Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds mijn ongeval bemerk ik dat ik me nu sneller stoor aan gevaarlijk weggedrag.

Eergisteren voor de eerste keer weer zelf met de auto gereden. Gaat ook best nu mijn concentratievermogen weer ongeveer ok is, en door dat het een automaat is kan mijn rechterschouder nog wat rusten.

Ik was gaan kijken naar een andere motor, maar mijn vrouwtje reed mee voor in het geval het rijden mij na een tijd niet meer zou afgaan. Het viel haar ook op dat ik me sneller stoor aan gevaarlijk rij gedrag ...

Pfff ... morgen al reeds drie weken zonder motor '(
Hoop dat er snel een volgende komt, en dat die schouder een beetje op tijd geneest, want zolang ik die niet voldoende kan bewegen vrees ik dat ik slechter ga sturen dan iemand die op een motor stapt zonder ooit zelfs maar een motor te hebben gezien :P
 
Ik vindt dat soort mensen heerlijk! Op t moment dat ze ... enz ...
Deed ik vroeger ook :$
Ben het allang afgeleerd. Wekt alleen maar meer agressie in de hand.
Want wat doe je als hij je tóch voorbij raakt, en dan plots vóór je zijn remmen dichtgooit, en jou remmen het toch net iets minder doen? Wie verliest er dan? Jijzelf natuurlijk, want jij bent in fout, achteroprijden.


Maar ik snap je enegszins wel hoor, want zoals ik al zei, ik deed het heel vroeger ook :$
 
Gisteren in de ochtenspits in A’dam een figuur voor me die, terwijl ik haast had, werkelijk iedereen overal voorrang gaf. Op de stoep wachtende voetgangers werden met een ruim armgebaar gemaand over te steken. Fietsers achter haaientanden kregen voorrang. Een hele sliert auto’s van links kreeg ook voorrang. Heel sociaal allemaal, maar niet voor de sliert voertuigen die achter deze man een kleine 10 minuten vertraging opliepen. |(
 
Laatst bewerkt:
Je rijdt al een poosje achter twee auto's die naast elkaar blijven rijden, maar niet heel snel. Ervoor is alles leeg. De linker auto gaat naar links, maakt ruimte voor je. De rechter auto maakt ruimte. Wie ben ik dan om er niet tussendoor te gaan?
Da's natuurlijk heel wat anders dan met 90 filteren. Als het gewoon heel druk is en auto's rijden links en rechts in treintjes van 80km/u, ga je er dan ook tussendoor?
Wat jij hier omschrijft doe ik ook vaak genoeg. Als auto's bewust ruimte voor je maken dan ben je inderdaad gek als je die ruimte niet pakt. ;)
 
Gisteren in de ochtenspits in A’dam een figuur voor me die, terwijl ik haast had, werkelijk iedereen overal voorrang gaf. Op de stoep wachtende voetgangers werden met een ruim armgebaar gemaand over te steken. Fietsers achter haaientanden kregen voorrang. Een hele sliert auto’s van links kreeg ook voorrang. Heel sociaal allemaal, maar niet voor de sliert voertuigen die achter deze man een kleine 10 minuten vertraging opliepen. |(
Als ik op de motor zit en ik heb last van een bumperklever word ik ook altijd heel sociaal.
 
Deed ik vroeger ook :$
Ben het allang afgeleerd. Wekt alleen maar meer agressie in de hand.
Want wat doe je als hij je tóch voorbij raakt, en dan plots vóór je zijn remmen dichtgooit, en jou remmen het toch net iets minder doen? Wie verliest er dan? Jijzelf natuurlijk, want jij bent in fout, achteroprijden.


Maar ik snap je enegszins wel hoor, want zoals ik al zei, ik deed het heel vroeger ook :$

nee hoor...dashcam :+
Doe het uiteraard niet op de motor, want dan drukken ze je gewoon van de weg...
 
Je rijdt al een poosje achter twee auto's die naast elkaar blijven rijden, maar niet heel snel. Ervoor is alles leeg. De linker auto gaat naar links, maakt ruimte voor je. De rechter auto maakt ruimte. Wie ben ik dan om er niet tussendoor te gaan?

Dan ben je iemand die risico neemt. Ik vind het zelf te veel risico. Auto's rijden soms ook op net andere plekken zonder duidelijke reden. Daarbij verwachten ze ook geen motorrijder die dan 100 (!) rijdt tussen de auto's door. Kan schrikreacties opleveren, of het kan zijn dat ze weer op de lijn gaan rijden (corrigeren omdat ze doorkregen dat ze te veel naar de zijkant reden). Dan zit je er mooi tussen en dik in de shit.

Er is geen officiele regel voor, maar ik kan me zo voorstellen dat je een artikel 5 aan je broek krijgt als je met die snelheden door het verkeer gaat op die manier.
 
Dan ben je iemand die risico neemt. Ik vind het zelf te veel risico. Auto's rijden soms ook op net andere plekken zonder duidelijke reden. Daarbij verwachten ze ook geen motorrijder die dan 100 (!) rijdt tussen de auto's door. Kan schrikreacties opleveren, of het kan zijn dat ze weer op de lijn gaan rijden (corrigeren omdat ze doorkregen dat ze te veel naar de zijkant reden). Dan zit je er mooi tussen en dik in de shit.

Er is geen officiele regel voor, maar ik kan me zo voorstellen dat je een artikel 5 aan je broek krijgt als je met die snelheden door het verkeer gaat op die manier.
Klopt. In de gedragscode wordt ervan uitgegaan dat je weer invoegt als de file 40 km/u rijdt.

En bij een hogere snelheid zou ik me ook niet prettig voelen tussen twee rijen auto's, zeker niet als er ook vrachtauto's rijden.
 
Vanmorgen heel vroeg in het donker, ik neem de fly-over van de A12 naar de A2 richting Amsterdam. Die bocht rij ik dagelijks. Mijn banden zijn dan net opgewarmd, dus ik leg hem graag even op één oor. Deze keer denk ik net voor ik de bocht in ga: Hé ik zit een versnelling te laag, waarom heb ik zo hard geremd? De bocht dus veel langzamer nemend dan normaal, glijdt mijn achterwiel ineens onder me vandaan. Ik kon hem nog net houden. Mis het gras op 10cm afstand en kan mijn weg vervolgen. Die hele bocht lag vol met olie. Had ik hem met normale snelheid genomen, was er geen houden aan geweest. Bij de volgende afslag gestopt om ff bij te komen en de politie te bellen. Glad to be alive to ride another day!
 
Vanmorgen op de A15 Rotterdam -> Gorinchem rij ik in een rijtje, allemaal zo sukkelend rond de 90-100 km/u. Ik zie in mijn spiegel enkele auto’s achter me een oude, blauwe K100/1100. De weg wordt iets leger en hij komt me voorbij. Ik denk het is best druk en ik had geen haast want ik was ruim op tijd voor mijn bandenwissel bij Bob van Brakel.
Ik zie de man van links naar rechts gaan en weer terug en nog een paar keer.
Opeens “moest” hij weer naar links en prakt hem voor een Audi A4, echt een meter of twee er voor. Die man is duidelijk geïrriteerd en wijkt geen cm en gaat zelfs naar rechts, half tussen de stroken in rijden, ter hoogte van het achterwiel van Herr BMW.
Dan denkt meneer BMW kennelijk “weg” hier en gaat filteren tussen de rijen door (nog steeds rijden we 100-110).
Ik dacht man, man, zo wordt je niet oud.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen heel vroeg in het donker, ik neem de fly-over van de A12 naar de A2 richting Amsterdam. Die bocht rij ik dagelijks. Mijn banden zijn dan net opgewarmd, dus ik leg hem graag even op één oor. Deze keer denk ik net voor ik de bocht in ga: Hé ik zit een versnelling te laag, waarom heb ik zo hard geremd? De bocht dus veel langzamer nemend dan normaal, glijdt mijn achterwiel ineens onder me vandaan. Ik kon hem nog net houden. Mis het gras op 10cm afstand en kan mijn weg vervolgen. Die hele bocht lag vol met olie. Had ik hem met normale snelheid genomen, was er geen houden aan geweest. Bij de volgende afslag gestopt om ff bij te komen en de politie te bellen. Glad to be alive to ride another day!
My worst nightmare! Glad you survived! :t
Ja, vooral dat "glad" hè. Die Engelsen snappen hoe het zit als er olie op de weg ligt en je redt het nog net! _O-
 
Laatst bewerkt:
Ja, vooral dat "glad" hè. Die Engelsen snappen hoe het zit als er olie op de weg ligt en je redt het nog net! _O-

Hahaha, was me nog niet eens opgevallen. Overigens is mijn worst nightmare een overstekend hert of everzwijn, daar doe je echt helemaal niks aan. Hoe voorzichtig je ook rijdt, dan ben je gewoon klaar.
 
Gisteren in de ochtenspits in A’dam een figuur voor me die, terwijl ik haast had, werkelijk iedereen overal voorrang gaf. Op de stoep wachtende voetgangers werden met een ruim armgebaar gemaand over te steken. Fietsers achter haaientanden kregen voorrang. Een hele sliert auto’s van links kreeg ook voorrang. Heel sociaal allemaal, maar niet voor de sliert voertuigen die achter deze man een kleine 10 minuten vertraging opliepen. |(

Ik geef in de stad ook vaak voetgangers en fietsers voorrang, en mensen die uit een zijstraat komen en daar al lang staan te wachten. Maar binnen grenzen natuurlijk, ik wil zelf uiteindelijk ook wel 's verder rijden.
 
Hahaha, was me nog niet eens opgevallen. Overigens is mijn worst nightmare een overstekend hert of everzwijn, daar doe je echt helemaal niks aan. Hoe voorzichtig je ook rijdt, dan ben je gewoon klaar.
Klopt. Altijd rekening mee houden; snelheid aanpassen. Langs doorgaande wegen wordt er wel voor gewaarschuwd met borden "Wij steken zomaar over", maar langs de binnenwegen niet. Hoofd erbij dus!
 
Goed, die blunder moet je een keer meegemaakt hebben denk ik dan maar...

Vanmiddag uit het werk dacht ik een heerlijk ritje voor de boeg te hebben. Motor start niet. Wel licht, verder niks. Aangezien ik wel eens eerder met de motor gestaan heb, sloeg de schrik me om het hart. Mijn collega, ook motorrijder kwam aanlopen en ik deed me nogal nuchter voorkomen en zei dat de motor niks deed. Hij kijken, hmm ja licht doet het gewoon, standaard ingeklapt, ehrmmm.

Dodemansknop. :$ |(

wel lekker ritje gereden nadien :]
 
Laatst bewerkt:
Je rijdt al een poosje achter twee auto's die naast elkaar blijven rijden, maar niet heel snel. Ervoor is alles leeg. De linker auto gaat naar links, maakt ruimte voor je. De rechter auto maakt ruimte. Wie ben ik dan om er niet tussendoor te gaan?



In een ander topic zit je iemand af te zeiken, die de pech heeft om met 180 gelaserd te zijn en dan flik je zelf dit !! :X ze zijn gewoon aan het appen of wat anders en slingeren daardoor, toevallig van elkaar af en jij denkt dat ze je gezien hebben. Whisfull thinking meer niet. Gemidddelde koekblikker is onwetend van wat er achter hem/haar gebeurd. Actie is dus lomp en gevaarlijk.
 
Goed, die blunder moet je een keer meegemaakt hebben denk ik dan maar...

Vanmiddag uit het werk dacht ik een heerlijk ritje voor de boeg te hebben. Motor start niet. Wel licht, verder niks. Aangezien ik wel eens eerder met de motor gestaan heb, sloeg de schrik me om het hart. Mijn collega, ook motorrijder kwam aanlopen en ik deed me nogal nuchter voorkomen en zei dat de motor niks deed. Hij kijken, hmm ja licht doet het gewoon, standaard ingeklapt, ehrmmm.

Dodemansknop. :$ |(

wel lekker ritje gereden nadien :]

Mijn CBR doet wel gewoon proberen te starten met de killswitch omhoog, alleen slaat 'ie niet aan. Het geluid is heel herkenbaar: ZWIEWIEWIEWIEWIEWIEdrrrrrr... ZWIEWIEWIEWIEWIEWIEdrrrrrr... En bij mijn FJR is de startknop gewoon de andere kant van de killswitch knop, dus daar kun je dit hele probleem überhaupt niet hebben. Waarom hebben trouwens niet alle motoren dat? Superhandig, en niet heel veel complexer of zo, m.a.w. op budget motoren moet dat toch ook gewoon kunnen?

Dus deze fout die ik al ik weet niet hoe vaak gemaakt heb gebeurt me momenteel vrijwel nooit meer *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan