de Freewind is niet erg populair.
Ter referentie - ik heb die van mij in goede staat gekocht voor 1600 incl een bijna nieuwe 3-delige kofferset en een nieuwe kettingset. En hij had toen 29.000 km op de teller. Hij was nog maagdelijk als het ging om schade en roest maar dat is inmiddels wel anders
Maar er staat nu ook een zwarte op marktplaats voor €3000 met 30.000km op de teller dus wie weet heb ik gewoon geluk gehad met de prijs.
En dat was nog in het seizoen - dan zijn de motoren gemiddeld duurder dan voor de winter.
Succes met de verkoop. Mijn broer is nu op reis maar wil na zijn terugkomst ook een 650cc 1cil allroad aanschaffen. Is de onderhoud geschiedenis bekend? Wanneer heb je voor het laatst kleppen gesteld?
Display doet het, toerenteller doet het, snelheid blijft op 0? Dan is 't hoogstwaarschijnlijk je sensor op 't voorwiel. Dat is een bekend freewind-probleem. Bij cms 121.50 ex btw.Komende week haal ik even de voorkant uit elkaar om te kijken of ik de teller kan maken, ik hoop dat het de kabel is of iets dergelijks want dat is wel te doen.
Display doet het, toerenteller doet het, snelheid blijft op 0? Dan is 't hoogstwaarschijnlijk je sensor op 't voorwiel. Dat is een bekend freewind-probleem. Bij cms 121.50 ex btw.
~
Overigens heb ik op aanraden van de motorzaak continental 'conti go' bandjes onder de freewind laten zetten, maar ik kan er maar niet aan wennen. Remmen gaat beter dan met de Bridgestone BT45's, maar in bochten voelt het al snel alsof ik ga glijden. Misschien dat ik met andere bandenspanning daar nog wat aan kan doen.
Standaard idd - ik zal ze eens wat harder zetten. Morgen weer een lekker stuk rijden voor de boeg dus dan kan ik eens experimenteren. Ik voel ze wat 'lopen' zoals je het uitdrukt, en dat is een of twee keer in schuiven over gegaan toen ik (inderdaad iets te snel) over een rotonde reed. Niets wat een voetje aan de grond niet kan houden, maar wel eng als je er niet op bedacht bent.