Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Korte bocht voor lange bocht, geldt ook als je beide een uitritconstructie verlaat, beide een kruispunt oprijdt waar er haaientanden voor de neus zijn.

Anders wordt het wanneer de een een uitritconstructie verlaat en de ander haaientanden heeft.
Dus stel, de rode heeft een uitritconstructie en de blauwe alleen haaientanden dan gaat de blauwe toch eerst.

Beide hebben een uitritconstructie waarbij blauw, zoals aangegeven in de tekst, als eerste de weg oprijdt, om linksaf te gaan.
 
Precies.
Iedereen herkent dat soort situaties wel. Het nettoresultaat is veel schade en files door kopstaartbotsingen. Het mogelijke voordeel van een minuutje tijdwinst voor fietsers weegt daar niet tegenop. Iemand die dat niet snapt, mag daar gerust op aangesproken worden. Netjes gedaan van K1100LT zou ik zeggen.
Dank je.
Iedereen is gebaat bij een vloeiende doorstroming. Als iedereen een beetje slim anticipeert stroomt alles lekker door en zijn er minder irritaties.
Dat bedoel ik.

Er blijft genoeg ruimte over voor hoffelijkheid. Soms geef je iemand voorrang waar het geen probleem is en iedereen er blij van wordt. Een beetje ervaren rijder kan dat prima per situatie beoordelen.
Sterker nog, dat heb ik vandaag nog gedaan. We reden in een lange rits auto's op een 80-weg met 45 achter een tractor. 2 x 1 rijstrook met inhaalverbod. Vanuit de tegemoetkomende richting zag ik een busje die links af wil slaan. Hij creëerde inmiddels een aardige file achter hem. Door op ruime afstand wat van het gas te gaan en hem een lichtsignaal te geven, gaf ik hem gelegenheid af te kunnen slaan. Nadat hij was overgestoken, ben ik, samen met de rij achter mij, weer achter de tractor aangesloten. Omdat onze rij zich constant als een harmonica bewoog (onderlinge afstand wordt groter en weer kleiner) heeft amper iemand in de gaten gehad dat ik dit gedaan heb (behalve de eerste auto's achter mij én die achter het busje).
 
Dank je.Dat bedoel ik.Sterker nog, dat heb ik vandaag nog gedaan. We reden in een lange rits auto's op een 80-weg met 45 achter een tractor. 2 x 1 rijstrook met inhaalverbod. Vanuit de tegemoetkomende richting zag ik een busje die links af wilde slaan. Hij creëerde inmiddels een aardige file achter hem. Door op ruime afstand wat van het gas te gaan en hem een lichtsignaal te geven, gaf ik hem gelegenheid af te kunnen slaan. Nadat hij was overgestoken, ben ik, samen met de rij achter mij, weer achter de tractor aangesloten. Omdat onze rij zich constant als een harmonica bewoog (onderlinge afstand wordt groter en weer kleiner) heeft amper iemand in de gaten gehad dat ik dit gedaan heb (behalve de eerste auto's achter mij én die achter het busje).
 
Dank je.Dat bedoel ik.Sterker nog, dat heb ik vandaag nog gedaan. We reden in een lange rits auto's op een 80-weg met 45 achter een tractor. 2 x 1 rijstrook met inhaalverbod. Vanuit de tegemoetkomende richting zag ik een busje die links af wil slaan. Hij creëerde inmiddels een aardige file achter hem. Door op ruime afstand wat van het gas te gaan en hem een lichtsignaal te geven, gaf ik hem gelegenheid af te kunnen slaan. Nadat hij was overgestoken, ben ik, samen met de rij achter mij, weer achter de tractor aangesloten. Omdat onze rij zich constant als een harmonica bewoog (onderlinge afstand wordt groter en weer kleiner) heeft amper iemand in de gaten gehad dat ik dit gedaan heb (behalve de eerste auto's achter mij én die achter het busje).
Dus nu naar busjesforum.nl om de dankbare reactie van die chauffeur te zien. Altijd goed om even iemand te matsen! :t
 
Vanochtend richting de camping voor een beetje vakantie. Vrouw en kinderen met de auto voor me en ik erachter op de motor. We voegen net in op de A50 bij Apeldoorn oost richting Arnhem en gelijk komt er een politie Golf van links helemaal naar de rechterbaan tussen ons in en gelijk bordje 'politie volgen' aan natuurlijk om me naar de A1 te leiden en bij de carpool Apeldoorn Zuid te stoppen. Had al geen idee wat ik verkeerd had gedaan. Bleken 2 relaxte agenten te zijn waarvan 1 groentje denk ik want hij mocht de controle uitvoeren. Ondertussen praatje gemaakt met de andere en de vrouw laten weten dat alles oke was. Kreeg netjes excuses voor het onderbreken van de reis en ik kon weer verder.
Was even bang voor opmerkingen over mijn geluid (geen db killer) maar dat bleef gelukkig uit :D
 
Beide hebben een uitritconstructie waarbij blauw, zoals aangegeven in de tekst, als eerste de weg oprijdt, om linksaf te gaan.

Sorry, ik legde het niet goed uit,( kleuren verwisseld :+ ) in de gestelde situatie was het mij ook duidelijk.
Als de blauwe auto een uitrit heeft en de rode alleen haaientanden ( en die situatie kan voorkomen binnen sommige gemeentes ) dan gaat de rode eerst, terwijl ie dan wel de langste bocht heeft.
 
Laatst bewerkt:
Je uitleg was al duidelijk, maar het betreft twee uitritten op een gelijkwaardige kruising zonder verkeerstekens op het wegdek en waar een bestuurder (auto/motor) als eerste de rijbaan oprijdt om linksaf te gaan. (lange bocht)
 
Laatst bewerkt:
Je uitleg was al duidelijk, maar het betreft twee uitritten op een gelijkwaardige kruising zonder verkeerstekens op het wegdek en waar een bestuurder (auto/motor) als eerste de rijbaan oprijdt om linksaf te gaan. (lange bocht)

In dat geval moet je dus de blauwe voor laten gaan want die heeft de kortste bocht, dat je toevallig eerder oprijdt maakt niks uit.
 
De Hoofdweg kent twee kanten aan weerszijden van de Hoofdvaart. Oostzijde en Westzijde. Westzijde is tussen Amsterdam en Hoofddorp 60 km per uur, drempeltjes, paaltjes, fietsertjes, dat soort gespuis. Heerlijk rustig, en ik kies meestal die kant. Oostzijde is 80 km en gewoon gáán.

Gisteren kozen een busje, een Mini en ik voor de Oostzijde, lekker rustig naar huis tuffen, beetje mediteren, na een lange werkdag. Het busje reed, hoe verrassend, 60 a 65. Maar daar was de Mini het dus niet mee eens: die begon zich hinderlijk op te dringen. Bumperkleven, in de spiegels rijden etc. Op een gegeven moment denkt het busje: weet je wat, ik laat die Mini passeren. Dus hij geeft keurig richting aan naar rechts, stuurt naar de kant en remt af. Gaat die Mini alsnog door het lint en scheurt er luid toeterend voorbij :? Sommige mensen....

Bij het volgende stoplicht kon ik het toch niet nalaten om de Mini even te demonstreren dat het echt een supertraag auto'tje was... kinderachtig he :X
 
Een positieve ervaring:

Afgelopen zondag een flinke rit gepland, allemaal snelweg, voor het eerst naar een onbekende locatie met mijn nieuwe navigatie (Vio). Na ongeveer anderhalf uur moest ik me een partij naar de wc en had ik wel behoefte aan een pauze. Helaas kon ik geen geschikte stopplaats vinden, en een wegrestaurant waar ik stopte was gesloten. Bij de benzinepomp ernaast een motorrijder aangesproken, waar ik gelijk achteraan mocht rijden naar de motorzaak daar in de buurt.

Aldaar even bijgekomen, getoiletteerd, en nog een praatje gemaakt met de beste man en zijn vrienden. Ik ben zo blij met de motor-community :)
 
Even met iemand mee ingeblikt rijden, hebben we het over agressie in het verkeer en dat hij dit ook niet goedkeurt :N

Rijden we op een smalle weg, wil een achter ons rijdend ingeblikte ons inhalen, begint diegene waar ik naast zat als passagier, ineens uit z'n dak te gaan, gaat op z'n rem staan, en al schreeuwend mongool te roepen en zo van kan je niet zien dat je er niet doorkan imbeciel...ja..ja..maar verder keurde die agressie in het verkeer af :?

Ik ben terug, als passagier, toch maar met het openbaar vervoer gegaan :Y
 
Rijden we op een smalle weg, wil een achter ons rijdend ingeblikte ons inhalen, begint diegene waar ik naast zat als passagier, ineens uit z'n dak te gaan, gaat op z'n rem staan, en al schreeuwend mongool te roepen en zo van kan je niet zien dat je er niet doorkan imbeciel...ja..ja..maar verder keurde die agressie in het verkeer af :?

Autorijden is ook erg slecht voor je humeur. Ik kan wel begrijpen dat mensen er agressief van worden. :z :]
 
Laatst bewerkt:
Even met iemand mee ingeblikt rijden, hebben we het over agressie in het verkeer en dat hij dit ook niet goedkeurt :N

Rijden we op een smalle weg, wil een achter ons rijdend ingeblikte ons inhalen, begint diegene waar ik naast zat als passagier, ineens uit z'n dak te gaan, gaat op z'n rem staan, en al schreeuwend mongool te roepen en zo van kan je niet zien dat je er niet doorkan imbeciel...ja..ja..maar verder keurde die agressie in het verkeer af :?

Ik ben terug, als passagier, toch maar met het openbaar vervoer gegaan :Y

Iedereen maakt wel eens een foutje :+
 
Autorijden is ook erg slecht voor je humeur. Ik kan wel begrijpen dat mensen er agressief van worden. :z :]
Als 't iedere dag is wel ja :P Moest net effe de auto ophalen van onderhoud, en we moesten met veel auto's een bochtje van 30 km/u door om de snelweg op te komen, dus dat was even een opstoppinkje. Zie je de mensen toch moeilijk doen om nog net voor een andere auto stil te komen te staan, echt hilarisch _O-
Normaal ga ik er op dat punt gewoon omheen met de motor, dus dan merk je het niet zo.
 
Laatst bewerkt:
\
Heeft niets te maken met voorrang nemen of niet rustig rijden te maken. je kunt het dagelijks zien dat er bij rotondes op 80KM wegen en fietsers geen voorrang hebben dat de fietser netjes stop en de auto voor je boven op zijn rem gaat om de fietser voorrang te geven. Dit is duidelijk een gevalletje art 5 want daarmee breng je het overige verkeer onnodig in gevaar.

Vorige week had ik dat.
Ik rustig wachten en een auto stopte voor mij, de bestuurder maakte t handgebaar van ga je gang.
Ik heb nee geschud en gewezen op de haaientanden achter mij.
Er reden 3 auto,s achter hem gelukkig met gepaste afstand.

Ook lekker duidelijk signaal wat je dan afgeeft :?
 
Jezus wat een zeiksnor ben je dan.

Die vrouw die even een fietser voorlaat kost jou helemaal geen tijd ( hooguit 30 seconde ) en die fietser stond er waarschijnlijk al 3 eeuwen te wachten. Die vrouw denkt gewoon aardig te zijn en dan ga jij lopen zeuren.. Had je zeker ook al je grootlicht aan gezet en getoeterd?
:} :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan