Nosmo King
MF veteraan
Top, zeker met kinderen in de auto je nooit laten opnaaien. Goede voorbeeld gegeven.
Dat toetertje zal de trigger wel geweest zijn.
Dat toetertje zal de trigger wel geweest zijn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ken die fantasieën. Maar 't is er nooit van gekomen ...Vandaag was het weer erg, meerdere opgefokte bumperklevers achter me gehad. Eerst één op de A10, kwam met 150 ofzoiets aanracen terwijl ik op de linkerbaan wat auto's inhaalde, zat bovenop me. Dus ik ga wanneer het kan naar rechts zodat hij erlangs kan, doe eerst keurig richtingaanwijzer aan, maar nee hij schuift op precies hetzelfde moment ook naar rechts om mij rechts in te halen. Dus allebei op de rechterbaan, hij weer bovenop me. Maar haalt me niet links in, blijft alleen bovenop me rijden. Dus na even ga ik maar weer naar links om hem van mijn achterwiel te krijgen, scheurt ie me rechts voorbij...
En een ander reed bovenop me in de bocht van de A44 waarna het een invoegstroek voor de A4 wordt. Vervolgens voeg ik in op de A4, hij ook bovenop me invoegen. Rij daar achter een wat trage auto met de bumperklever achter me, dus ik wil een baan naar links opschuiven, terwijl ik opschuif doet hij dat ook maar werkelijk met vol gas waardoor ik snel terug naar mijn baan moest sturen om te voorkomen dat hij tegen me aan zou rijden. Vervolgens rijdt die mafkees mij en de auto voor me voorbij, gaat vervolgens weer naar rechts, en schuift drie banen terug naar rechts om daar vervolgens tussen het langzamer rijdende verkeer te gaan rijden...
Soms zou ik willen dat mijn motor uitgerust was met een surface to surface raketinstallatie. Of van die kraaienpootjes die uit een luikje achter het kenteken vallen met een druk op de knop.
Of van die kraaienpootjes die uit een luikje achter het kenteken vallen met een druk op de knop.
Vanochtend aan het file filteren toen er opeens een busje met een werkverkeer-sticker zijn zwaailichten aan deed en voor mij tussen de 2 rijen auto's door probeerde te rijden. Ik weet niet of hij dat had mogen doen, het was in elk geval heel vreemd om te zien en mensen reageerden er ook wat verward op.
Me net dood ge-ergerd aan een blik,en heb me geheel tegen mijn natuur in, ingehouden Ben best trots op mezelf.
[..]
Mijn zoon begon met de nabespreking,en samen waren we het snel eens,we hebben juist gehandeld.
Hij zei wel,dat die vent op de rotonde bezig was met uitstappen,had ik dus niet gezien, anders had ik dit wel kunnen voorzien en had ik misschien niet zo wijs gehandeld, maar hem bij voorbaat niet de kans gegeven om hem ertussen te gooien
Vanochtend reed ik op de uitvoegstrook net na de van Brienenoordbrug om de A15 in westelijke richting op te rijden. Het was behoorlijk druk waardoor de snelheid op de uitvoegstrook ca. 80-90km was. Ik rij op de linkerbaan van de deze uitvoegstrook de rechterbaan van deze uitvoegstrook reeds ca. 70-80km. Deze uitvoegstrook is misschien wel 1,5 tot 2 km lang dus alle tijd om een gaatje te vinden lijkt mij.
Komt er uiteindelijk over het puntstuk precies terwijl ik daar rij nog een oud klein Japans autootje met een dom wigt dat hem zonder op of om te kijken er nog tussen propt. Ik kon alleen nog toeterend remmen en uitwijken naar de middenstreep. Waarschijnlijk was het halen van de afslag belangrijker dan het leven van een motorrijder. Als ik daar met de auto gereden had, dan had ik geen kant op gekund en dan was er gegarandeerd een ongeval gebeurd. De muts gaf ook nog eens geen enkele reactie op mijn getoeter en gebaren, een sorry gebaar had wel het minste geweest.
Vergeet niet dat jouw ogen moeilijk te zien zijn!Zit in de lucht denk ik! Ik net zo vanochtend.
Reed op de A2 tussen Deil en Everdingen, het was een relatief rustig stukje dus ik tikte de 140 aan. Uit het niets, ZONDER aanleiding drukt een domme doos haar stomme Aygo naar de linker baan. Ik vol op de rem, rechts er langs, toeteren en tegen mn helm tikken, zo van: kijk toch eerst uit, domme muts! En maar stoïcijns vooruit kijken he. Heb dan ook de ballen om degene die je bijna aan hebt gereden, in de ogen te kijken!
Inderdaad fouten maakt iedereen een tijdje terug ook met een blikker die ineens van baan wisselde. Maakte uitgebreid sorry gebaren.
Natuurlijk helpt het niet als het mis zou zijn gegaan maar je hebt dan i.i.g. het idee dat een sorry gebaren blikker i.i.g. de komen dagen weer eerst zal kijken voordat hij van baan verwisseld.
Vergeet niet dat jouw ogen moeilijk te zien zijn!
Nou ik zie het verschil tussen wel of geen contact maken met je medeweggebruiker wel hoor.
Het niveau van de automobilisten lijkt te dalen inderdaad. Valt me op dat er soms manoevres worden uitgehaald die je een aantal jaren geleden nooit zag gebeuren. En omdat er meer auto's rijden wordt het extra link. Gelukkig heb ik tijdens mijn lessen nog niet zoveel gekke dingen gehad, al heb ik wel een keer iemand zien keren op een voorrangsweg waar je 70 mag rijden...
Heb op de VRO Risico geleerd dat de gezichtshoek waarin je de dingen goed ziet maar 2 graden is. Wat daarbuiten valt kan je gemakkelijk ontgaan. En dat is ook mijn ervaring. Als je een paar auto's verder naar voren of naar een naderende zijstraat kijkt ben je al vrijwel kwijt wat de auto pal voor je doet. Kijk je naar de auto of op de weg voor je, dan zie je niet wat er uit de zijstraat komt. Scannen is dus het parool: steeds je gezichtsveld vergroten door je ogen te bewegen. Maar dat doe je alleen als je je ervan bewust bent. Het gaat niet vanzelf.Ik heb meerdere keren meegemaakt dat een automobilist mij recht aankeek en toch zijn/haar koekblik zo voor mijn motor de weg op gooide. Gezien het feit dat de meesten hiervan vervolgens schrokken op het moment dat ze mij naast/kort achter zich zagen, was dit geen bewuste actie, maar hadden ze me gewoon echt niet 'geregistreerd'.
Er is een groot verschil tussen 'ergens naar kijken' en hetgeen zich in het blikveld bevindt ook daadwerkelijk tot in het bewustzijn laten doordringen.
Ik heb meerdere keren meegemaakt dat een automobilist mij recht aankeek en toch zijn/haar koekblik zo voor mijn motor de weg op gooide. Gezien het feit dat de meesten hiervan vervolgens schrokken op het moment dat ze mij naast/kort achter zich zagen, was dit geen bewuste actie, maar hadden ze me gewoon echt niet 'geregistreerd'.
Er is een groot verschil tussen 'ergens naar kijken' en hetgeen zich in het blikveld bevindt ook daadwerkelijk tot in het bewustzijn laten doordringen.
Ik heb meerdere keren meegemaakt dat een automobilist mij recht aankeek en toch zijn/haar koekblik zo voor mijn motor de weg op gooide. Gezien het feit dat de meesten hiervan vervolgens schrokken op het moment dat ze mij naast/kort achter zich zagen, was dit geen bewuste actie, maar hadden ze me gewoon echt niet 'geregistreerd'.
Er is een groot verschil tussen 'ergens naar kijken' en hetgeen zich in het blikveld bevindt ook daadwerkelijk tot in het bewustzijn laten doordringen.
Lol!!!
Het niveau van de automobilisten lijkt te dalen inderdaad. Valt me op dat er soms manoevres worden uitgehaald die je een aantal jaren geleden nooit zag gebeuren. En omdat er meer auto's rijden wordt het extra link. Gelukkig heb ik tijdens mijn lessen nog niet zoveel gekke dingen gehad, al heb ik wel een keer iemand zien keren op een voorrangsweg waar je 70 mag rijden...