Het grote xj/xs topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
En uiteindelijk hou je dan de originele motor over als losse onderdelen.
waarom heb je dat hok dan gekocht :?



;)
Dan beginnen we gewoon weer opnieuw, heb ik er 2 staan, dan 3,4,5,6,7,8,9,10. Tot ik er 1 heb voor elke dag van het jaar en in alle kleuren van de regenboog. Ik wil het XJ 550 monopolie WHUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAA






})
 
Heeft er iemand ervaring met een dynojet kitt stage 3 op de xj 600(1991)

Nope, maar wel op een amerikaanse site een leuk stukje gevonden over een xj650

The stock XJ650R's engine feels "weak" in lower RPM's (the bane of In-line 4's lack of torque in low RPMs) and there isn't a lot of pull below 4,000rpm. From 4,000-6,000rpm you get a good shot of acceleration, from 6-7,000rpm the acceleration again isn't there and from 7,000+ you better hang on. So the seca engine is smooth all the way, but it just likes to squirt power out in weird ways.

The modded XJ650R engine feels very strong and that is responsible by the K&N Stage 3 jet kit. Gone is the "squirty" power band, and it is replaced by a hold on powerband that is smooth acceleration all the way without any noticeable deal zones. Another big improvment was from idle to 4,000rpm, the thottle was much more responsive, and there was acceleration and torque. (K&N Products:
Stage 3 Jet Kit w/ Filter: 23-9021)

fortunately (or unfortunately depending on how you look at it), the K&N Stage 3 jet kit installation requires removal of the stock air box and boots. This allows the carbs to each get their own individual K&N pod filter as well as the crankcase getting its own filter as well. This is a very practical step to increase horsepower and torque as well as decrease weight.
 
ja, heb net een setje van gimbel via ebay gewonnen. Is wel voor een xj 650 maar kan denk ik ook wel op mijn 750. Misschien kunnen we die als mal gebruiken.

Als je die dingen hebt moeten we maar even een Teken & Ontwerp Backwards Control Meeting doen. Als ik alle maten heb wil ik best wel een poging wagen om er een mooie tekening in autocad van te maken, om vervolgens te kijken wat de mogelijkheden zijn om gebruik te maken van de cnc freesmachine.
 
Zal nog wel ff duren, betaling gaat pas morgen op de bus. Reken dan er maar een week of 3 bij voor ik het in huis heb :(
 
De XJ's van voor '91 hebben 72pk en die van '91 maar 66, ivm geluidsproductie..
Weet je dit zeker?
ik heb type 3km kom op verschillende sites dit

YAMAHA XJ 600 ... H 51J 1990 72 PS, 53 kw
YAMAHA XJ 600 ... N 3KN 1991 50 PS, 37 kw
YAMAHA XJ 600 ... H 3KM 1991 72 PS, 53 kw

tegen.
 
Vanmiddag de voorvork opgehaald en ook de uitlaat meegenomen die hij had liggen

vork.JPG

vork1.JPG

vork3.JPG


En hier de 4 in 1 BSM uitlaat
uitlaat.JPG


Was voor de goplijste voorvork met remklauwen (heb ik me de tering naar gezocht toen ik ze nodig had) en de uitlaat 100 euro in totaal kwijt. Vond ik een mooie deal.
 
Weet je dit zeker?
ik heb type 3km kom op verschillende sites dit

YAMAHA XJ 600 ... H 51J 1990 72 PS, 53 kw
YAMAHA XJ 600 ... N 3KN 1991 50 PS, 37 kw
YAMAHA XJ 600 ... H 3KM 1991 72 PS, 53 kw

tegen.
klopt alle oude xj zijn 72 pk, :} met de komst van de xj 600 diversion is het aantal pk terug gebracht naar 66.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik me nu net afvroeg: nu ik die mooie 4 in 1 uitlaat heb, moet ik hem nu ook opnieuw laten afstellen ?
 
Dat merk je snel genoeg Dunc: als de vervangingspijp open is,zul je moeten gaan rommelen met sproeirbezettingen.
Rij er eerst mee en bemerk wat je brommer doet bij diverse gasstanden.
Na een wat langere rit op de snelweg moet je de bougies demonteren om er effe naar te kijken.
Aan het kleurbeeld kun je veel achterhalen...
Of...je laat er een prof naar kijken en reserveert een run op een testbank (+/-€40,-) ;)
 
Wat een klerewerk zeg die uitlaat, de pijpen zijn netjes 1 tm 4 gelabeled maar op de collector, was een heel gepuzzel. Nu heb ik de uitlaat zitten maar zit nu wel met een probleem, het pedaal van mijn achtterrem slaat tegen de uitlaat aan, deze is zo te zien al eens verlast door de vorige eigenaar (tenzij ze bij yamaha zo lelijk lassen) en komt niet ver genoeg naar buiten.
 
Laatst bewerkt:
Dan beginnen we gewoon weer opnieuw, heb ik er 2 staan, dan 3,4,5,6,7,8,9,10. Tot ik er 1 heb voor elke dag van het jaar en in alle kleuren van de regenboog. Ik wil het XJ 550 monopolie WHUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAA
})
Dat gaat je niet lukken zolang ik de mijne houdt 8-)

Wat een klerewerk zeg die uitlaat, de pijpen zijn netjes 1 tm 4 gelabeled maar op de collector, was een heel gepuzzel. Nu heb ik de uitlaat zitten maar zit nu wel met een probleem, het pedaal van mijn achtterrem slaat tegen de uitlaat aan, deze is zo te zien al eens verlast door de vorige eigenaar (tenzij ze bij yamaha zo lelijk lassen) en komt niet ver genoeg naar buiten.
Ik heb op mijn XJ Amerikaanse voetsteunen en pedalen gezet. Heb dus een originele rempedaal liggen. Ik wilde alles bewaren om hem terug te kunnen bouwen. Maar misschien kan ik je toch helpen...
 
DAt zou fantastisch zijn, nu kan ik nl wat minder lekker rijden. Wat is eigenlijk het verschil tussen de US en Euro steunen ?

Hier even wat foto's van de huidige toestand (plaatjes op de tank zijn eraf om ogeknapt te worden) In volgorde , het nieuwe stuur, de uitlaat en de ruimte die ik nog heb tussen pedaal en uitlaat

stuurnieuw.jpg

uitlaatnieuw.jpg

bots1.jpg
 
Bij de Amerikaanse versie zitten de voetsteunen vóór de bevestigingspunten van de houder, net als bij de chopper-versie.
Het rempedaal is dus langer en links vervalt het schakelsetje.
Voor zover ik op de foto's kan zien, zit het rempedaal overigens op de goede plaats. Ook de las lijkt me niet uitzonderlijk (voor zover die te zien valt)
 
Mmmmmm dan word het ws wat las en buigwerk om hem goed te krijgen. Maarrrrrrrr Ik weet nog ergens een maxim te staan, als daar nu die US voetsteunen nog opzitten kom ik ws perfect weg, dan bouw ik hem gewoon om. Ik hou je aanbod dus nog even in overweging, begin augustus is de winkel waar hij staat weer open. Of je moet natuurlijk nog ergens een setje US steunen met schakel en remdingen weten te liggen.
 
Weet je dit zeker?
ik heb type 3km kom op verschillende sites dit

YAMAHA XJ 600 ... H 51J 1990 72 PS, 53 kw
YAMAHA XJ 600 ... N 3KN 1991 50 PS, 37 kw
YAMAHA XJ 600 ... H 3KM 1991 72 PS, 53 kw

tegen.
Hmm, kweet het niet zeker. Ik heb een pagina uit een boekje/motorblad uit die tijd waarin het zo stond, dat de XJ600 voor '91 was terug getuned op 66pk iv de 72 van voorheen. Maar of dat de waarheid is.. ik weet het niet!! Ik heb overigens wel een XJ met framenr. 3KM...
 
ja, heb net een setje van gimbel via ebay gewonnen. Is wel voor een xj 650 maar kan denk ik ook wel op mijn 750. Misschien kunnen we die als mal gebruiken.
Lijkt me een goed idee, dan kunnen we vanaf daar een freesactie doen. Maar dan nog stepjes, draadeinden en doppenzooi nodig om alles naar achteren te kunnen brengen, dat zien we denk ik dan wel weer. Dus als je ze binnen hebt ff een gil!
 
Zo, gisteravond Delo sportfilters op de brommer gezet. Airbox moest wieberen en dat is gelukt. Ik heb de carbs gedemonteerd, koppelingskabel afgekoppeld en steunijzer daarvoor verwijderd, startmotor ff afgekoppeld. En toen was er precies genoeg ruimte om met een beetje bruut geweld de airbox te verwijderen.

Brommer start nu stukken beter, stationair is te laag; maar dat kan ik met de schroef wel bijstellen. Een trekken in het onder en midden gebied, niet te zuinig, heerlijk.
Alleen gaat het beestje nu maximaal 7000rpm, dus 5000rpm te weinig. Ik ga vanmiddag de sproeiermaat vergroten van 115 naar 126. Ik gok dat dat precies goed is.

Deze: Louis.de
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan