Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb in de bocht geremd, en ben door rood gereden.

Ik kwam via de Amsterdamse Vaart Haarlem binnenrijden. Ik ken Haarlem erg goed, er is daar ter hoogte van Joh Enschede een nieuw viaduct (nu ja, nieuw is relatief) waar ik altijd onderdoor ga, maar nu moest ik eroverheen. Mooie bocht omhoog naar rechts, twee banen goed asfalt, railing aan beide kanten, je mag er 70 en ineens nog maar 50, ik reed dus iets van 70. Dan kom ik de bocht uit en staat er na 30m een rood stoplicht. In de bocht, of liever, precies aan het eind van de bocht. Ik hard remmen, maar toen ik de stopstreep over ging en nog net niet stil stond, heb ik de rem losgelaten. Beter een boete wegens door rood rijden dan remmend in de bocht op de witte vlakken onderuit gaan.

Ik neem aan dat er borden staan "pas op, stoplichten", maar ik was met het verkeer bezig, heb geen borden gezien. Kan het op google streetview niet zien want doen was het hele viaduct er nog niet.

Ik denk dat wat ik fout deed was dat ik de bocht door keek zo ver ik de weg kon zien, maar hier had ik over de hekken heen moeten kijken, dan zie je de weg niet, maar dan zie je wel de stoplichten. Maar toch, een mooie bocht en dan stoplichten, moeten ze niet doen. Als ik geflitst ben laat ik het voorkomen.
Sorry maar ik geloof niet dat je maar 70 reed. De stoplichten staan een behoorlijk eind NA het viaduct en NA de bocht. Als je die wil missen moet je wel echt heel hard over dat viaduct zijn geveegd....

Ik moet even mijn eigen reactie rechtzetten. Net op de betreffende plek geweest en verdomd, ze hebben inderdaad bijna OP het viaduct, nog in de kromming van de weg opeens stoplichten gezet. Geen idee welk helder licht dat heeft verzonnen maar ik snap nu prima dat je, als je er door zulke omstandigheden niet helemaal bij bent met je hoofd, dat stoplicht mist.
 
Gisteren bij het stoplicht op de Wilhelminasingel in Maastricht ook nog wat toeristen laten schrikken.... ze wilden door rood oversteken... even aan de gashandel... was leuk ;-))))

In Amsterdam ook altijd.. Afgelopen maandag zei de jongen die een sprongetje maakte van schrik nog wel sorry :)

Dinsdag rond een uur of 11 's avonds, ik rij(met de fiets) mijn straat in en er reed een auto voor me en van de tegenovergestelde richting kwam een motor aanrijden. deze reed heel rustig omdat het niet zo breed was. Maar hij reed zonder licht... Dus ik riep maar even dat zijn licht uit stond.
Hij stopte gelijk en ik keek nog even om en zag een disco voorbij komen: Alles aan, groot licht, alleen voor, alles aan

En ik weet weer waarom ik liever met de motor dan met de trein naar school ga:
Ik zit lekker in mijn eentje en luister muziek en kijk naar buiten. Komen er bij Zaandam 2 vrouwen bij zitten: de kleinste tegenover mij en de dikke kwam naast mij en op mijn stoel zitten... Klein beetje opschuiven dus zodat ik niet meer zo erg tegen haar aan zat.
Dat was dus niet echt een probleem meer. Maar toen ging de vrouw praten, nouja, praten, het was eerder schreeuwen. Ik heb mijn muziek gewoon harder gezet maar ze kwam er gewoon nogsteeds door heen met haar gezeik(dat je grote tassen mee moet nemen naar de huishoudbeurs, Limburg, dat ze bij Sloterdijk altijd de metro nam, blabla).
De vrouw die tegenover mij zat heb ik dus gewoon totaal niet gehoord dus het leek gewoon een monoloog.
Gelukkig gingen ze er bij Amsterdam Centraal uit anders had ik er echt wat van gezegd.
Volgende keer maar weer met de motor naar school :]
 
Ik moet even mijn eigen reactie rechtzetten. Net op de betreffende plek geweest en verdomd, ze hebben inderdaad bijna OP het viaduct, nog in de kromming van de weg opeens stoplichten gezet. Geen idee welk helder licht dat heeft verzonnen maar ik snap nu prima dat je, als je er door zulke omstandigheden niet helemaal bij bent met je hoofd, dat stoplicht mist.

Nu ja, "mist", als je 50 rijdt zie je het op tijd en kun je remmen, maar je moet wel in de bocht remmen. Als het nat is kun je vast ook wel op tijd stoppen, maar fijn is het niet.

Ik denk dat ik 70 reed, en dan is zo'n stoplicht in de bocht wel een verrassing. Was er een auto van links gekomen dan had ik kunnen stoppen, maar hard remmen in een bocht op witte belijning blijft een beetje eng.
 
Makkelijk te zien. Pak een duidelijk vast punt en als de bus er met de achterkant voorbij is begin je te tellen en stopt als Jogm er voorbij rijd. Is krap aan net geen twee seconden schat ik. Maar Jogm kan het op zijn materiaal exact nakijken als hij het aantal frames die er tussen zitten deelt door het aantal frames per seconden waarmee zijn camera opneemt.
Ik denk dat jou schatting wel klopt. Ik heb er best wel een handje van om te weinig afstand te houden, dat is iets wat ik met het autorijden aangeleerd heb. Ik probeer er op te letten, maar dan moet ik echt actief m'n afstand aanpassen. Soms ben ik gewoon lekker aan het rijden en dan denk ik daar niet aan.

Dit keer was het m'n redding :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan